Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips - Lyckades köpa iPhone över disk idag

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-04 22:54

Min kompis köpte en iPhone 4 i Kista Galleria idag. I Tele 2 butiken.

Ursprungligen av selfish:

Min kompis köpte en iPhone 4 i Kista Galleria idag. I Tele 2 butiken.

Tele 2 butiken Skärholmens Centrum går också bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-05 00:24

Phonehouse säljer dessa.

Fattar inte riktigt, är de telefoner som införskaffats i tele2 (fysiska butiker) låsta till abonemang eller kan jag köpa en med kontantkort, om de nu skulle råka finnas kvar några, de går ju inte att nå dessa butiker då det inte finns några telefonnummer......

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-09 16:15

Imorgon fredag får onoff backaplan in flera iphone 4 med tele2 16 GB i göteborg, så pass på! fråga efter Mikael så kan jag hjälpa er snabbt jag är den som kan mest om iPhone där och om abonnemangen

Remember, säljs inte kontant. men var smart och räkna 279 i månaden i 24 månader blir totalt 6696 kronor, och i det ingår surf 1 GB. Så om man nu vill ha den kontant, så blir priset densamma ungefär och då har du ett SIM-kort du kan använda som mobilt bredband tex om du har ett gammalt modem (eller iPad).

Men annars är Snackis väldigt bra. 19 öre per sms och per minut är det billigaste som finns just nu i Sverige, så pass på medans de finns

Undantag är halebop hallå där man smsar gratis. Men det är ett dyrare abonnemang.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-09 21:32
Ursprungligen av Esa:

Imorgon fredag får onoff backaplan in flera iphone 4 med tele2 16 GB i göteborg, så pass på! fråga efter Mikael så kan jag hjälpa er snabbt jag är den som kan mest om iPhone där och om abonnemangen

Remember, säljs inte kontant. men var smart och räkna 279 i månaden i 24 månader blir totalt 6696 kronor, och i det ingår surf 1 GB. Så om man nu vill ha den kontant, så blir priset densamma ungefär och då har du ett SIM-kort du kan använda som mobilt bredband tex om du har ett gammalt modem (eller iPad).

Men annars är Snackis väldigt bra. 19 öre per sms och per minut är det billigaste som finns just nu i Sverige, så pass på medans de finns

Undantag är halebop hallå där man smsar gratis. Men det är ett dyrare abonnemang.

Reklam?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-09 21:46
Ursprungligen av zappee:

Reklam?

haha njae, det är mer för att vara snäll emot er. Många springer och letar efter telefonen, och vi går inte direkt ut med när saker kommer så vet ni att de finns och med vilka alternativ tycker det är snällt

Tele2 spioner sökes

Eftersom det inte går att nå de fysiska tele2 butikerna för att fråga om tillgång på telefoner skulle det vara guld om den som passerar någon butik tittar in för att sedan rapportera Iphone läget. Vet inte hur tele2 tänkt, då det inte finns några nummer att nå butikerna på och kundtjänst inte kan vidarekoppla eller lämna ut några uppgifter mer än att de har hört att de kommer in telefoner då och då till de fysiska butikerna. Det enda alternativet är att besöka dem. Avståndet från min del av stockholm till kista och skärholmen och mellan dem är alltför långt för att chansa, så en liten spion rapport vore trevligt.
/U

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-18 00:30

Tele2 har dålig koll på sånt. Jag skulle rekommenderar att du väljer en annan operatör, då pris vid inköp inte är allt (för de flesta av oss iaf). Vill du ha kvalitet ska du definitivt strunta i Tele2.

Senast redigerat 2010-09-18 00:45

Tele2 har en JÄVLIGT konstig kedja. Beställer du på nätet är du inte garanterad att få telefon före någon som knallar in i butik. Butikerna lägger nämligen sina ordrar i samma system som de som besätller över nätet. Så i princip kan det gå till såhär:
- 100pers beställer lur på nätet
- Butik 1 beställer in 500 lurar (observera att alla inte är "bokade" i butik)
- 100pers beställer sin lur på nätet
- Butik 2 beställer 500 lurar (observera att alla inte är "bokade" i butik)
- Du beställer din telefon.

