Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Media Event 1 sep

Tråden skapades och har fått 316 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av yabbah:

Nån som hörde/vet när iOS 4.1 kommer till iPhone ?

Ja, nästa vecka sade de ju.

Ursprungligen av Capeman:

Ja, nästa vecka sade de ju.

Jobbar ju, så kunde inte lyssna 100%. Tack för infon.

Ursprungligen av yabbah:

Jobbar ju, så kunde inte lyssna 100%. Tack för infon.

Sorry, var inte meningen att låta brysk.

Ursprungligen av Capeman:

Sorry, var inte meningen att låta brysk.

Ingen fara alls

Om appar på iPhone/iPad får tillgång till AirPlay så blir en Apple Tv genast intressant. Om det bara är Apples egna spelare som får skicka ljud och bild, inte så intressant längre.

Jag hoppades på en App store till TVn. Det är när släpper in utvecklare som plattformarna blommar ut.

Hmm, appletv är borta helt från svenska apple? innan fanns väl info under ipods men nu finns ingen tv där.

Ursprungligen av poseidon84:

Hmm, appletv är borta helt från svenska apple? innan fanns väl info under ipods men nu finns ingen tv där.

Sant, men den finns kvar på Apple Store.

F.A.N igen iPad i svensk apple store idag

Ursprungligen av iceman11:

F.A.N igen iPad i svensk apple store idag

Det var det ingen som trodde. Kommer nog som tidigast med iOS 4.2 i november.

Ursprungligen av iceman11:

F.A.N igen iPad i svensk apple store idag

Gissar på november. iOS 4.2 kommer då, bra läge att få med svenskt tangentbord.

Ursprungligen av iceman11:

F.A.N igen iPad i svensk apple store idag

Äsch, nu har det gått nog lång tid att det är värt att vänta på nästa version, så man får FaceTime osv.

Lite... skumt att de går över helt till streamande film och TV, men inte musik?

Ser att nanon har "mono-audio"(båda kanalerna i båda snäckorna). Hoppas verkligen detta kommer i iOS-uppdateringen för Touchen också, har sett att det finns på iPhone.

Jag hör bara på ett öra så när jag lyssnar med lurar är det alltid något jag tappar...

Lite märkligt med trafikljusplaceringen i iTunes. De bryter verkligen sina egna GUI-rekommendationer ofta nu för tiden... Särskilt med iTunes.

Trist att inte nya AppleTV har fler ljudutgångar.
Jag använder min nuvarande väldigt mycket som en Airport Express. Om man inte har Optiskt ljud i recievern så får det bli till att ha TVn igång och köra ljudet genom HDMI via TVn.
Eller köpa en extern Airport Express.

Trist att de gjort ett sämre utseende på iPod Shuffle. Den minimala stilen var alldeles perfekt vid träning eller de gånger som man vill ha den fäst på skjortan utan att den stör varken en själv eller andra.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Trist att de gjort ett sämre utseende på iPod Shuffle. Den minimala stilen var alldeles perfekt vid träning eller de gånger som man vill ha den fäst på skjortan utan att den stör varken en själv eller andra.

Personligen gillar jag knapparnas återtåg. Nu blir det kanske en ny Shuffle som avlastare och ersättare för min 500MB G1, kanske blir en Nano också...fanken jag vill ha en ny Touch också...:cool:

nu beställer jag en kapsyl och appletv, dags att göra hemmet trådlöst och filmerna sparade på kapsylen

Ursprungligen av xrayed:

nu beställer jag en kapsyl och appletv, dags att göra hemmet trådlöst och filmerna sparade på kapsylen

Synd bara att den inte finns i svenska Apple Store. Skulle inte tro att den kommer förrän vi får filmer och TV-serier hit.

Ursprungligen av Capeman:

Synd bara att den inte finns i svenska Apple Store. Skulle inte tro att den kommer förrän vi får filmer och TV-serier hit.

ååå det va trist, det lär väl dröja bra länge det?

Ursprungligen av xrayed:

ååå det va trist, det lär väl dröja bra länge det?

Vem vet? De sade att det kommer till fler länder under hösten, men vem vet om Sverige är med där.

Ursprungligen av Capeman:

Vem vet? De sade att det kommer till fler länder under hösten, men vem vet om Sverige är med där.

Hoppas den kommer snart, får börja med en kapsyl och börja backa upp media

Någon som lyckats ladda ner iTunes X än?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-01 21:06
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Någon som lyckats ladda ner iTunes X än?

Försöker för fullt, men no cigar =/
Nyss visade den sidan för iTunes 9.2.1 med en blå ruta som sade att iTunes X is coming soon. Kanske lite strul med downloadservrarna?

Nån mer än jag som känner habegäret sätta in...

Vill just NU ha en iPad 64GB 3G, en ny Nano, en ny Shuffle, en AppleTV ...

VARFÖR skall detta bolag tillverka saker som ger mer sug än rökheroin ?
Jag är student! Fan ha råd med all dessa saker...
*mummel *

Ursprungligen av Goflorp:

Nån mer än jag som känner habegäret sätta in...

Vill just NU ha en iPad 64GB 3G, en ny Nano, en ny Shuffle, en AppleTV ...

VARFÖR skall detta bolag tillverka saker som ger mer sug än rökheroin ?
Jag är student! Fan ha råd med all dessa saker...
*mummel *

Säger som Bettnér:

"I dont need it but I want it"

Lyckligtvis blev det inget större habegär för mig. Förutom att jag vill ha iTunes 10 och iOS 4.1 nu. Med en iPhone så känns det inte som om man vill ha de andra produkterna. tv möjligtvis undantaget, men den säljs ju ändå inte här och det finns inga filmer eller TV-serier i iTunes här, så... Begränsat användningsområde, precis som den gamla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-01 21:18
Ursprungligen av Capeman:

Lyckligtvis blev det inget större habegär för mig. Förutom att jag vill ha iTunes 10 och iOS 4.1 nu. Med en iPhone så känns det inte som om man vill ha de andra produkterna. tv möjligtvis undantaget, men den säljs ju ändå inte här och det finns inga filmer eller TV-serier i iTunes här, så... Begränsat användningsområde, precis som den gamla.

Precis, den dag som vi får filmer och serier så blir AppleTV ett givet köp, men innan det känns lite för kasst faktiskt.
Visst om Airvideo fanns som app till den... men den verkar köra utan appar.

Intressant nog kör tv en A4-processor, vilket antagligen betyder att den kör ett slags iOS, fast med det gamla menysystemet.

Skulle gärna köpa mig en nano, men skulle kännas rätt fånigt när man har en iPhone 4.

Bevaka tråden