Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Push fungerar inte med Mail

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-05 18:01

Jag har försökt hitta en liknande tråd utan resultat. Det närmaste jag kommit en lösning är följande länk: Apple - Support - Discussions - Push will not work with iPhone 4 & ... där det bland annat berättas om att man ska lägga in kontona igen och stänga Mail-appen i "multitasking-menyn". Det senare verkar fungera (att stänga ned applikationen varje gång, hela tiden) men det måste finnas ett bättre sätt då det alltid har fungerat på min iPod Touch.

Problemet är alltså att jag inte får någon notifikation, alls, utan måste öppna appen för att se om jag fått mail även då jag har Push aktiverat.
Jag har en iPhone 4, jailbreakad med "jailbreake.me" och iOS 4.0.1. Tacksam för hjälp!

Ecth

Den första infon som behövs är ju: Använder du en mailtjänst om ens stödjer Push?
Vilken?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-10 13:36

Jag använder mig av hotmail och crystone (webhotel) och båda två har fungerat med push förut.

Ursprungligen av ecth:

...båda två har fungerat med push förut.

Och när slutade det fungera? Kan du sätta det i samband med någon uppdatering t.ex?

• Medlem
  • International user
  • 2010-09-10 19:19
Ursprungligen av ecth:

Jag använder mig av hotmail och crystone (webhotel) och båda två har fungerat med push förut.

Återställ utan backup och börja om.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-10 19:33

Crystone har aldrig haft push. Hotmail vet jag inte.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-10 19:46
Ursprungligen av ecth:

Jag har försökt hitta en liknande tråd utan resultat. Det närmaste jag kommit en lösning är följande länk: Apple - Support - Discussions - Push will not work with iPhone 4 & ... där det bland annat berättas om att man ska lägga in kontona igen och stänga Mail-appen i "multitasking-menyn". Det senare verkar fungera (att stänga ned applikationen varje gång, hela tiden) men det måste finnas ett bättre sätt då det alltid har fungerat på min iPod Touch.

Problemet är alltså att jag inte får någon notifikation, alls, utan måste öppna appen för att se om jag fått mail även då jag har Push aktiverat.
Jag har en iPhone 4, jailbreakad med "jailbreake.me" och iOS 4.0.1. Tacksam för hjälp!

Ecth

Hotmail har andra inställningar för "push" (vilket kom rätt så nyligen), är det dem du använt eller dina vanliga uppgifter som du alltid haft?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-11 22:44
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och när slutade det fungera? Kan du sätta det i samband med någon uppdatering t.ex?

Jag tror inte att det har funkat sedan jag skaffade min iPhone 4. Det fungerade klockrent på iPoden jag hade innan. (Samma OS)

Ursprungligen av Mija:

Crystone har aldrig haft push. Hotmail vet jag inte.

Crystone har "pushat" till min iTouch 2G hela tiden och hotmail lika så.

Ursprungligen av ibish:

Hotmail har andra inställningar för "push" (vilket kom rätt så nyligen), är det dem du använt eller dina vanliga uppgifter som du alltid haft?

Jag skrev bara in min adress och lät "mail" sköta resten i såväl datorn som iPhonen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-11 23:33
Ursprungligen av ecth:

Jag skrev bara in min adress och lät "mail" sköta resten i såväl datorn som iPhonen.

Det måste ställas in annorlunda. Har inte inställningarna i huvudet, men googla på push/active sync och iphone så borde du hamna rätt...

Om det inte funkar med en återställd enhet (utan att lägga tillbaka backup), kontakta leverantören, i ditt fall Crystone/Microsoft.

För att du anger dina uppgifter i mail och låter den sköta inställningar osv. betyder inte det att push-mail kommer att fungera.

1
Bevaka tråden