Jepp, räkna med att så kan bli fallet om ca: 3 veckor. Det strulade till sig lite då det är snudd på omöjligt att svenska banker tänker eller kan föra över pengar till Korea. Men tack vare den kontakt som jag fått inne i Korea så hittade vi en annan lösning. Dom har en återförsäljare i Tyskland och genast bled det lättare. Jag beställde just den modellen och dom räknar med att det kommer ta just 2-3 veckor att få hem den till Tyskland. Dom har själva börjat få några enstaka exemplar för tester med nämnde även att en annan av deras mickar hade nästan identisk prestanda, den heter ETM-007 och kostar 29 + 2 euro att få till Sverige. Den jag nu väntar på kostar 39 + 2 euro. När jag fått den så gör jag några inspelningar i olika miljöer och lägger upp på nätet så att fler kan göra egna bedömningar. Den ena ska göras i en speakerbox som mig veterligen är byggd låda i låda.
Återkommer när det blir dags... // Olle@mac
+++
Hämtat från mail med Korean nere i Tyskland:
Dear Mr./Mrs. Jonsson,
I should correct and add some information to my previous email.
1. Please correct EIM-007 as ETM-007.
2. The estimated price of EIM-001 is 39 EUR + 2 EUR (outside DE) per piece.
3. Payment per bank transaction. I will give you the account information if you request.
4. Difference between ETM-007 and EIM-001
: EIM-001 is newer than ETM-007. (We also received its sample recently)
ETM-007 is -1dB senstiver than EIM-001.
ETM-007 is gold-plated, EIM is chrome-plated.
* ETM-007 was sent to many marketer in Germany and had been tested with iphone, ipod, macair, macbook... and had always great complement and and satisfaction. EIM-001 is very new model, which we also recently received as sample and it is being testing by our collegue right now. For the people who records Music, we recommend EIM-001 because it is less senstiver than ETM-007.