Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man köpa iPhone 4 olåst i fysisk butik i Danmark?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-31 00:45

Mycket märkligt att Iphone 4 går att köpa SIM-free i både danska och norska Apple Online Store, men inte i Sverige inte...
Säljs den SIM-free i DK i någon Applebutik? I så fall får man väl dra ner till Köpenhamn

Ursprungligen av Myrslok:

Mycket märkligt att Iphone 4 går att köpa SIM-free i både danska och norska Apple Online Store, men inte i Sverige inte...
Säljs den SIM-free i DK i någon Applebutik? I så fall får man väl dra ner till Köpenhamn

Jao. På Applestore... för 6214 spänn med dagens forex-valuta.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jao. På Applestore... för 6214 spänn med dagens forex-valuta.

Ja, men han skriver ju i sitt inlägg att han vet att den säljs på danska och norska Apple Store.

Så det svaret var ju inte särskilt givande, eller hur?

Han frågade om den även säljs olåst i butik i Danmark.

Humac, som har ett par butiker i Köpenhamn, skriver iallafall inget om det på sin hemsida. Kanske ringa eller mejla och fråga?

Ovanstående tre inlägg har brutits ut från en annan tråd.

/Mod

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, men han skriver ju i sitt inlägg att han vet att den säljs på danska och norska Apple Store.

Så det svaret var ju inte särskilt givande, eller hur?

Han frågade om den även säljs olåst i butik i Danmark.

Humac, som har ett par butiker i Köpenhamn, skriver iallafall inget om det på sin hemsida. Kanske ringa eller mejla och fråga?

Svaret är givande. Kollar man på sök butik finns det Apple shop utmarkerade. Det tolkar jag som applestores...

Ursprungligen av PeeMaN:

...Det tolkar jag som applestores...

Nej, det finns inga AppleStores (dvs riktiga "Apple Retail Stores") i Danmark. Det finns, precis som i Sverige, bara auktoriserade återförsäljare.

Ursprungligen av PeeMaN:

...Kollar man på sök butik finns det Apple shop utmarkerade...

Och bara för att det finns butiker utmarkerade på en karta någonstans så betyder inte detta att de säljer olåsta iPhones.

Så, nej, jag tycker fortfarande inte att det var ett svar på hans fråga.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2010-07-31 22:06

Är det några problem med att använda en iPhone 4 inköpt via danska applestore här i Sverige? Tänker på språk, iTune-konto etc...

Ursprungligen av cikada:

Är det några problem med att använda en iPhone 4 inköpt via danska applestore här i Sverige? Tänker på språk, iTune-konto etc...

Nej, inga problem alls. Allting är samma i telefonen. Du väljer själv vilket språk den ska köra.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2010-07-31 22:46
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, inga problem alls. Allting är samma i telefonen. Du väljer själv vilket språk den ska köra.

Tackar, då får min son, boende i Köpenhamn, köpa för min räkning! På Applestore-DK finns inte möjlighet att ange leverans utanför Danmark. Det tycks inte finnas obundna i Sverige f.n. Endast Tre kunde ställa i utsikt sådana men då om tre månader och trehundra kronor i "upplåsningsavgift".

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-01 14:42

Det borde väl gå att beställa via Apple Store Online DK och skriva leveransadress till ett postkontor i tex kastrup för avhämtning?
Som jag fattat det behövs det inget danskt kreditkort för att göra en beställning. Däremot vägrar man leverera utanför danmarks gränser.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2010-08-01 16:37
Ursprungligen av Myrslok:

Det borde väl gå att beställa via Apple Store Online DK och skriva leveransadress till ett postkontor i tex kastrup för avhämtning?
Som jag fattat det behövs det inget danskt kreditkort för att göra en beställning. Däremot vägrar man leverera utanför danmarks gränser.

