Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CAD-rita utställningsmontrar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja ha tips om programvaror för att rita upp utställningsmontrar och dylikt, både i 3D och 2D.

• Medlem
  • 2003-05-14 09:55

Trots att det låter som nogot du har på korven, så säger vissa att Sketchup är bra. Själv vet jag inte. Jag har använt Cinema 4D, som jag själv tycker är bra.

• Medlem
  • 2003-05-14 10:47

CADIntosh av Lemke är billigt, 40 dollar, eller gratis om man väntar 30 sek på start har jag för mig. Jag kan inte så mycket om CAD, men det är billigt och liknar Autocad (svindyrt). Sketchup är dyrare än CADIntosh, runt 500 dollar tror jag, men himla enkelt och kul att använda.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-14 14:11

Sketchup är värt vartenda öre!!

Tack skall ni ha för tipsen. Det förefaller som om Sketchup är det jag söker. Jag har pratat med CityData som är svensk agent. Dels finns ju programmet på svenska och dessutom i skollicenser vilket passar oss utmärkt. Det finns också en svensk Sketchup-sida på http://www.sketchup.nu

Som sagt, tack, tack

Går tyvärr ej att ladda ner pga att den inte är översatt än.

Jag har pratat med CityData och de sa att om vi lägger en beställning på Svenska utbildningslicenser för OS X så kommer det inte att ta lång tid innan de har portat den. Det har helt enkelt inte blivit gjort därför att efterfrågan inte funnits.

• Medlem
  • 2003-05-31 14:07

Kan man importera turbocad filer in i sketchup?

1
Bevaka tråden