Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med musikstyrning med blåtandsheadset, iOS 4.1

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2010-09-14 15:24

Hej!
Har ett blåtandsheadset från SE som jag använt för att lyssna på musik till min iPhone under ios 4.0. Jag hittade t.om. en app som gjorde det möjligt för mig att byta spår genom att dubbelklicka, ungefär samma funktion som med originalheadsetet. Funkade hur bra som helst helt enkelt! Nu iom ios 4.1 skulle, som jag förstod det, blåtandsfunktionaliteten bli fullständig. Jag trodde att det nu skulle stödja att styra musiken på iphone genom att dubbelklicka och trippelklicka på mitt headsets knapp, men nu kan jag inte ens pausa/playa med enkelklick..! Har jag missuppfattat något eller vad kan jag göra för att få igång funktionen?
Tack för hjälpen!
/Max

Redigerade din rubrik. Tänk på att sätta rubriker som tydligt visar vad tråden handlar om! Den tidigare rubriken "Blåtandsheadset" sade inget om vad tråden handlade om.

/Mod

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-14 15:29
Ursprungligen av ferroz:

Jag trodde att det nu skulle stödja att styra musiken på iphone genom att dubbelklicka och trippelklicka på mitt headsets knapp, men nu kan jag inte ens pausa/playa med enkelklick..! Har jag missuppfattat något eller vad kan jag göra för att få igång funktionen?

Du har missuppfattat. Du måste ha ett headset med separata knappar för byte framåt/bakåt, det är detta som inte fungerat tidigare. Alltså ett headset som stödjer AVRCP.

• Medlem
  • Hudiksvall
  • 2010-09-14 16:26

Där ser man..! Tack för förtydligandet!

Senast redigerat 2010-09-14 17:36

Du kan ju lämna tillbaka dom till den gamla ägaren, säga att dom inte fungerar och be att få ett headset som fungerar.

1
Bevaka tråden