Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få tag i en Apple TV billigast?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nya Apple TV verkar helt grym!!

Så, hur får man tag i en billigast? US? UK?
Apple US Store levererar bara inom landet och inte till vidarebefordringstjänster som BongoUS, jag testade med iPad när den kom.

99cent för en serie, äntligen en vettig konkurrent till Piratebay.

UK med Borderlinx antagligen. Se tråden om iPhone 4.

Ursprungligen av Capeman:

UK med Borderlinx antagligen. Se tråden om iPhone 4.

Tack för ett jäkligt snabbt svar!

Ursprungligen av andlin76:

Tack för ett jäkligt snabbt svar!

De nada, de nada.

ebay.co.uk

Inte billigast kanske alltid men skickas inom EU så du slipper avgifter som tillkommer på ebay.com

Den släpps väl i Tyskland också? Då slipper man köpa till ny adapter till nätdelen. (liten kostnad men ändå..)

Ska beställa en så fort de finns i lager, ska börja hamstra amerikanska iTunes-presentkort redan nu.

//Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Den släpps väl i Tyskland också? Då slipper man köpa till ny adapter till nätdelen. (liten kostnad men ändå..)

Ska beställa en så fort de finns i lager, ska börja hamstra amerikanska iTunes-presentkort redan nu.

//Stefan

Slipper du med Engelska också. Bara att klippa kabelt och skruva på en svensk stickpropp...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-02 12:26
Ursprungligen av PeeMaN:

Slipper du med Engelska också. Bara att klippa kabelt och skruva på en svensk stickpropp...

Eftersom den nya AppleTV:n har en intern nätdel är det ju lättast att köpa en svensk apparatsladd för ett par tior hos Classe eller Kjell & Co…

Kabeln är ju standard (IEC C7) i den ände som skall in i AppleTV:n

Lycka till,

- Torkel

Ursprungligen av Torkel:

Eftersom den nya AppleTV:n har en intern nätdel är det ju lättast att köpa en svensk apparatsladd för ett par tior hos Classe eller Kjell & Co…

Kabeln är ju standard (IEC C7) i den ände som skall in i AppleTV:n

Lycka till,

- Torkel

Står på Apple att det sitter en "Built-in 6-watt universal power supply". Fungerar det att ansluta en Apple TV från USA till vårat 230V nät?

Står på Apple att det sitter en "Built-in 6-watt universal power supply". Fungerar det att ansluta en Apple TV från USA till vårat 230V nät?

Nix. Agget som sitter i en amerikansk ATV är inte gjort för att gå från 230V växel till dessa 6W likström.... Ska man ha atv får man köpa från exempelvis UK som har samma spänning och frekvens som oss...

Ursprungligen av PeeMaN:

Nix. Agget som sitter i en amerikansk ATV är inte gjort för att gå från 230V växel till dessa 6W likström.... Ska man ha atv får man köpa från exempelvis UK som har samma spänning och frekvens som oss...

Det låter konstigt. Appels andra prylar som iMac, iPhone klarar både 110 och 230 Volt, även den gamla iTv.

Den nya iTv skulle vara den enda nya pryl som inte gör det. Vad har du för källa?

Det låter konstigt. Appels andra prylar som iMac, iPhone klarar både 110 och 230 Volt, även den gamla iTv.

Den nya iTv skulle vara den enda nya pryl som inte gör det. Vad har du för källa?

Anledningen till att Iphone och Ipod och liknande klarar det är för att du kör strömmen via USB. Enda riktiga "källan" jag har är när polaren köpte hem en Macpro från USA och råkade bränna agget i den.

Däremot KAN jag ha fel, läste att någon härinne skrev att Macminin tydligen "känner efter" vad det är för spänning och anpassar sig. Är det så, så kan det gå.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-03 08:19
Ursprungligen av PeeMaN:

Anledningen till att Iphone och Ipod och liknande klarar det är för att du kör strömmen via USB. Enda riktiga "källan" jag har är när polaren köpte hem en Macpro från USA och råkade bränna agget i den.

Däremot KAN jag ha fel, läste att någon härinne skrev att Macminin tydligen "känner efter" vad det är för spänning och anpassar sig. Är det så, så kan det gå.

Det skulle förvåna mej mycket om det inte går.
Och att den är specad för "6 W likström" har inte ett dugg med det att göra. Tar den 6 W i USA, gör den det här också.

