Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köpa iphone 4 i usa ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-09-08 19:38

Hej .

Har möjlighet att få medköpt 1 Iphone 4 från usa , min fråga går det att bra att använda den här i swe ? hur går man till väga, har läst att en del "jailbrekar" ,är å ä ö med i tangentlistan ? säljs iphone 4 olåst ? i usa , har förstått att de är billigare där . .

Tacksam för svar
från en okunnig på detta område

mvh Safra

Jag skulle nog inte köpa en från usa..

det blir en del jobb under telefonens livslängd när man köper en som är låst i utlandet.. ex. om telefonen levereras med 4.0.2 så är den obrukbar till mjukvara 4.1 släpps och dev team skapar en ny jailbreak+upplåsning (om de fixar det). oftast behöver en telefon vara aktiverad för att kunna jailbreakas, då krävs i nuläget ett speciellt kort som aktiverar och det är en del pill, om man inte har ett aktivt at&t kort liggande vill säga.

de hundralappar du ev. sparar är nog inte värt jobbet det medför.
rätta mig gärna om jag har fel..

satsa hellre på en olåst via borderlinx från england, eller köp en i sverige som går att låsa upp om 12 mån..

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-09-08 20:31

Okey , det verkar vara lite vanskligt detta med usa iphone 4 , lägger nog ner det .
Hur går man till väga med UK import ? är det lättare att få till det .

Tack för tips & Svar .

Mvh Safra

Som redan skrivits finns det flera trådar om detta ämne. Var vänliga sök innan ni startar nya trådar. Likaså finns det trådar om iPhone 4-köp från Storbritannien.

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden