Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Media Event 1 sep

Tråden skapades och har fått 316 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Att vi skulle få film och tv i Svenska Applestore kan ni ju glömma. Jag säger det direkt så slipper ni sitta och önska. AINT'T GONNA HAPPEND. Jag har en polare som är högt uppsatt på ett av de större filmbolagens svenska distributions-del. Hade det varit något på gång hade han varit delaktig i kontrakts-förfarandet.

Däremot kommer jag defintivt att köpa mig en AppleTV om det stämmer att det kommer en ny uppdaterad modell för 99dollies. förutsatt att den uppfyller de specar som det ryktas om.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag har en polare som är högt uppsatt på ett av de större filmbolagens svenska distributions-del. Hade det varit något på gång hade han varit delaktig i kontrakts-förfarandet..

Eller är det så att han vet att om du får reda på det av honom så babblar du ut det på närmsta ryktesforum?

Ursprungligen av sjovall:

Eller är det så att han vet att om du får reda på det av honom så babblar du ut det på närmsta ryktesforum?

Det är inte så mycket hemlighetsmakeri inom filmindustrin som hos Apple.
Och det är filmindustrin som sätter standarden i det här fallet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-26 19:23
Ursprungligen av PeeMaN:

Att vi skulle få film och tv i Svenska Applestore kan ni ju glömma.

Det tror jag alla redan var medvetna om, men tack ändå för insideinfon!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-08-26 17:34

Jag gissar lite vilt: en ny ATV med appstore. Så kan tv och filmbolag själva trycka ut playtjänster och filmuthyrning eller whatever via appar. Då skulle ju apple kunna släppa innehållsbiten och hoppas på att branshen sköter det själva.

En mindre vild gissning. Musikströmmingstjänst måste dom få ut nu. Får spotify fäste i usa känns ju iTunes lite halvrökt sådär (ungefär som det är i europa nu).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-26 19:53

iPod touch 4G, new nano/shuffle cases debut? | iLounge News

Dags för en shuffle med skärm? Undrar hur lik den blir den här spelaren:

http://www.mobilewhack.com/iriver_s10.jpg

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-08-26 22:10

Tjohoo, iPod touch 4! Nu har nedräkningen börjat!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-26 23:36

De har inget event men en ny version av plex släpps.

Ang Touch med kamera(eller utan):
Kan någon ge en vettig förklaring på varför man köper i iPod Touch och inte en iPhone? Jag kan inte komma på några särskilt vettiga argument alls.
Kanske OT, men frågan kommer automatiskt till mig när jag läser att Apple ska presentera nya Touchen.

Ursprungligen av theplague:

Ang Touch med kamera(eller utan):
Kan någon ge en vettig förklaring på varför man köper i iPod Touch och inte en iPhone? Jag kan inte komma på några särskilt vettiga argument alls.
Kanske OT, men frågan kommer automatiskt till mig när jag läser att Apple ska presentera nya Touchen.

Priset skiljer flera tusenlappar, så det är väl ganska uppenbart att det är ett vettigt argument..

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-08-27 09:18
Ursprungligen av theplague:

Ang Touch med kamera(eller utan):
Kan någon ge en vettig förklaring på varför man köper i iPod Touch och inte en iPhone? Jag kan inte komma på några särskilt vettiga argument alls.
Kanske OT, men frågan kommer automatiskt till mig när jag läser att Apple ska presentera nya Touchen.

Den är avsevärt mycket billigare. I synnerhet om du nöjer dig med 8gb-versionen som går att få för 1500-2000.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-08-27 09:48

Jag har otroligt låga förväntningar på detta event. Det kommer handla om musik, doh.
Mao inget om AppleTV/iTV. Inga nya program, förutom en uppdaterad iTunes kanske.
Sedan iPods/Touch inför julförsäljningen i USA. Inget mer.
Apple är en grym marknadsföringsmaskin de skulle aldrig låta pressen ha två stora nyheter att bråka om vilken som ska få stört uppmärksamhet.
Därav enbart iPod/iTunes.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag har otroligt låga förväntningar på detta event. Det kommer handla om musik, doh.
Mao inget om AppleTV/iTV.

Nje, det kommer handla om Apples "underhållningsdel" där det förvisso ligger stort fokus på Ipod/Itunes. Men ska det presenteras en ny Apple-TV är det mest troligt att det blir i samband med det här eventet. Särskilt om de gör något med Apple-TV som kopplas ihop med nya funktioner i Itunes till exempel....

