Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis case till iPhone 4

Tråden skapades och har fått 143 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av speer:

Någon som fått att ni hörs dåligt när ni använder bumper?

Får höra att jag låter lite annorlunda (förkyld), men jag tror det beror på bullerdämningen i luren, den skall vara jättebra, men är det tyst verkar den ge sig på rösten lite....

Promenad mitt i Göteborg är inget ngn klagar på alls, då hörs jag kanon.
Tyst i ett rum - förkyld...

Någon som vågar gissa vad som kommer hända efter den 30 september? Undrar om alla som beställt iphone innan den 30september men som får dem efter kommer bli utan case? Är det beställningsdatum eller datumet då man får telefonen som gäller tror ni?

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-08-24 22:43
Ursprungligen av A.K.O.A:

Någon som vågar gissa vad som kommer hända efter den 30 september? Undrar om alla som beställt iphone innan den 30september men som får dem efter kommer bli utan case? Är det beställningsdatum eller datumet då man får telefonen som gäller tror ni?

Det är bara att läsa, så behöver vi inte tro och gissa.

"For iPhone 4 purchases made before July 23, 2010, you must apply no later than August 22, 2010; otherwise, you must apply within 30 days of your iPhone 4 purchase. To qualify for this program, you must purchase your iPhone 4 by September 30, 2010.

http://www.apple.com/iphone/case-program/

Datumen då du köpt telefonen är den som står på ditt kvitto/faktura.

Jag har svårt att tyda det ändå. Jag har beställt den men inte fått kvitto på telefonen, bara beställningen. Därför är det inte så lätt att tyda vilket datum som gäller. Vad jag gissar är att de antingen uppdaterar telefonen med en mindre justering eller fortsätter med caseprogrammet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-24 23:06

Jag har svårt att tyda det ändå. Jag har beställt den men inte fått kvitto på telefonen, bara beställningen. Därför är det inte så lätt att tyda vilket datum som gäller. Vad jag gissar är att de antingen uppdaterar telefonen med en mindre justering eller fortsätter med caseprogrammet.

Det bör vara från det datum du får telefonen, ditt abonnemang börjar ju inte ticka före telefonen skickas till dig.

Tror inte det blir någon justering på telefonen, det behövs inte. Så de kan nog slopa caseprogrammet... (fortsätter de är det av ren goodwill, och det har de råd med) De flesta neurotiker har ju lugnat ner sig vid det här laget. Har provat telefonen både utan och med skydd, och det är ingen skillnad, inga tappade samtal, även om jag har 1 pinne för det mesta i min lägenhet (både när jag håller i handen, eller har den på bordet). Vet du med dig att du bor i ett område med dålig täckning, så kommer det fortsätta vara dåligt, och du kommer inbilla dig att det beror på "death grip".

Ursprungligen av ibish:

Det bör vara från det datum du får telefonen, ditt abonnemang börjar ju inte ticka före telefonen skickas till dig.

Tror inte det blir någon justering på telefonen, det behövs inte. Så de kan nog slopa caseprogrammet... (fortsätter de är det av ren goodwill, och det har de råd med) De flesta neurotiker har ju lugnat ner sig vid det här laget. Har provat telefonen både utan och med skydd, och det är ingen skillnad, inga tappade samtal, även om jag har 1 pinne för det mesta i min lägenhet (både när jag håller i handen, eller har den på bordet). Vet du med dig att du bor i ett område med dålig täckning, så kommer det fortsätta vara dåligt, och du kommer inbilla dig att det beror på "death grip".

Jag är övertygad om att antennproblemet är ett ickeproblem men vill gärna ha ett gratis case om möjligt

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-24 23:13

Jag är övertygad om att antennproblemet är ett ickeproblem men vill gärna ha ett gratis case om möjligt

Antar att de inte är stenhårda med 1 sept, och räknar med att många som skickar efter caset beställt telefonen tidigare... så det bör gå bra även om du får den någon gång september. Det caset bör kosta 10-20kr och tillverka, och är inget att bråka med kunden om.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-25 15:11

Jahapp, idag fick man sitt gratiscase...inCase Snap. Så här ser det ut, observera det medföljande bordsstället till höger på sista bilden :

Fick mitt idag också. Bordsstället kommer nog att tappas bort snabbare än snabbt;) Jag har lite svårt att se när det ska användas

Men annars så känns det som ett trevligt fodral

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-25 17:09

Jag har endast använt mitt case en enda eftermiddag men jag kan säga att så snart jag kommer hem så åker det av omedelbums. Plast är vad det är, mitt är redan FUBAR och så vill jag inte ha det. Likadant så vet man inte vad för skit som kommer mellan caset och telefonen för att repa...visserligen har jag skyddsfilm på men iaf. Sedan så verkar det andas väldigt dåligt då jag ständigt ser kondens på sina ställen, att värmen inte leds ut.

Nej, det åker av direkt. Ett gratis bordsställ är vad jag fick ut av denna affären, inte illa det iaf. Jag kan ju skippa min hemmagjorda gem-variant nu

Så illa tyckte jag inte att den var. den följer ursprungsformen bra. Jag har (än så länge) inte problem med kondens. Att plasten kommer att bli repig är givet - det är väl i princip hela syftet med den (att den isolerar antennen är ju bara en bieffekt)

Känslan är ok. Glider lika lätt som "orginalet"

Jag kommer i alla fall ge den några dagar innan jag ger en slutlig dom den känns i alla fall bättre än alla skal som jag har känt på för 3Gs:en

Hjälp mig reda ut lite saker. Angående gratis bumper står det så här på Apple - iPhone 4 - Fodralprogram

Om du köpt din iPhone före den 23 juli 2010 måste du ansöka senast den 22 augusti 2010.I annat fall måste du ansöka inom 30 dagar efter inköpet av din iPhone 4.

