Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak på iPhone 4

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får förhoppningsvis min 4:a närsomhelst och jag vill gärna jailbreaka den. Jag har använt umbrella och sparat shsh på min gamla 3gs, Vilken version ligger det på iPhone 4 från början? Om det ligger 4.0.1 så kan man väl använda jailbreakme men om inte finns det något annat sätt i så fall, program? Många frågor men jag är lite osäker på hur jag ska göra.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-25 09:51

Är det 4.0.1 på den så är det inga problem.

Ligger det 4.0.2 så får du bara vänta, att du har sparat dina shsh filer på din 3GS har ingen betydelse.

Sök på forumet, det mesta har tagits upp tidigare.

Ok! Vet ni vad det ligger på dom utskickade 4:orna nu?

Ursprungligen av westerlu77:

Ok! Vet ni vad det ligger på dom utskickade 4:orna nu?

Nej, det kan vara olika, 4.0.1 eller 4.0.2, du får du tala om för oss när du får din.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-25 15:47

Jag fick min iPhone 4 idag. iOS 4.0.1 och 01.59.00 fw. Jag funderar nu på om jag ska jailbreaka med Redsn0w, pwnagetool eller jailbreakme... någon som har något att säga till om? Jag har kört Redsn0w på min iPod Touch några gånger samt på min polares iPhone 2G och det har alltid fungerat. Är det olika "jailbreak" eller är det bara att välja smidigast möjliga (jailbreakme)?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-25 15:51

Jailbreakme är så enkelt så att vem som helst klarar det..

Kör på det. Fungerar ypperligt..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-25 15:53
Ursprungligen av Cokey:

Jailbreakme är så enkelt så att vem som helst klarar det..

Kör på det. Fungerar ypperligt..

Klara av är inga problem. Jag gillar Redsn0w när man har full kontroll på allt. Min fråga kvarstår dock delvis: Är det någon skillnad på de olika sätten att jailbreaka?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-08-25 18:25

iPhone 4 kan bara jailbreakas med jailbreakme.com
Om du försöker med redsn0w så kommer detta att sluta i en återställning i iTunes = din i4 kommer att ha IOS 4.0.2 och du sitter fast utan jb

1
Bevaka tråden