men herregud, jag svarade ju bara på en fråga.
Man kan stänga av dataroaming, som ni talar om, eller göra som jag gör, ingen big deal.
Det finns olika sätt att lösa saker på, är man nojjig som jag så gör jag på det viset, upp till mig om jag känner mig säker på det sättet, jaja, jag gav bara mitt förslag.
Förlåt om mitt förslag inte faller i smaken.
Själva grejen är att i mitt fall har jag ungar, tonåringar som mycket väl vet att man kan surfa med mobilen och hur man sätter på det. När jag stänger av tjänsten, då vet jag att det är säkert, inga klåfingrande ungar som kan sätta på det, så i mitt fall passar mitt sätt lite bättre. Visserligen finns det lösen på mobilen, men är man borta i flera veckor så kan en moder inte stå emot sina barns ögon när de säger snääääällllaaaa, jag ska bara...
Med andra ord, mitt sätt är även säkert för mig själv, och efter en underbar saftig räkning vid ett tidigare utomlandsbesök känner jag att det här sättet passar mig alldeles utmärkt.
Olika människor behöver olika lösningar beroende på vad som funkar för de. Ville bara dela med mig av min erfarenhet....