Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har en Kuro 60" som många vet, matar den med med blandat material, TV signalen är dock ej HD och från Telia via ADSL. Dock ser detta klart mkt bättre ut än kompisars 42" full HD och HD kanaler från Comhem.
Skumt ?
Jag tycker dock jag fick bättre skärpa och kontast med nya Mac Mini HDMI mot förg. modell och MiniDisplayport till HDMI.. vilket borde vara exakt detsamma men nja nu är ju Mac Minin äkta HDMI och inte ful upplösningar som den försökte sig på med MD porten.
OSX körs helt i 1080P utan några som helst overscan eller tjaffs som kunde hända innan
Trots begränsad funktionalitet fungerar den för mina behov och jag kommer skaffa en så snart den släpps i UK.
• Alla mina rippade DVD-filmer är sparade i mp4/m4v-formatet och h.264.
• Min videokamera sparar i 720i
• Min Tv är är 720p
• Integrationen med Apple-datorerna är viktigare än att klara alla format på planeten
• Priset är MYCKET bra, lika lågt som motsvarande produkter från andra tillverkare + att man får apple-integrationen
De måste ligga i iTunes. Om du hackar den gamla kan du spela upp andra format, och från andra enheter. Huruvida det går att hacka den nya vet vi inte än.
De måste ligga i iTunes. Om du hackar den gamla kan du spela upp andra format, och från andra enheter. Huruvida det går att hacka den nya vet vi inte än.
Ja, om man inte hackar Apple TVn. Det är lätt att göra med den gamla, oklart om man kan göra det med den nya. Den gamla körde ju en variant på OS X, den nya verkar köra något iOS-liknande.
Jag sålde min hackade ATV pga att den inte klarade att spela upp mkv filer. Det fick då bli en Mac MIni istället, och slippa koppla in min Macbook Pro. Men visst, skulle vi kolla på IMG eller AVI filer på ATV´n så funkade det ju.