Funkar bra med ex.vis AMEX, har just beställt. Vet inte om man kan beställa för leverans på ett postkontor. Kanske värt att pröva om man inte, som jag, har en bekant som bor i Danmark. F.ö. verkar priset på Applestore DK för obunden vara ungefär detsamma, ca 7150 SEK, för 32 GB som de priser jag kan hitta hos Telia/Tele2/Tre/Telenor men jag tror att dessa kommer att ta ut en "upplåsningsavgift" på 300 SEK när de bestämt sig för att börja leverera obundna. Nu återstår för mig att se om 3 veckors leveranstid från Applestore DK håller!

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2010-08-24 19:15

Ja, då har min son fått iPhonen levererad! Apple store höll leveranstiden, tom underskred den. Imorgon kommer grabben till Sverige, jag har redan fixat ett microSIM (tvillingkort till mitt Telia-abbonemang). Spännande morgondag!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-08-24 19:26

Kommer att göra likadan då jag har släktingar boende i Danmark. Gött att det fungerade.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2010-08-25 21:55

Härligt, en obunden IP4 på tre veckor! Allt funkar klockrent från start med tvillingkortet från Telia! rekommenderar starkt alla som har planer på att skaffa sig en obunden IP4 att köpa den via Applestore i Danmark. Förutsätter förstås att ni har en bekant där!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-23 22:58

gäller garantin i Sverige?

Låter bra att köpa olåst i Danmark, men hur har ni tänkt göra om den går sönder?

Enligt Humac i Västermalmsgallerian så gäller garantin för just iPhone endast i landet som den är köpt i, stämmer det??
Låter helt fullständigt idiotiskt dåligt av Apple i dessa globaliserade res-tider...

Ursprungligen av RobertK:

Låter bra att köpa olåst i Danmark, men hur har ni tänkt göra om den går sönder?

Enligt Humac i Västermalmsgallerian så gäller garantin för just iPhone endast i landet som den är köpt i, stämmer det??
Låter helt fullständigt idiotiskt dåligt av Apple i dessa globaliserade res-tider...

Om jag inte minns helt galet så har det stått i andra trådar här att Apple numera har världsvid garanti på iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-23 23:18
Ursprungligen av Capeman:

Om jag inte minns helt galet så har det stått i andra trådar här att Apple numera har världsvid garanti på iPhone.

Stämmer mycket bra!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-24 07:37
Ursprungligen av RobertK:

Låter bra att köpa olåst i Danmark, men hur har ni tänkt göra om den går sönder?

Enligt Humac i Västermalmsgallerian så gäller garantin för just iPhone endast i landet som den är köpt i, stämmer det??
Låter helt fullständigt idiotiskt dåligt av Apple i dessa globaliserade res-tider...

Nej, sök på forumet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-24 14:39

Som sagt, jag hade precis hört om landsgaranti på mac-återförsäljare (Humac) men nu fick jag bekräftat från LAN-Master att apple åter infört världsgaranti så nu blir det dansk eller norsk iphone härnäst...

Ursprungligen av RobertK:

Som sagt, jag hade precis hört om landsgaranti på mac-återförsäljare (Humac) men nu fick jag bekräftat från LAN-Master att apple åter infört världsgaranti så nu blir det dansk eller norsk iphone härnäst...

http://www.99.se/garantier-service/279845-apple-har-numera-vaerldsgaranti-pa-iphone-4-a.html

Ursprungligen av RobertK:

...så nu blir det dansk eller norsk iphone härnäst...

Tänk på att den här tråden handlar om att köpa i fysisk butik - och den möjligheten verkar inte finnas.

Enda möjligheten verkar vara genom Apple Online Store, och då krävs en dansk (eller norsk) leveransadress.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-12 01:27

Finns det någon butik i Fredrikshavn där det går att köpa IP4 fysiskt?

Ursprungligen av Housefly:

Finns det någon butik i Fredrikshavn där det går att köpa IP4 fysiskt?

Det beror på om du vill ha olåst eller operatörslåst.

Om du hade läst igenom tråden så hade du upptäckt att det inte går att köpa olåst i fysisk butik - endast på Apple Online Store.

Men om du vill ha en operatörslåst med danskt abonnemang, så finns det många fysiska butiker - Telenor, TDC, Tre, Telia

1
Bevaka tråden