Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Media Event 1 sep

Tråden skapades och har fått 316 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tänker uppdatera Itunes först när jag måste... ENBART på grund av den nya äckliga Loggan. Det ser ut som något Microsoft kokat ihop!

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tänker uppdatera Itunes först när jag måste... ENBART på grund av den nya äckliga Loggan. Det ser ut som något Microsoft kokat ihop!

OT: detta för mig att tänka på en milslång tråd med kommentarer vid förändringen från den gröna till den blå tonen i den gamla loggan för några år sedan. Tyvärr hittar jag inte diskussionen, kanske var det på feber.se, men det var otroligt underhållande läsning.

Topic: har uppdaterat, men håller med dig, ful som stryk.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tänker uppdatera Itunes först när jag måste... ENBART på grund av den nya äckliga Loggan. Det ser ut som något Microsoft kokat ihop!

Om loggan är det enda du stör dig på så kan du ju enkelt byta ut den med tex CandyBar eller kanske bara klippa o klistra

Psst, jag har gjort en jättefin ikon till iTunes 10:

Bajsdesign. Inget man brukar förknippa Apple med..

Trafikljusen, feta touchslide-volymkontrollen. Ikon från Microsofts sopptipp. Vad håller de på med?

Varför har han en DAJM i örat?!...

LCR

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Psst, jag har gjort en jättefin ikon till iTunes 10:

Ursprungligen av LCR:

Varför har han en DAJM i örat?!...

LCR

Ja, det kan man fråga sig.. här finns fler exempel på ’hillarious icon design for iTunes’:
True inspirational source

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Ja, det kan man fråga sig.. här finns fler exempel på ’hillarious icon design for iTunes’:
True inspirational source

Undrar hur mycket skit Apple får för den dåliga ikonen, för ful är den! Har själv inte kört iTunes 10 och med allt jag hör så har jag intet större intresse (är ingen iTunes power-user, jag lyssnar mest på CD och vinyl).

Den vänstra ikonen nedan är riktigt komisk!! Den högra tycker jag hade varit bra.

LCR

Du kan ändra det om du vill. Under en av menyerna finns typ "Always show artwork".

Underbart! Jag letade bara i inställningar, tänkte inte på menyerna, och eftersom jag inte hittade något så antog jag att det inte fanns.

Nu får 10an stanna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-09-02 13:09

Just det går att ändra dock! Innehåll > Visa alltid bildmaterial (när du är inne i den nya vyn).

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-02 13:24

Verkar som Windows gänget hos Apple har gjort iTunes 10. Tycker inte alls att den följer Apples GUI regler. Trafikljuset är nu vertikalt? Hallå?!

Apple verkar nu lämna Aqua mer och mer. Det är mer mjuka färger utan glossy effekt. Man ser det bäst när man kopplar in en iPhone/iPod touch och kollar på infot.

//Rob

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-09-02 23:08
Ursprungligen av Robo-X:

Verkar som Windows gänget hos Apple har gjort iTunes 10. Tycker inte alls att den följer Apples GUI regler. Trafikljuset är nu vertikalt? Hallå?!

//Rob

Lätt fixat

Make the iTunes 10 control buttons horizontal - Mac OS X Hints

ikoner
http://www.google.com/images?q=itunes+icon+.png&biw=1920&bih=1019

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-02 16:03

Innan jag uppdaterade gjorde jag bara så att jag skapade en textfil som jag la på skrivbordet, tog Info på iTunes-appen och kopierade ikonen och klistrade in den i Info på filen för textdokumentet. Sedan uppdaterade jag och reverserade sedan detta så jag har ursprungliga ikonen för iTunes 10

intressant historia om iTunes Ping och Facebook:
All Things D: Facebook blocked Apple's Ping service for unauthorized use -- Engadget

Om inte Facebook och Apple kommer överens, så kommer iTunes Ping att vara bortglömt nästa vecka.

Ursprungligen av Patrik D:

intressant historia om iTunes Ping och Facebook:
All Things D: Facebook blocked Apple's Ping service for unauthorized use -- Engadget

Om inte Facebook och Apple kommer överens, så kommer iTunes Ping att vara bortglömt nästa vecka.

" Swisher also says Apple and Facebook are still negotiating, and Facebook Connect might eventually reappear in Ping. There is no word when Ping might actually be useful or interesting, however. "

Det roligaste (och mest sanna) jag läst på länge!

Ursprungligen av PeeMaN:

" Swisher also says Apple and Facebook are still negotiating, and Facebook Connect might eventually reappear in Ping. There is no word when Ping might actually be useful or interesting, however. "

Det roligaste (och mest sanna) jag läst på länge!

Om Ping och FB automatiskt kopplas ihop så kommer jag att sluta använda Ping, gudskelov är det lätt att stänga av

@Hjopek, grymt. Tack

Bevaka tråden