Jag tänkte kapa tråden lite här, hoppas det är ok Har en fråga som sammanfaller lite med denna.
Jag har ett enmans-AB, och hyrde in hjälp med bokföring (iom att jag är superdålig på sånt) när jag startade. De jag anlitade var ett lite mindre företag med hyffsade priser och trevlig personal. De köptes sedan upp av ett lite större företag, och jag "följde med av bara farten" - min kontaktperson flyttade dit och jag följde med som kund. Nu har det förra året skett igen, de har gått ihop med ett annat företag och blivit rätt stora. Det märks på priserna också - när jag räknar ihop det tycker jag att det börar bli ganska kostsamt.
Min fråga är alltså - vad är rimligt att betala i ersättning för dessa tjänster, då jag har ungefär som Stefan kanske 400 verifikat per år? Det jag får hjälp med är löpande bokföring, rapporter, lite "telefonsupport" (frågor om skatteregler / inköp mm) samt då bokslut då en revisor går igenom allt. Det känns som att jag borde se över dessa kostnader lite, men jag undrar vad som är en rimlig nivå.. Någon som kan komma med lite höftade siffror på vad månadskostnaden för liknande tjänster brukar ligga på?