Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det en pismo eller lombard?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Båstad
  • 2010-09-16 16:38

Hej!

Har funnit en annons på tradera som jag är lite smått sugen på, men jag vet inte riktigt om det är en pismo eller lombard (pismo har AirPort-slot som jag behöver om jag inte minns fel)

Här är i alla fall länken till anonnsen:
Macintsoh PowerBook G3 laptop + tillbehör på Tradera. Övrigt | Retro

I annonsen står det att det är en pismo, men också att den utkom 1999 och pismo utkom år 2000 så vitt jag vet. Har mailat annonsören och han vet inte riktigt.

Hoppas att någon har bättre koll än vad jag har.

mvh
Oskar

Ett enkelt sätt att se att det där är en Lombard är att titta på texten under skärmen. På en Pismo ska det enbart stå "PowerBook" och inget annat.

  • Medlem
  • Båstad
  • 2010-09-16 16:47
Ursprungligen av Marcus K:

Ett enkelt sätt att se att det där är en Lombard är att titta på texten under skärmen. På en Pismo ska det enbart stå "PowerBook" och inget annat.

Tack, då vet jag. En lombard har väl inte FireWire? För det sa han att den hade.

Ursprungligen av somsi:

Tack, då vet jag. En lombard har väl inte FireWire? För det sa han att den hade.

En Lombard har inte FireWire såvida han inte har haxoricerat dit det i efterhand eller har det på PC-Card. Det kan hända att han blandar ihop det med SCSI, vilket den har.

Ursprungligen av somsi:

En lombard har väl inte FireWire?

Nej, Lombard har inte firewire.

Här kan du jämföra modellerna:
Lombard
Pismo

1
Bevaka tråden