Låt folk rösta hur dom vill, ett fritt land inte sant. Sluta ge pekpinnar.
Egentligen skulle vi visa folkets makt och ge tusan i att rösta överhuvudtaget dvs.. ett valdeltagande på 20 % (pensionärerna inkluderade) för att dom insnöade politikerna skulle vakna upp på allvar och göra något för att underlätta för ungdomar, att få riktig stöd och hjälp för att etablera sig och få in en fot i en bostad och arbetsmarknad som bara skenat iväg.
Skäms allihopa säger jag bara, blir fly förbannad när jag tänker på det.
Traditions/hantverk yrkena har nästa dött ut pågrund av att ingenting har gjort de senaste 30 åren för att hjälp vår unga generation att ta över 40 -talisternas herravälde .
Nu snackar dom om lärlingsplatser 30 år försent minst . :mad::mad::mad::mad::mad:
Här i Götet skulle jag bli glad om sossarna och moderaterna skulle tvingas samarbeta pågrund av valsituationen. Skulle vara rätt åt dom.
Då skulle vi kanske slippa lyxpariserhjul på 100 miljoner som snurrar med tyska turister, på bekostnad av nedskärningar i skolan och arbetslösa ungdomar.
Våra Ungdomar är dom som ska ta över staffetpinnen ge dom en chans åtminstone ???
Ge ett studiebidrag som går att leva av för ungdomar som kämpar med högre studier i stället för att finansiera utländska studenter som kommer till Sverige och utbildar sig till tandläkare och läkare och sedan tack och hej leverpastej drar dom tillbaks till välavlönade länder som USA , England., Norge med sin fina gratis svenska utbildning.
En utbildning i miljonklassen !!!!
Tack för det.
Tack för ordet !
Inget Sverige som jag är speciellt stolt över längre.
Ohlys "superbank" ambitioner talar vi tyst om.... Då blir man på riktigt dåligt humör.