Tror ni klickhjulet går i graven nästa vecka? Eller kommer man behålla iPod Classic?

Jag tror att den finns kvar efter eventet, oförändrad och att den sedan säljs tills den är slut, kanske fram till jul och sedan plockas den bort.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag tror att den finns kvar efter eventet, oförändrad och att den sedan säljs tills den är slut, kanske fram till jul och sedan plockas den bort.

Men vad ska man då ha all sin musik?
Och att ha en classic som usb-minne är ovärderligt.

Ursprungligen av odis:

Jag vill gärna tro att iOS-appen till Plex skvallrar om en Apple TV (iTV?) med iOS. (inte nödvändigtvis att de har något samarbete men..)

Det skulle verkligen vara ett lyft i "mediahemmet".

  • Medlem
  • 2010-08-29 12:25

Ge mig en ny ATV nuuu.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-08-30 21:40

Jag vill gärna tro att iOS-appen till Plex skvallrar om en Apple TV (iTV?) med iOS. (inte nödvändigtvis att de har något samarbete men..)

tror inte på en ATV med iOS. Hur ska man styra alla appar och skit menar ni? Med fjärr?
Nej, iOS är till de mobila enheterna....

Ursprungligen av PeeMaN:

tror inte på en ATV med iOS. Hur ska man styra alla appar och skit menar ni? Med fjärr?
Nej, iOS är till de mobila enheterna....

Med iPhone eller iPod Touch som fjärr

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Med iPhone eller iPod Touch som fjärr

Låter det verkligen som Apple att släppa en produkt som du måste köpa en till produkt för att använda?
Tycker jag nog inte...
Isåfall får de bundla ett paket med ATV och Ipod Touch....

Men det låte vanvettigt.

Ursprungligen av PeeMaN:

Låter det verkligen som Apple att släppa en produkt som du måste köpa en till produkt för att använda?
Tycker jag nog inte...
Isåfall får de bundla ett paket med ATV och Ipod Touch....

Men det låte vanvettigt.

Inte måste men "har möjlighet att..."

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Inte måste men "har möjlighet att..."

Då tar vi det igen:
tror inte på en ATV med iOS. Hur ska man styra alla appar och skit menar ni? UTAN Ipod-touch/Iphone? Med fjärr?
Nej, iOS är till de mobila enheterna....

Ursprungligen av PeeMaN:

tror inte på en ATV med iOS. Hur ska man styra alla appar och skit menar ni? Med fjärr?
Nej, iOS är till de mobila enheterna....

Magic Trackpad.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Magic Trackpad.

Rent hypotetiskt en bra idé. Men iOS bygger på en pekdisplay. Hur ska du veta vart på trackpaden du ska klicka för att öppna rätt app? Gissa dig till det?

Ursprungligen av PeeMaN:

Rent hypotetiskt en bra idé. Men iOS bygger på en pekdisplay. Hur ska du veta vart på trackpaden du ska klicka för att öppna rätt app? Gissa dig till det?

Gå in i menyn för hjälpmedel och slå på VoiceOver så får du ett ganska klumpigt exempel på hur iOs kan anpassas så man slipper gissa sig fram. Självklart tror jag inte att det skulle funka exakt så. Men grabbarna och tjejerna i Cupertino skulle säkert kunna komma på en bra lösning.

Det kan också vara något helt annat. Både iPad och iPhone 4 stödjer att kopplas till större skärmar via VGA, tänk er samma sak fast över WiFi. Airvideo (fast med bättre namn. Airshow? Airview?) istället för Airtunes helt enkelt. Det passar in i prisbilden som ryktet säger att den ska ha ($99) och klarar sig finfint med den mängden anslutningar den sägs ha. (HDMI och WiFi) En sån produkt skulle sälja bra både i hemmet (kolla på film utan att mekka med kablar? Win!) och i företagsvärlden (kolla på presentation utan att mekka med kablar? Win!).

Fast det är helt taget ur luften. *höhö*

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-31 13:42

Om Apple verkligen gör en iTV med iOS så måste den komma med en fjärrkontrol med touch och inbyggd gyroskop. Typ Magic Mouse fast lite mindre. Fast då kommer inte priset att vara $99 utan närmare $199.

//Rob

Bevaka tråden