Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta MW600 till Macbook via bluetooth

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Finns det några möjligheter att ansluta ett Sony Ericsson MW600 bluetooth headset till en Macbook och använda dessa som hörlurar när man t.ex. tittar på film i VLC?

Det funkar säkert att ansluta dem till din mac. Jag har ett par sådana till min iPhone och jag är mycket nöjd! Däremot kan det vara viss fördröjning när man ser på film. Ljudet kommer lite senare i lurarna än vad som sker i filmen. Dålig läppsynk helt enkelt.

Ursprungligen av Emil Rimsby:

Det funkar säkert att ansluta dem till din mac. Jag har ett par sådana till min iPhone och jag är mycket nöjd! Däremot kan det vara viss fördröjning när man ser på film. Ljudet kommer lite senare i lurarna än vad som sker i filmen. Dålig läppsynk helt enkelt.

Det är ungefär som när man tittar på film och försöker strömma ljudet genom AirTunes. Jag antar att när man specifikt tittar på rörlig bild så får man förlita sig på kablar.

Du kan ju justera ljudspåret till filmen i VLC, kan du dämpa fördröjningen?

Jag använder MW600 och är överlag nöjd, men har några problem:

Jag måste ibland starta om headsetet (stänga av och sedan sätta på) eftersom det emellanåt hänger sig när jag svarar på ett inkommande samtal eller ringer upp någon.

Ett något större problem (eftersom jag ringer mindre än använder telefonen till annat) är att allt ljud kommer ut genom headsetet om det inte är avstängt. När jag använder iPhones inbyggda mediaspelare kan jag välja ljudenhet, men många appar saknar möjligheten att välja ljudutgång. Dessutom missar jag lätt SMS och saknar knappljudet på tangentbordet eftersom ljudet bara går ut i headsetet som jag inte har inpluggat i öronen konstant.

Kan man välja default ljudenhet system wide så att säga?

1
Bevaka tråden