Hej!
Jo jag har ett problem som jag hoppas att någon anna råkat ut för och förhoppningsvis kan hjälpa mig att lösa.
Jag har en MacBook Pro 7,1 på 13" ( Specs: 2,66 GHz, 4GB Intel Core 2 Duo).
Tills för två veckor sedan har allt fungerat helt perfekt. Haft den i ca 3 mån. Men nu den senaste veckan så har det hela tiden tvingat mig att lägga in nätverks uppgifterna för mitt trådlösa nätverk. Jag har en TimeCapsule som går på kompatibelt läge för A,B,G,N standard. Jag har en iMac som också kopplar upp mot den och en tv, samt två PS3. Allt annat fungerar klockrent, vilket räknar bort routern. Sedan har den aktuella datorn också fungerar klockrent tills för två veckor sedan. Nu räcker det med att jag stänger locket eller startar om/stänger av och då säger airport att den inte har något nätverk.
Så jag måste skriva in namnet på nätverket (eftersom jag har dolt nätverk) samt lösenordet. Jag har nog inte gjort något konstigt på sistone mer än att jag delade en skrivare via nätverket via min iMac. Men jag har för mig att den fungerade strax efter det också. Detta är ett högst irriterande problem.
Provat allt tycks det. Provat att ta bort alla nätverk och skapa dem igen. Ingen skillnad.
Någon som vet vad detta kan bero på?
Hoppas någon kan hjälpa mig.
Jag blir tokig.
Komplettering: När jag väl skriver in alla uppgifter för att komma in på nätverket så fungerar allt klockrent. Det är bara det att jag måste gå in och göra det varje omstart.