Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Media Event 1 sep

Tråden skapades och har fått 316 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det kan komma en med och utan. Jag behöver inte en till fjärrkontroll.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-08-31 18:29

Varför skulle Apple lägga in IOS i en ev. kommande Apple-TV när den redan har ett bra, enkelt fungerande OS? Vad jag förstår så är Apple-TV endast tänkt att spela upp media, inte att fungera som en enklare Mac Mini tex.

Ursprungligen av MatsOlov:

Varför skulle Apple lägga in IOS i en ev. kommande Apple-TV när den redan har ett bra, enkelt fungerande OS? Vad jag förstår så är Apple-TV endast tänkt att spela upp media, inte att fungera som en enklare Mac Mini tex.

AppStore.

Plötsligt har du play kanaler, netflix, spotify osv i tvn utan att Apple behöver förhandla för att få till rättigheter att sälja tvprogram och filmer.

Det har snackats en del om att alla bilder på en liten fyrkantig iPod som knappt är större än den skärm den har skulle vara en ny Nano. Själv tycker jag mer det känns som en shuffle med touch-skärm, framförallt då man ser dessa "mock-ups".

I den förra Nanon satte Apple in en videokamera, jag har svårt att se vart denna skulle få plats i den där lilla fyrkanten och jag har än svårare att tro att Apple skulle plocka bort den funktionen från Nanon.

Om det är nån iPod som behöver en uppdatering så är det Shuffle'n, gärna då en uppdatering som återinför något slags fysiskt interface - det är inte alla som vill blanda musiken med en skakning eller behöva använda röstkommandon...

Tills Apple släpper en ny Shuffle håller jag mig till min Gen.1.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det har snackats en del om att alla bilder på en liten fyrkantig iPod som knappt är större än den skärm den har skulle vara en ny Nano. Själv tycker jag mer det känns som en shuffle med touch-skärm, framförallt då man ser dessa "mock-ups".

I den förra Nanon satte Apple in en videokamera, jag har svårt att se vart denna skulle få plats i den där lilla fyrkanten och jag har än svårare att tro att Apple skulle plocka bort den funktionen från Nanon.

Om det är nån iPod som behöver en uppdatering så är det Shuffle'n, gärna då en uppdatering som återinför något slags fysiskt interface - det är inte alla som vill blanda musiken med en skakning eller behöva använda röstkommandon...

Tills Apple släpper en ny Shuffle håller jag mig till min Gen.1.

Jag tror också på shuffle i det fallet. Jag tror inte röststyrningen och den biten fallit ut riktigt som apple tänkte sig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-09-01 01:17

Intressant att Apple streamar live imorgon.
Apple to Provide Live Video Stream for Media Event - Mac Rumors

Ursprungligen av joakimo:

Intressant att Apple streamar live imorgon.
Apple to Provide Live Video Stream for Media Event - Mac Rumors

Såg precis det. WOWOWOWOWOWOW!!!!!

Är detta en ny trend? Kan vi ha uppesittarkvällar igen som på den gamla goda tiden?

Ursprungligen av Adrian B:

Såg precis det. WOWOWOWOWOWOW!!!!!

Är detta en ny trend? Kan vi ha uppesittarkvällar igen som på den gamla goda tiden?

"And we have a new technology to stream movies and tv-shows to your computer, iPhone, iPod and iTv. And all of you at home are trying it right now"

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-01 01:36

Haha ja som på den gamla goda tiden när videon var så stort som ett frimärke och ständigt försvann uppkopplingen.

Ska bli kul om servern pallar trycket imorgon.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Haha ja som på den gamla goda tiden när videon var så stort som ett frimärke och ständigt försvann uppkopplingen.

Nervositet kring uppkoppling var det alltid, men nog var det lite större än en frimärke, vi samlades och såg det på duk:

2002:

2003:

2004:

RIKTIGT häftigt! Hoppas de kommer att göra så framöver och att det inte bara är en "grej" de gör p g a att de ska visa upp någon slags streamingtjänst.

Live Video Streaming

Apple® will broadcast its September 1 event online using Apple’s industry-leading HTTP Live Streaming, which is based on open standards. Viewing requires either a Mac® running Safari® on Mac OS® X version 10.6 Snow Leopard®, an iPhone® or iPod touch® running iOS 3.0 or higher, or an iPad™. The live broadcast will begin at 10:00 a.m. PDT on September 1, 2010 at Apple.

This broadcast is the property of Apple and is protected by US copyright law and international treaties. Any reproduction or distribution is strictly prohibited without prior written approval from Apple. Please contact Apple Public Relations with any questions.

