Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnittsbok eller Suitcase?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-08 13:43

Hej,
jag jobbar som grafisk formgivare och har runt 8000 typsnitt i datorn, som jag hittills hanterat med Suitcase Fusion 2. Funkar utmärkt för mina behov att snabbt kunna kolla, öppna och stänga. Nu har jag haft en hel del datastrul den senaste tiden, och min leverantör säger dels att Suitcase Fusion 2 är ökänt för att inte funka bra i Snow Leopard, dels att macens Typsnittsbok nu är så bra att de rekommenderar även oss i branschen att jobba i den.

Vad säger ni andra? Använder ni Typsnittsboken? Eller ska man snarare uppgradera till nästa Suitcase, som jag ser är på väg?

Hoppas på era råd och erfarenheter innan jag bestämmer mig!

/erika

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-08 14:39

Fontexplorer Pro alla gånger.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-08 14:41

Hm, jag bytte från Fontexplorer Pro till Suitcase för 3-4 år sedan, och upplevde att Suitcase var mycket stabilare och mer lättjobbat då. Men saker och ting kan ju ändra sig snabbt, har du testat båda? På vilket sätt är Fontexplorer bättre?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-08 14:45

Testat båda och Fontexplorer är snabbare, lättare överblick, stabilare samt mycket lättare att arbeta i.

1
Bevaka tråden