Trots att du altså är den 201e personen att beställa på nätet får du snällt se ett antal personer köpa telefoner direkt i butik, utan väntetid!

Det enda du egentligen blir garanterad är att det tar max 6-8 veckor för dig att få telefonen, oavsett om du beställer i butik eller på nätet.

Tele2 har minst sagt konstig prioritering för sina kunder.

  • Oregistrerad
  • 2010-09-18 01:15

Det är väl helt klart att man prioriterar sina butiker. Butikerna kostar en jävla massa pengar med lokalhyra, personal etc. medan deras webbshop (nästan) är gratis.

Det är samma sak om du vill skaffa biljetter till en konsert, du har större chans att få dom om du köar utanför butiken än går in på ticknet. Så är det bara.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-18 01:24
Ursprungligen av studiox:

Det är väl helt klart att man prioriterar sina butiker. Butikerna kostar en jävla massa pengar med lokalhyra, personal etc. medan deras webbshop (nästan) är gratis.

Det är samma sak om du vill skaffa biljetter till en konsert, du har större chans att få dom om du köar utanför butiken än går in på ticknet. Så är det bara.

1. Tele2 har knappt några butiker. De har några fåtal i jämförelse med Telia och t.ex. 3 som har många, många fler och över hela landet!

2. De borde satsa på webben, där närvaron är mycket större. Resten är skitsnack. Personal inhyrd för webb och kundtjänst borde kosta mångfaldigt mer, så det vore trögeri att satsa på enbart butik.

3. Anledningen till att det finns iPhones i butik är snarare att svenska folket börjat lära sig vilket skitföretag Tele2 är, och låter bli att köpa deras skojar-abonnemang. Billighet har ett pris, och det stavas missnöje.

Ursprungligen av studiox:

Det är väl helt klart att man prioriterar sina butiker. Butikerna kostar en jävla massa pengar med lokalhyra, personal etc. medan deras webbshop (nästan) är gratis.

Det är samma sak om du vill skaffa biljetter till en konsert, du har större chans att få dom om du köar utanför butiken än går in på ticknet. Så är det bara.

Som kund utgår du ju ifrån att tillgången som anges på nätet även gäller i deras fysiska affärer. Nu pratar jag Tele2-stores, inte elektronikaffärerna. Att jämföra med ett biljettsläpp är riktigt bra. Där går alla biljetter ut lika fort på nätet som i butik. Det är inte så att butikerna sitter på obokade biljetter medans de på nätet får intrycket av att eventet är utsålt.

Men iPhone säljs av phone house med Tele2. Så ring dom affärerna och fråga.

Ursprungligen av jurassic579:

Men iPhone säljs av phone house med Tele2. Så ring dom affärerna och fråga.

Precis, dessutom går också välja och vraka mellan dessa återförsäljare

El-giganten
Media markt
The phone house
Macoteket
Teknikmagasinet
Expert
Siba
Onoff

Besök eller slå en pling och kolla med. Deras egna butiker hittar du på Tele2 - Privat - terförsäljare iPhone

The phone house här I stan har/hade både 16gb och 32gb för typ en vecka sen. Var där för annat ärende och redan hade en iphone 4 men frågade av nyfikenhet och enligt någon hade de flera stycken i butiken

Ok, tack, hade fattat det som om de fysiska tele2 butikerna var i de närmaste enda chansen att få tag i en lur rakt över disk, nu blir det att sätta sig ner och ringa runt….
Och, nej, inget fel på http://www.99.se/koepa-iphone/279524...disk-idag.html tråden, hoppas att den kommer att leva och spionerna dyker upp där och då från alla butiker.
/U

Expert Stormarknad i Bromma hade en handtextad skylt ute i morse där det stod "iPhone - vi har den!". Jag tolkade det då som att de har den i butiken där, men det kan iofs betyda något annat när jag tänker efter...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-09-18 13:43

* Ovan 9 inlägg flyttade till denna tråd. *

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-09-20 13:53

någon som vet om det finns någon butik i Linköping/Stockholm som har iPhone 4 32 GB att köpa över disk? Till telia då

Bevaka tråden