Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhandsgranska

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-28 20:41

När jag startade Adobe reader 6 första gången lyckades jag svara fel på någon av dessa eländiga Wizzard-frågor så nu öppnas Förhandsgranska med det långsamtstartade AR6 isf programmet Förhandsgranska som jag vill. Jag slängde AR6 med alla plistar och då fungerade det igen. Efter ominstallation av AR6 så återkom problemet. Jag sökte på plist i Finder och fick 2300+ träffar! Slängde apple.preview.plist men det hjälpte inte.

Hur får jag tillbaka Förhansgranska som förhandsgranska? Jag vill behålla AR6 för att läsa vanliga PDF:er.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2003-05-28 20:53

Så här:

- Välj att visa info på en pdf-fil
- Välj fliken "Öppna med:" (i OS X10.2+)
- Välj Önskat program
- Klicka "Ändra alla..."

Klart.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-28 20:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke F
Så här:

- Välj att visa info på en pdf-fil
- Välj fliken "Öppna med:" (i OS X10.2+)
- Välj Önskat program
- Klicka "Ändra alla..."

Klart.

Redan testat. Hjälper inte med förhandsgranska (vid utskrift).

Jag vill använda AR6 också.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2003-05-29 00:10

Vad menar du med "...så nu öppnas Förhandsgranska med det långsamtstartade AR6 isf programmet Förhandsgranska..." egentligen??
PDF-dokument öppnas som standard (nyinstallerat system) med programmet Förhandsgranska.
Liksom diverse grafikfiler, tex jpg, tiff etc.

Acrobat reader (nu Adobe reader) öppnar PDF-filer, och du kan ställa in så att alla PDF-filer öppnas med antingen Reader eller Förhandsgranska genom att göra som jag skrev i mitt förra inlägg.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-29 11:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke F
Vad menar du med "...så nu öppnas Förhandsgranska med det långsamtstartade AR6 isf programmet Förhandsgranska..." egentligen??
PDF-dokument öppnas som standard (nyinstallerat system) med programmet Förhandsgranska.
Liksom diverse grafikfiler, tex jpg, tiff etc.

Acrobat reader (nu Adobe reader) öppnar PDF-filer, och du kan ställa in så att alla PDF-filer öppnas med antingen Reader eller Förhandsgranska genom att göra som jag skrev i mitt förra inlägg.

Oki doki. Jag hade för mig att innan så kunde jag förhandsgranska utskrifter med programmet Förhandsvisning och läsa andra pdf:er med Reader men jag minns antagligen fel.

Det luriga är att även om jag ändrar standardläsare för pdf:er i visa info, så öppnas förhandsgranskade utskrifter med AR6.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Bebben
Oki doki. Jag hade för mig att innan så kunde jag förhandsgranska utskrifter med programmet Förhandsvisning och läsa andra pdf:er med Reader men jag minns antagligen fel.

Det luriga är att även om jag ändrar standardläsare för pdf:er i visa info, så öppnas förhandsgranskade utskrifter med AR6.

Du kommer ihåg rätt! Det här har varit uppe minst 2 ggr innan, men jag har inte sett någon lösning. Jag har lärt mig att akta mig för defaultknapparna i en nyinstallerad Acrobat.

Tråd 1
Tråd 2

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-29 19:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Du kommer ihåg rätt! Det här har varit uppe minst 2 ggr innan, men jag har inte sett någon lösning. Jag har lärt mig att akta mig för defaultknapparna i en nyinstallerad Acrobat.

Tråd 1
Tråd 2

Jag slängde AR6 och nu fungerar det som jag vill igen. Filer med Acrobat-ikoner öppnar i AR5 och förhandsvisning vid utskrift i Förhandsvisning. Det hjälper inte att hämta hem en ny AR6:a så inställningen verkar ligga i systemet. Jag återkommer om jag kommer på lösningen.

Det här med plist påminner en del om registry i windows.

Tack för svaren.

Finns det inte med i inställningarna inne i programmet Reader 6?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-30 10:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Finns det inte med i inställningarna inne i programmet Reader 6?

Det var nog det första jag kollade. Där finns hundratals inställningar men ingen som påverkar förhandsvisning i andra program än i Reader själv. (Vad jag kunde hitta.)

...Acrobat 6 full landade idag. Lite närmare möjlighet att gå över till OSX i produktion på jobbet. (Quark saknas ju fortfarande...)

1
Bevaka tråden