Apple designs Macs, the best personal computers in the world, along with OS X, iLife, iWork, and professional software. Apple leads the digital music revolution with its iPods and iTunes online store. Apple is reinventing the mobile phone with its revolutionary iPhone and App Store, and has recently introduced its magical iPad which is defining the future of mobile media and computing devices.

Notis. redan postat under rykte men det är nu bekräftat.
Apple to Provide Live Video Streaming of September 1 Event

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-09-01 04:12

Om man ska använda sin platt-TV som en iPhone så måste man ha större fickor på byxorna.

för mig som har beställt en ny imac, och där syrran har tagit min gamla mac redan, har jag ingen möjlighet att se streamen då? sitter på en bärbar windows-maskin.

Ursprungligen av salrip:

för mig som har beställt en ny imac, och där syrran har tagit min gamla mac redan, har jag ingen möjlighet att se streamen då? sitter på en bärbar windows-maskin.

Verkar inte så men du kan ju göra ett besök hos syrran :).

Ngn som vet vilken svensk tid 10 AM PDT motsvarar?

***
det är säkert minst två skäl till detta unikum:

1. Apple vill visa upp sin nya streamingtjänst som man tydligen INTE ska behöva en ATV för att se o,

2. Man slipper ha en massa livebloggande journalister som blockerar wi-fi (WWDC)...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Verkar inte så men du kan ju göra ett besök hos syrran :).

Ngn som vet vilken svensk tid 10 AM PDT motsvarar?

***
det är säkert minst två skäl till detta unikum:

1. Apple vill visa upp sin nya streamingtjänst som man tydligen INTE ska behöva en ATV för att se o,

2. Man slipper ha en massa livebloggande journalister som blockerar wi-fi (WWDC)...

19:00 börjar det svensk tid. Och vad är det för "ny" streamingtjänst som Apple ska visa upp? Något jag har missat?

Dom använder väl en streamingtjänst som har funnits ett tag till både OS X och iOS?

Senast redigerat 2010-09-01 08:18
Ursprungligen av Patrik D:

19:00 börjar det svensk tid. Och vad är det för "ny" streamingtjänst som Apple ska visa upp? Något jag har missat?

Dom använder väl en streamingtjänst som har funnits ett tag till både OS X och iOS?

Det kallar den "ny" själva men annars är det en industristandard som de tydligen är de första att börja använda...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Verkar inte så men du kan ju göra ett besök hos syrran :). .

100 mil tur och retur för att se ett apple event live känns lite väl...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-01 09:10
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

2. Man slipper ha en massa livebloggande journalister som blockerar wi-fi (WWDC)...

Jag tror du har rätt i varför apple börjar streama live igen. Det är över 7 år sen som Apple hade en live sändning.

Kommer att sakna engadgets live blog.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror du har rätt i varför apple börjar streama live igen. Det är över 7 år sen som Apple hade en live sändning.

Kommer att sakna engadgets live blog.

//Rob

Jag har iofs lagt av mig men jag kommer ändå att sakna mitt "jobb" med att direktöversätta MDN's liveblogg till svenska på AppleMac...

Å andra sidan kanske det bara är en engångsföreteelse...

Jag hoppas verkligen att den nya mjukvaran för iTV/Apple TV kommer att fungera på de nuvarande Apple TV, annars blir jag ledsen.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-01 08:38

Med andra ord så kommer inte Apple att erbjuda alla bloggare gratis WiFi, utan använda all bandbredd till livesändningen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-01 09:19
Ursprungligen av Patrik D:

Med andra ord så kommer inte Apple att erbjuda alla bloggare gratis WiFi, utan använda all bandbredd till livesändningen?

De kommer att spärra eller ta bort wifin för alla utom Steve.

//Rob

Jag tror på en iPad Maxi, 13" med inbyggt keyboard som klarar OS X.

LCR

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-09-01 10:16

Hehe...vilka nördar...men jag menar det kärvänligt...:)

Man vet var ens hjärta är (engelsk direktöversättning) när man bryr sej så här mycket.

Tänk att sitta så här vid en Micro$oft launch.... Urk!

LCR

Ursprungligen av LCR:

Man vet var ens hjärta är (engelsk direktöversättning) när man bryr sej så här mycket.

Tänk att sitta så här vid en Micro$oft launch.... Urk!

LCR

Kan kanske gå med clownnäsor och en pava vodka till var och en

Verklig high-tech gear i bakgrunden

OT: Digitalkamerautvecklingen gick rätt snabbt där kring 2002-2004...

Ursprungligen av Adrian B:

OT: Digitalkamerautvecklingen gick rätt snabbt där kring 2002-2004...

Eller så var det din plånbok som inte hade råd med cream de la cream 2002

Bevaka tråden