Jag köpte/gjorde en beställning av Iphone 4 från AppleStore UK 4 augusti. Vad jag här funderar på är om det då är kört med gratis bumper eller om idag i sista dagen? De har själva halat på leveransen med ca 3 veckor samt med frakten hit via borderlinx så fick jag inte telefonen förens igår. Hur funkar det nu, måste jag göra en beställning idag om det ska bli en gratis för imorn, från beställningsdagen så är det 30 dagar.

Sen undrar jag angående iTunes Store-konto som det står på samma sida. Det är inte så att ID samt lösenordet jag fick i samband med registreringen på AppleStore kan användas på iTunes Store? Eller måste jag skaffa mig nytt konto med nytt lösen osv?

Gjorde en beställnig nu från iphonen, borde bli gratis om jag beställde nu?

Apple-store ID fungerade nu på iTunes-Store, problemet verkar varit att jag inte hade kontonummer sparat i deras system. Tog bort det från Apple-Store tidigare då jag inte vill ha det sparat i deras system och hellre matar in det manuellt när man köper något, men tydligen kan man inte göra det manuellt utan måste ha det sparat i deras system?

Beställde ngt gunk via Appen man skulle ladda ner kanske 2-3 dagar efter inköpet (ja, jag stod i ösregnet!)

Inget i lådan än i alla fall...

Har en vit bumper från Shanghai och eBay, kostade några tior ... funkar jättebra.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-01 09:59
Ursprungligen av Goflorp:

Beställde ngt gunk via Appen man skulle ladda ner kanske 2-3 dagar efter inköpet (ja, jag stod i ösregnet!)

Inget i lådan än i alla fall...

Har en vit bumper från Shanghai och eBay, kostade några tior ... funkar jättebra.

Hur pass lik orginal är denna? Har den metalliska knappar för volym och sleep?

Ursprungligen av zinned:

Hur pass lik orginal är denna? Har den metalliska knappar för volym och sleep?

nä, det är en gummisnodd i vitt bara. Men den funkar bra, inget problem med höj/sänk eller liknande.

Däremot så blir den lätt lite "sketet suddgummi" efter ett tag.

Tagit av den och diskat den en gång med varmt vatten och diskmedel - funka bra.

Hela halva eBay är fullt med Shanghai-ianer som säljer dem för kaffepengar...

Nu vet jag inte om jag läste fel i luren och i programmet för detta. Tyckte det stod 3-5 veckor för leverans, kan det stämma eller var det 3-5 dagar? Tror nästan det stod 3-5 veckor men blir osäker nu på vad det egentligen stod.

Loggade in på banken också för se om det hänt nåt samband med beställningen och såg att apple reserverat 1,98 kr

Senast redigerat 2010-08-31 21:47
Ursprungligen av Användarnam:

Nu vet jag inte om jag läste fel i luren och i programmet för detta. Tyckte det stod 3-5 veckor för leverans, kan det stämma eller var det 3-5 dagar? Tror nästan det stod 3-5 veckor men blir osäker nu på vad det egentligen stod.

Loggade in på banken också för se om det hänt nåt samband med beställningen och såg att apple reserverat 1,98 kr

3-5 veckor låter väl rimligt. Jag fick vänta ett par tre veckor på min bumper.

fanns lite info på apple store

Estimated Shipping: 05 Oct, 2010
Estimated Delivery: 08 Oct, 2010

Drygt 5 veckor alltså :/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-01 18:00

Fick mitt case för nån vecka sedan (incase snap) och inte är det vackert. Kommer dock väl till pass när man är i stugan eller ute på sjön.

Fick ett mejl idag om att de redan skickat bumpern. Dock står det på apple store 08 Okt som leverans. Lång leveranstid för att ha skickats idag må jag säga men tar kanske så lång tid av nån underlig anledning. Eller så har de kanske inte uppdaterat "Beräknad leverans" bara.

Skickades den: Sep 2, 2010
Beräknad leverans: 08 Okt, 2010

Fick min Belkin Shield Micra idag. Efter lite användning upplever att den sitter mycket bättre i handen! Den millimeter runt iPhonen gör stor skillnad för mig.
Jag är nöjd!

Helt övertygad om att min inte leverereras från USA utan från Asteroidbältet, den ligger där och driver sakta mot min brevlåda...

stämmer leveranstiden i mailet man får från "svara inte" adressen? Eller är det snarare ett "sista"-datum?

stämmer leveranstiden i mailet man får från "svara inte" adressen? Eller är det snarare ett "sista"-datum?

Stämde inte för mig, gick mycket snabbare.

Ursprungligen av Capeman:

Stämde inte för mig, gick mycket snabbare.

ok, tack!

Fick min idag och tycker det gick rätt snabbt att få. Bara 6 dagar sen jag gjorde beställningen.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2010-09-06 17:05

Jag beställde mitt i Ondags och då stod det att leveranstiden var på ca 3-5 veckor, idag 5 dagar senare är det skickat. Det var bumpern jag beställde.

Halleluja, fick ett mail att min lämnat omloppsbanan ...

var skickas de från? USA? Hur många dagar tar det från lev. ca?

Bevaka tråden