Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VoodooPower = sval Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som kört in VoodooPower på sin macbook? Provade igår och den blev avsevärt svalare än tidigare, typ en 15-20 grader på cpu:n. Nån annan som upplevt det här?

Här är länken om nån är intresserad! VoodooPower 1.2.3 - InsanelyMac Forum

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-24 22:31
Ursprungligen av Dr.Greenbaum:

Nån som kört in VoodooPower på sin macbook? Provade igår och den blev avsevärt svalare än tidigare, typ en 15-20 grader på cpu:n. Nån annan som upplevt det här?

Är det något du har lidit av, att CPUn är så varm att du t.ex. bränner dig? Skulle du låta någon random kille (i det här fallet program) på gatan trixa med din bilmotor också, utan att du visste vad som egentligen gjordes?

Min tanke är att Intel själva bör veta bäst vad som är bra för deras CPU, och gör så att det fungerar därefter.

Ja men faktiskt, den har varit alldeles för varm sista året och det är inte direkt skönt att ha den i knät. Så jag googlade lite på problemet och hittade det här. Verkar som att det enda den gör är att låta processorn throttla till en lägre nivå än vad apple vill. Förmodligen vill de inte gå så lågt med processorn för att den ev kanske är slöare ibland men det tyckte jag var värt om den blir så sval som den är nu. Cpu på 57 grader vid normal användning är nice.

Och jag trixar för övrigt med min egen bilmotor.

1
Bevaka tråden