Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lösning på problemet med långsam 3G efter IOS4

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det finns en nedgraderingsguide här för den som ger upp iOS4...

How To Downgrade your iPhone 3G to iOS 3.1.3 | Mac|Life

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-08 13:36

Jag gjorde en nedgradering till 3.1.3 igår då jag provat de mesta för att få någorlunda prestanda utan lyckat resultat. Jag är mycket nöjd med resultatet och fortsätter köra så här tills min iPhone 4 kommer till mig.

Det som inte fungerade efter nedgradering var att återställa från backup eftersom den var från en nyare version, man fick istället ställa in den som en ny telefon.

Senast redigerat 2010-08-08 13:52
Ursprungligen av joakimo:

Jag gjorde en nedgradering till 3.1.3 igår då jag provat de mesta för att få någorlunda prestanda utan lyckat resultat. Jag är mycket nöjd med resultatet och fortsätter köra så här tills min iPhone 4 kommer till mig.

Det som inte fungerade efter nedgradering var att återställa från backup eftersom den var från en nyare version, man fick istället ställa in den som en ny telefon.

Just hämta in backuperna är ju ändå det som i de flesta fall ställer till det.

Har man en Mac är det rätt onödigt, man tappar SMS:en och möjligen ngt mer.
Det kan bli jobbigt ladda ner Appar igen (tips, skriv ner namnen på en lapp innan).

Kontakter, musik och allt annat man har i Macen syncas över vid nästa sync.

Har man PC vågar jag inte uttala mig, men det borde väl funka sammalunda där...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-08 20:20

Det knäppa är att man gör en backup ifall något ska krångla. Men när något krånglar är det alltid bäst att ställa in den som ny telefon. Så varför göra backup?

Ursprungligen av kenjon:

Det knäppa är att man gör en backup ifall något ska krångla. Men när något krånglar är det alltid bäst att ställa in den som ny telefon. Så varför göra backup?

Det finns väl inget val att inte göra backup när man synkar?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-08 20:33
Ursprungligen av keptang:

Det finns väl inget val att inte göra backup när man synkar?

Näh
Men det finns ett script man kan köra, så hoppar den över backupen. Användes i iPhonens barndom när backup tog lååång tid.

Ursprungligen av keptang:

Det finns väl inget val att inte göra backup när man synkar?

Jo, haha, det finns det! Det är bara att klicka på krysset så fortsätter den förbi "backupen" och kör sync osv..

Så då var man tillbaka på 3.13

Och en iPhone 3g som beter sig som den ska... inte seg längre. Gytt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-20 16:56
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-09-06 17:41

I morgon har det gått en vecka sedan eventet och Jobs lovade 4.1 om en vecka. Väntan på iOS 4.1 känns nästan som om jag beställt en ny teknikpryl och sitter och uppdaterar sidan för paketleveransen stup i kvarten. jag kan inte vänta och se om telefonen blir fungerande igen eller om jag måste fundera på att beställa en ny ett år i förväg.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-09-06 17:51
Ursprungligen av andas:

I morgon har det gått en vecka sedan eventet och Jobs lovade 4.1 om en vecka. Väntan på iOS 4.1 känns nästan som om jag beställt en ny teknikpryl och sitter och uppdaterar sidan för paketleveransen stup i kvarten. jag kan inte vänta och se om telefonen blir fungerande igen eller om jag måste fundera på att beställa en ny ett år i förväg.

I övermorgon.

Ursprungligen av andas:

I morgon har det gått en vecka sedan eventet och Jobs lovade 4.1 om en vecka. Väntan på iOS 4.1 känns nästan som om jag beställt en ny teknikpryl och sitter och uppdaterar sidan för paketleveransen stup i kvarten. jag kan inte vänta och se om telefonen blir fungerande igen eller om jag måste fundera på att beställa en ny ett år i förväg.

Nja, han lovade väl 4.1 "nästa vecka"? Rykten gör gällande att det är onsdag som gäller.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-07 07:04
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-07 08:08
Ursprungligen av zappee:

I en värld av mikrostress gör förbättringen från 4.0 till 4.1 en hel del (själv fick jag dock magknip av att se hur segt det gick...oavsett fw)

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-09-07 09:40

Det går ändå rejält mycket snabbare även om 3G inte kan anklagas för att vara snabb, men det var det å andra sidan aldrig jämfört med 3GS under iOS 3 heller. Om den är tillräckligt snabb för att jag ska stå ut bindningstiden ut får vi se senare i veckan.

Bevaka tråden