Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis case till iPhone 4

Tråden skapades och har fått 143 svar. Det senaste inlägget skrevs .

hahaha.. Vilket skräp Belkin Shield Micra är, fick den idag vid lunch och satte på det på telefonen.

Efter en halv dag liggandes till och från på mitt skrivbord så är det helt sönderrepat plastskräpet. Tur att det var gratis.:D

På samma skrivbord har telefonen legat till och från i snart 2 månader samt varit med om en hel del annat utan skydd, utan ens en tendens till att ha en repa.

Back to nudity..

Hade min bumper på i högst en halvminut. Åkte ner i nån låda då mina hörlurar inte gick att koppla in samt blev allmänt fult med bumpern på telefonen. Gick heller inte att koppla in en nätadapter för ladda telefonen.

Ursprungligen av Användarnam:

Gick heller inte att koppla in en nätadapter för ladda telefonen.

Det är bara den gamla stora kontakten som inte fungerar att använda ihop med bumpern. De som levererats med iPhone och iPod de senaste åren fungerar bra.

Ursprungligen av Capeman:

Det är bara den gamla stora kontakten som inte fungerar att använda ihop med bumpern. De som levererats med iPhone och iPod de senaste åren fungerar bra.

Funderar på beställa den här och då bara koppla usb kabeln
Apple USB Power Adapter - Apple Store (Sverige)

Fick en engelsk variant som inte passar. Har en sån gammal stor också till ipod som inte heller passar. Den på länken kostar men bra och ha med sig på reser osv.

Hämtade mitt Speck Pixelskin HD case idag. Materialet var hårdare än jag trodde och när jag försökte pressa/lirka på det (vilket inte var helt lätt) så lossnade skyddsfilmen (BestSkinsEver) vid kanten på ett par ställen på framsidan av min Iphone, så det slutade med att jag la undan caset utan att ha lyckats sätta på det.

Min tanke var att använda Pixelskin-caset vid enstaka tillfällen/aktiviteter där ett skyddande skal kan behövas, men om det riskerar att förstöra skyddsfilmen så överväger jag på att försöka sälja det istället.

Ursprungligen av Mattias_N:

Hämtade mitt Speck Pixelskin HD case idag. Materialet var hårdare än jag trodde och när jag försökte pressa/lirka på det (vilket inte var helt lätt) så lossnade skyddsfilmen (BestSkinsEver) vid kanten på ett par ställen på framsidan av min Iphone, så det slutade med att jag la undan caset utan att ha lyckats sätta på det.

Min tanke var att använda Pixelskin-caset vid enstaka tillfällen/aktiviteter där ett skyddande skal kan behövas, men om det riskerar att förstöra skyddsfilmen så överväger jag på att försöka sälja det istället.

Inga problem få på mitt. Luren blev helt OK med det på.

Min fru tycker jag skall skaffa ett rosa med Hello Kitty på

Goflorp: Har du skyddsfilm på bak- och framsidan av din Iphone?

Hade en på baksidan när jag körde med en billig bumper från ebay.
Den följde med i paketet. Den för fronten satte jag aldrig på.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-11 19:19
Ursprungligen av Goflorp:

Hade en på baksidan när jag körde med en billig bumper från ebay.
Den följde med i paketet. Den för fronten satte jag aldrig på.

Bra! Är det fortfarande inte vedertaget att det inte behövs något skydd på skärmen?

Jag gör som jag alltid gjort; skiter i plastfilm på framsidan, MEN lägger inte luren i grus, grusiga fickor eller har nycklar i samma ficka.
Baksidan stör det inte mig om det ligger en plastfilm på.

ibish: Uppenbarligen inte.

Goflorp: Skärmen verkar tåla en hel del, men det finns flera exempel på att den inte är helt reptålig (se t.ex Skrufves blogg) och jag hade stört mig så pass mkt på en repa att jag väljer att acceptera den lite trögare yta som en skyddsfilm resulterar i.

Det är min anledning till att gå emot detta vedertagna konstaterande.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-11 20:33

Goflorp: Skärmen verkar tåla en hel del, men det finns flera exempel på att den inte är helt reptålig (se t.ex Skrufves blogg) och jag hade stört mig så pass mkt på en repa att jag väljer att acceptera den lite trögare yta som en skyddsfilm resulterar i.

Men var det inte baksidan på Skrufves blogg? Framsidan är tålig som tusan, iaf på 3G och 3GS, kan inte tänka mig att de valt något sämre på 4:an. Baksidan fick mig att bli lite skakis när jag såg hans telefon, då jag trodde att det var samma glas där också.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-12 23:15

Skyddsfilm behöver inte resultera i trögare yta, skyddsfilmen från Artwizz som jag använder märks inte alls.

Hjälpte kompisen ladda ner Case-Appen idag. När han startar den visar den en bild på en iPhone4, han kan logga in, men man kommer liksom inte vidare. Har de fimpat det här eller?
Gör han ngt fel?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-15 20:20

Hjälpte kompisen ladda ner Case-Appen idag. När han startar den visar den en bild på en iPhone4, han kan logga in, men man kommer liksom inte vidare. Har de fimpat det här eller?
Gör han ngt fel?

Antar att ni provat att starta om luren, och ev. installera om appen? Har för mig att free-case ska upphöra vid månadsskiftet, så det bör fungera.

Gör han ngt fel?

Stilla undran bara - du gjorde allt från telefonen - inte på datan ?

Ursprungligen av adress@mac:

Stilla undran bara - du gjorde allt från telefonen - inte på datan ?

Hur startar man Case-appen på datorn?

Goflorp, det lär stå något på skärmen när han/hon loggat in, har man beställt en redan så står det t.ex så. Kolla vad som visas, tror inte att det bara blir en blank skärm.

Ursprungligen av keptang:

Hur startar man Case-appen på datorn?

Goflorp, det lär stå något på skärmen när han/hon loggat in, har man beställt en redan så står det t.ex så. Kolla vad som visas, tror inte att det bara blir en blank skärm.

Det går inte från datorn - men i dessa breaktider vet man aldrig...........
Jag trodde inte heller att Goflorp skulle göra en sådan miss - ville bara kolla om han var vaken så tidigt på morgonen.

• Oregistrerad
  • 2010-09-23 08:38

Min skickades igår nästan två månader efter lagd "beställning", hurra!

Jag förmodar att ni menar den lilla skillnaden

Appen laddades ner på datorn och synkades till telefonen

Appenladdades ner direkt i telefonen.

Svar: datorn togs ner på datorn och syncades över till luren via iTunes.

• Oregistrerad
  • 2010-09-24 12:50

Damp ner ett speck Pixelskin HD här idag

• Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-09-24 16:34

Fick också mitt pixelskin hd idag och det känns stabilare och fastare än Griffin revel etch som jag hade innan. Så ska nog sälja det.

• Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-10-04 14:12

Jag hann aldrig fixa något gratis fodral pga olika anledningar när telefonen skulle fraktas till mig.
Är det kört för mig eller kan jag fortfarande få ett fodral? Telefonen är beställd innan 30 Sep. Kanske ingen som vet.

*EDIT*
Nevermind, lyckades få det att funka med case programmet iaf. Hittade programmet på: http://www.itunes.com/iphone4_case_program sedan var det bara att välja och trycka bekräfta. Får väll se om jag får något fodral.. Trodde det var så att de hade tagit bort programmet helt.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-06 22:56

Tankade hem Case-appen idag och skickade iväg en beställning, trots att det är 6 dagar försent. Förhoppningsvis går det igenom, beställningen blev lagd och bekräftad i alla fall.

Bevaka tråden