Ursprungligen av kenjon:

Det skulle förvåna mej mycket om det inte går.
Och att den är specad för "6 W likström" har inte ett dugg med det att göra. Tar den 6 W i USA, gör den det här också.

Ja, det är klart att den gör. Men att gå från 230V,50Hz är inte samma sak som att gå från 120V,60Hz. Det enda jag vet är att om inte agget har en switch så brukar det ryka och lukta tragiskt om man stoppar in det i väggen här i Sverige. Men som sagt, det var längesen jag köpte något från USA och bytte agg. Utvecklingen går framåt. Det kanske finns agg som switchar själva på något sätt...

Ursprungligen av PeeMaN:

Står på Apple att det sitter en "Built-in 6-watt universal power supply". Om det bara var för inhemska marknaden i USA borde det väl inte stå universal på Apples hemsida?

Alltså borde universal betyda att det är en produkt för universalt bruk, dvs även utanför USA, t.ex. i Sverige.

Ursprungligen av The Real Viking:

Står på Apple att det sitter en "Built-in 6-watt universal power supply". Om det bara var för inhemska marknaden i USA borde det väl inte stå universal på Apples hemsida?

Alltså borde universal betyda att det är en produkt för universalt bruk, dvs även utanför USA, t.ex. i Sverige.

Jag tror att jag sagt ungefär 2-3 gånger att jag kan ha fel... Men jag säger det igen för att alla ska förstå... "Jag kan mycket väl ha fel"

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tror att jag sagt ungefär 2-3 gånger att jag kan ha fel... Men jag säger det igen för att alla ska förstå... "Jag kan mycket väl ha fel"

Jag tror du har fel..

//Stefan

Jag tror du har fel..

//Stefan

Nja, jag tror han kan ha mindre rätt. PeeMan brukar vara påläst ...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-02 16:46

Den gamla hade också intern och den ställde om sig automatiskt för 110 eller 230V.

Ursprungligen av PeeMaN:

Med andra ord så slipper jag INTE det.. Hehe sorry..

//Stefan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-02 14:06

Den släpps väl i Tyskland också? Då slipper man köpa till ny adapter till nätdelen. (liten kostnad men ändå..) //Stefan

Men då kan du inte skicka med Borderlinx, eller hur? Men det kanske finns tysk motsvarighet?

Ursprungligen av kia2:

Men då kan du inte skicka med Borderlinx, eller hur? Men det kanske finns tysk motsvarighet?

Hade tänkt be en kompis köpa på plats.

//Stefan

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-09-02 18:06

Menyerna är väl på tyska?

Ursprungligen av planB:

Menyerna är väl på tyska?

Tror inte de ändrat från tidigare Apple TV (hoppas det i alla fall) där man får välja språk då man startar den första gången.

//Stefan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-02 18:57

Undrar hur många man får köpa åt gången…åker till London 1-4 oktober…

Ursprungligen av Torkel:

Undrar hur många man får köpa åt gången…åker till London 1-4 oktober…

Gah, ska dit en vecka senare. Spara en åt mig utifall jag bestämmer mig för att skaffa

• Medlem
  • Trondheim
  • 2010-09-03 10:39

Hur skulle man kunna få reda på det här med säkerhet? Har en kompis som är i New York några dagar nu och tänkte beställa en via henne. Å andra sidan har jag en annan kompis som åker till London i helgen, men det skulle kosta 400 spänn mer. Är djävligt kluven just nu, gissar att det inte går att ringa Apple support och få någon klarhet i det heller?

Ursprungligen av andas:

Hur skulle man kunna få reda på det här med säkerhet? Har en kompis som är i New York några dagar nu och tänkte beställa en via henne. Å andra sidan har jag en annan kompis som åker till London i helgen, men det skulle kosta 400 spänn mer. Är djävligt kluven just nu, gissar att det inte går att ringa Apple support och få någon klarhet i det heller?

Well, den släpps ju inte nu. Kommer först om fyra veckor om jag förstog det rätt?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-03 13:55
Ursprungligen av andas:

Det finns en märketikett som säger vad man kan koppla den till.
I princip alla bärbara och väldigt många stationära (alla Apples) har nätaggregat som klarar 90-240 V.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2010-09-03 11:11

All worked up for nothing :">

Bevaka tråden