Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt Mac Pro (2010)

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2010-09-02 13:34
Ursprungligen av affi:

Min var så nära att levereras hem till mig igår. Tyvärr så var jag ute hos kund och budfirman kunde inte avvika från sin inplanerade rutt. Idag kommer den äntligen hem. Ska börja med att montera en SSD som bootdisk.

Bara en?

Jag har två X25 diskar. Eller egentligen har jag tre, fast den sista får sitta kvar i min 1.1 burk som får åka till jobbet istället där kommer den klara sig ett par år till

FInns det någon trevlig monteringssats för SSD / mac PRO att köpa i Sverige ?

Liknande OWC Multi-Mount: 2.5" to 3.5" (x2) and 3.5"... (MM352A52MP) at OWC
Jag vill ha en i den nedre optiska dockan och en i en HD docka .

Affi - vad använder Du ?

  • Oregistrerad
  • 2010-09-05 12:40
Ursprungligen av Jann Lipka:

FInns det någon trevlig monteringssats för SSD / mac PRO att köpa i Sverige ?

http://www.99.se/datalagring-lagringsmedia/279263-hittar-2-5-till-3-5-adapter.html

Dåren är tillbaka

Slog till på en
Mac Pro 12-Core 2.93 Ghz
12 GB ram
3 st 1TB-Diskar
Ati Radeon HD 5870

Sen får man se vad 27" kommer att gå på?

Det va ju ingen dålig lineup du kör med Killwithskill

  • Oregistrerad
  • 2010-09-08 21:59

UPS kom med min nya Imac 2,93 GHz 4 GB/RAM 27" i7 i afton. Den verkar klockren so far - kört några timmar. Beställer 4 GB RAM till imorgon.
Den är verkligen pigg jämfört med min 3 år gamla Imac som jag nu ger bort till en behövande vän.

Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

UPS kom med min nya Imac 2,93 GHz 4 GB/RAM 27" i7 i afton. Den verkar klockren so far - kört några timmar. Beställer 4 GB RAM till imorgon.
Den är verkligen pigg jämfört med min 3 år gamla Imac som jag nu ger bort till en behövande vän.

Sweet, men vad har det med Mac Pro att göra...?

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2010-09-16 01:15

Då var det beställt:

3,33 GHz 6-Core Intel Xeon "Westmere" Hexacore
6 GB (3 x 2 GB)
1 TB 7200 rpm Serial ATA-hårddisk på 3 Gb/sek
ATI Radeon HD 5870 1 GB
Apple Care
Leverans 30 sept - 5 okt.

Kommer att bli min första Mac Pro
Kompletterar direkt med en Intel X25M-160 GB i nedre optical bay för OS o Apps, samt en 2 TB Caviar black för hemma katalogen.

Cheers
Peter

Liiiiiite off topic, men kul för dig ändå !

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-16 09:24

Räcker den till?

Hejsan,

det är dags att investera då min G5 a är alldeles för seg för HD material (XD-CAM samt AVCHD) ska redigera i final cut pro 6. Ringde apple och de tyckte denna täcker mina behov. Vad tror ni? Tacksam för råd.

Är precis på väg att beställa denna:

en 2,8 GHZ Quad Core Intel Xeon "Nehalem"
6GB (3x2 gb)
1TB 7200 rpm serial ATA hårddisk på 3 Gb/sek
ATI Radeon HD 5770 1GB

Undrar också över vad skillnaden är mellan
Nehalem eller westmere?

Tack på förhand
A

  • Oregistrerad
  • 2010-09-16 12:42

Om du vill ställa frågor gör det i en annan tråd, denna handlar BARA om personer som faktiskt beställt.

Så.... vänner och likasinnade.

Även jag har till slut bestämt mig för min setup de kommande åren. När jag skriver detta puttrar min 30kg låda sig sakta men säkert närmare (vem älskar inte trackingnummer?).

Min setup blir:

6 core 3.33GHz Westmere
5870 grafikkort

OWC levererade nyss 24GB 1333 RAM och en multiadaper till det. Jag trycker alltså in min nuvarande systemdisk, 240 GB OWC Mercury Extreme Pro SSD i DVD-schaktet.

Sen plockade jag idag upp 4 st WD Caviar Black 2TB. De kör jag 3 st i RAID och en som Time Machine. Kommer att bli fint driv mellan SSD och RAIDen. Övrig backup externt.

Min nuvarande 24" LED byts mot en 27" på sikt. Ingen stress, även om det blir fint när den väl är på plats.

Känns plötsligt som mitt livs kvalitetstid kommer att "peaka" mellan 23-02 när fru och barn sover

Skall bli sååååå gott att få den!

Senast redigerat 2010-09-16 20:53

Snålade lite men det blev i alla fall:

Två 2,66 GHz 6-Core Intel Xeon "Westmere" (12 kärnor)
12 GB Ram
512 GB Solid Disk
ATI 5870
har sedan innan 2 st 256GB SSD som jag kommer trycka in samt en 2TB disk, dessutom har jag sedan innan 3 st Studio Diskar FW 800 för Backup.

LED 27"

Ursprungligen av @ndreas:

Snålade lite...

Ja, verkligen!

Undrar hur du skall överleva hösten.....

(grattis till ett härligt köp)

Beställt lilla modellen nu av Mac Pro och en 27" skärm. Skickas om 2 veckor ungefär

Sedan blir det en SSD och mer minne så småningom

Ursprungligen av poseidon84:

Beställt lilla modellen nu av Mac Pro och en 27" skärm. Skickas om 2 veckor ungefär

Sedan blir det en SSD och mer minne så småningom

Nu är den skickad!

Bevaka tråden