Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag använder MobileMe iDisk för att synka mina två Macar. Funkar utmärkt.
Lagt den mapp i iDisk som jag använder som dokumentmapp i dockan samt alias under hemmapp-dokument.
Då ser allt ut som innan med skillanden att det synkas.
Tack vare en bra iDisk-app funkar det dessutom väldigt bra både i iPhone och iPad.
Jag använder både iDisk och Dropbox. Dropbox är lite snabbare än iDisk och har applikationer för Windows, Mac, Linux, iPhone, iPad & Android. Båda har också access via webben. Om du råkar vara användare av 1password kan det autosynka via Dropbox nuförtiden.
Ursäkta om det känns som om jag tjatar men du skriver "det såg alltid till att filerna var desamma på båda burkarna". Det är precis det som Dropbox gör, fast det tar omvägen via molnet. En extra säkerhet.
Ursäkta om det känns som om jag tjatar men du skriver "det såg alltid till att filerna var desamma på båda burkarna". Det är precis det som Dropbox gör, fast det tar omvägen via molnet. En extra säkerhet.
Nu fick jag ett litet problem när jag skulle försöka göra samma sak på macbooken, då fanns ju redan ..../dropbox/Dokuments så den ville inte fixa det.
Jag vill ju ha samma innehåll i dokumentsmappen på bägge datorerna. Gör jag en ändring på macbooken så ska samma kopia sen finnas på imacen.
Försökte döpa om /Users/XXXXX/Documents till Documents2 för att göra en symlink som hette Documents och pekar mot dropbox/documents. Men det ville inte macen fixa, permission denied.
Några nya ideér ?
*** Edit ***
Löste det, sudo did the trick. Hade helt glömt bort det.
Här finns lite matnyttigt, men tänk dig för noga innan du gör det.
Dels, om du kör Entourage så kopieras hela din maildatabas till DropBox, sen finns det även andra program som sparar in i dokumentmappen.
kanske ha en mapp som heter arkiv i dokument mappen, det har jag, den kopierar jag över till dropbox och får två kopior - har dock inte gjort det automatiskt.
LÄngre ner i tråden står det bla hur man flyttar hela usermappen, men även lite grejer om hur man pekar om document och lite pekpinnar om varför man inte borde göra det.
LÄngre ner i tråden står det bla hur man flyttar hela usermappen, men även lite grejer om hur man pekar om document och lite pekpinnar om varför man inte borde göra det.