Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bort med återuppringning?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPhone har i alla tider gjort föjande. Jag blev nu bara så less på det att jag måste fråga om det går att stänga av.

Jag har headset inkopplat.
Ringer till någon.
Klickar på "släck-skärmen-knappen" (den på överkant av iPhone) och lägger telefonen på bordet.
Personen är "upptagen" och samtalet avbryts av iPhone.
Jag klickar på "home" knappen och låter upp skärmen.

Nu händer det:

iPhone ringer upp personen igen som en jävla stress-stalker!

Det var ju upptaget för 15sek sedan så tro fan att jag inte vill ringa igen... jag vill kanske: kolla mail, spela Angry Birds, ringa någon annan eller 100 andra saker som inte händer automatiskt.

Ju mer jag tänker på det destå mer känns detta som iPhones största "logiska" bug.

Hur kan jag hindra att detta händer?
Någon som vet?

Vilken version av iOS kör du?
När jag testar samma sak på min iphone 4 & iOS 4.0.2 så blir det inte sådär.

Om numret jag ringer är upptaget kommer det upp en notis i displayen där det står "Samtalsfel, mottagaren upptagen" - låser jag sedan upp skärmen händer ingenting, dvs telefonen ringer inte upp igen.

Skulle det kunna vara så att den skulle löst det?
Jag kom nyss hem från semestern och har fortfarande 4.0.1

Men jag kör English som språk också... om det skulle vara någon mysko regions-preference???
-edit- testade och nej det var det inte.

Får se om 4.0.2 gör skillnad.

-edit- det har varit samma beteende på alla iphones jag ägt... det är inget nytt för mig.

Språket borde inte göra ngn skillnad, vi hoppas på uppgradering!

Min arbetskamrat har precis samma beteende med sin på 4.0.2...
för se hemma ikväll om min "lagas" efter 3 år.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-03 14:15
Ursprungligen av eimermusic:

Min arbetskamrat har precis samma beteende med sin på 4.0.2...
för se hemma ikväll om min "lagas" efter 3 år.

Om du inte rapporterat in den buggen en enda gång till Apple under tre års tid så kan det ju inte vara något du störs av så väldigt mycket.

Hur skulle jag inse att detta är en bug. Riktig bug.
Jag har trott att det är meningen och en av Apples små "idiotfeatures". Allt är underbart utom en liiiten ärta under madrassen.

Exempelvis har nya Finder (den skriven i Cocoa) ett nytt beteende som jag personligen har problem med men som troligen inte är en bug. Utan att bli detaljerad är handlar det om tandentbordsnavigering i column view som inte funkar som tidigare.

Idag blev jag dock så irriterad på iPhone det att jag tänkte se om någon visste om man kunde välja bort det. Om 99 av 100 användare aldrig varit med om detta så kanske det ÄR en bug. Nu kommer jag definitivt rapportera det.

Grejen är att mitt vardagsbeteende bara krockar med denna bug nu och då... de gånger jag förutsätter att någon kommer svara och snabbt låter telefonen och stoppar ner den i fickan eller liknande. Det är ju ganska ofta man faktiskt väntar de 5-15 sekunderna det tar för Telia att inse att det är upptaget innan man lägger ifrån sig telefonen.

Jaja, svaret verkar i alla fall vara att man inte ska uppleva detta... i alla fall att ni inte gjort det.

Jag upplever detta och det är mycket irriterande. En lösning på detta vore mycket uppskattat!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-24 15:26

Lösningen är väl att inte låsa telefonen förrän efter signalerna börjar gå fram.

Antar att tanken bakom beteendet är att om man använder headset och låser telefonen omedelbart man slagit numret så är man nog inte intresserad att göra något annat med telefonen (dvs är "on the go") förrän man vill ringa numret om igen.

Jag använder sällan headset själv, men beteendet verkar vara oförändrat från iOS 4.0.1 till 7.1.1

1
Bevaka tråden