Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det är även samma chassi som man kan köpa härifrån: http://web.mdcdata.com/default.asp (kolla under Övrigt) där 3,5"-varianten kostar 895 kr inkl moms. Går även att köpa över disk på Vasagatan i Stockholm.
Jag köpte en i höstas, och även om den blir väldigt varm har den hittills fungerat bra.
Jag skulle inte bli förvånad om det finns fler importörer av produkter som Speedmania marknadsför i Sverige. Vi har inte ensamrätt på något sätt - titta på Googiestore så hittar ni liknande chassin även där.
Däremot verkar Speedmania hålla bättre priser än både Googie och ovanstående Mdcdata som tar 895,- för ett FireLite chassi - vi tar bara 868,- för samma modell.
när jag läste i testet om överföringshastigheterna som tydligen flaskhalsas ganska duktigt av elektroniken i kabinettet funderar jag på om alla externa HD'sar blir så långsamma eller om det bara är i detta kabinett och att det är därför det är så pass billigt.
Skrevs ursprungligen av David Slättne när jag läste i testet om överföringshastigheterna som tydligen flaskhalsas ganska duktigt av elektroniken i kabinettet funderar jag på om alla externa HD'sar blir så långsamma eller om det bara är i detta kabinett och att det är därför det är så pass billigt.
Vet inte så mycket om Genesys-bryggan som sitter i det här kabinettet, men är du intresserad av prestanda är "Lite"-versionen med Oxford911-bryggan ett bra val.
Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith Jag skulle faktiskt överväga att köpa en sådan (Fire-modellen) samt en 120-200gigabytes hårddisk. Dock så gör jag nog det efter jag fått lite mer pengar...