Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-27 15:48
Ursprungligen av robot6:

Nu har min iPhone kommit fram till Borderlinx och jag har betalat deras avgift. Hur lång tid brukar de ta om man har tur och den skickas vidare på en gång?

Har ditt gått vidare än?

Mitt levererades och signades också av Borderlinx den 23:e, men jag har fortf. status "Being Processed" och nu är det den 27:e.

Är det dags att bli bekymrad?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-27 16:11
Ursprungligen av Rig:

Har ditt gått vidare än?

Mitt levererades och signades också av Borderlinx den 23:e, men jag har fortf. status "Being Processed" och nu är det den 27:e.

Är det dags att bli bekymrad?

Min kom fram till BL den 23:e, jag betalade avgiften 24:e 06:00, och ännu står det "Being processed".

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-09-27 16:26
Ursprungligen av Rig:

Har ditt gått vidare än?

Mitt levererades och signades också av Borderlinx den 23:e, men jag har fortf. status "Being Processed" och nu är det den 27:e.

Är det dags att bli bekymrad?

Nej det är absolut ingen anledning att bli bekymrad än.
Kollar du på den här sidan:
Apple Borderlinx Bestellübersicht

Så ser du att det i genomsnitt tar 1.44 dagar att få sin telefon att ändra status från betald till skickad. Kollar du på datumet 23/9 så ser du även att vissa har fått den skickad och andra inte. Min har tex inte blivit skickad ännu och den kom fram till Borderlinx den 23:e.

Just nu är det bara att vänta på att den ska bli skickad. Idag drog Apple pengarna för min telefon så min telefon kommer kosta ca 5800kr för en 16GB.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-27 16:40
Ursprungligen av Jackee:

Nej det är absolut ingen anledning att bli bekymrad än.
Kollar du på den här sidan:
Apple Borderlinx Bestellübersicht

Så ser du att det i genomsnitt tar 1.44 dagar att få sin telefon att ändra status från betald till skickad. Kollar du på datumet 23/9 så ser du även att vissa har fått den skickad och andra inte. Min har tex inte blivit skickad ännu och den kom fram till Borderlinx den 23:e.

Just nu är det bara att vänta på att den ska bli skickad. Idag drog Apple pengarna för min telefon så min telefon kommer kosta ca 5800kr för en 16GB.

Apple har inte dragit mina pengar ännu iaf,

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-09-27 16:46
Ursprungligen av Skuum:

Apple har inte dragit mina pengar ännu iaf,

Det kommer, de är lite sega med att dra pengarna ibland har jag förstått.
Förhoppningsvis för din del så hinner inte punden gå upp.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-27 19:33
Ursprungligen av Rig:

Har ditt gått vidare än?

Mitt levererades och signades också av Borderlinx den 23:e, men jag har fortf. status "Being Processed" och nu är det den 27:e.

Är det dags att bli bekymrad?

Samma sak för mig, känns som de haft den jätte länge nu men de beror väl på helgen.
Bara att hoppas att de ändras imorrn och kommer fram så fort som möjligt.

Har läst på något ställe att ibland ändras inte 'Being Processed' men att de kommer fram ändå, någon som har koll om de fortfarande kan hända?

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-09-23 18:42

robot6, vem var det som signerade ditt paket?
Mitt paket har också kommit fram till Borderlinx, väntar just nu på att det ska registreras där.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-23 21:06

LANCASTER var de som signade vid 12:45pm.

Registreras den efter den har blivit 'Processed' eller?

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-09-24 14:36

Min blev inscannad idag för två timmar sedan. Betalade direkt, så nu är det bara att vänta på att den ska bli skickad Enligt den där tyska sidan som för lite statistik så verkar det som att många skickas runt 15:xx. Får väll hoppas att så är fallet idag!

Annars så har inte Apple dragit pengarna ännu även fast den är skickad. Vilket jag tycker är lite konstigt. De får gärna dra pengarna nu då punden är väldigt låg

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-25 02:42

Lite datum för de som sitter och väntar med spänning. Jag beställde sent den 8:e september, skickades från Apple den 24:e september.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-26 20:35

Då har man äntligen beställt en iPhone 4. Det blev en 32 gb och det blev inte heller så dyrt, knappt 6500 kr

Ursprungligen av doGG:

Lite datum för de som sitter och väntar med spänning. Jag beställde sent den 8:e september, skickades från Apple den 24:e september.

Har din kommit till Borderlinx än? Min skickades också den 24:e och har ännu inte kommit fram. Får hoppas att den levereras idag.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-27 17:44
Ursprungligen av kassaapparat:

Har din kommit till Borderlinx än? Min skickades också den 24:e och har ännu inte kommit fram. Får hoppas att den levereras idag.

* EDIT: Såg att du skrev längre ner! Likaså tog GARY emot mitt paket, dom åkte nog samma bil skall du se!

Yes, den kom idag runt 16-tiden tror jag. Väntar på att Borderlinx skall regga det nu!

Ursprungligen av doGG:

* EDIT: Såg att du skrev längre ner! Likaså tog GARY emot mitt paket, dom åkte nog samma bil skall du se!

Yes, den kom idag runt 16-tiden tror jag. Väntar på att Borderlinx skall regga det nu!

Okej Min reggades ganska snabbt, 17.29. Betalade på momangen, 350 spänn gick det på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-27 18:31
Ursprungligen av kassaapparat:

Okej Min reggades ganska snabbt, 17.29. Betalade på momangen, 350 spänn gick det på.

Valde du standard eller express delivery?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-27 18:48
Ursprungligen av kassaapparat:

Okej Min reggades ganska snabbt, 17.29. Betalade på momangen, 350 spänn gick det på.

Doh, då är väl mitt paket i rymden och har försvunnit eller något.

Jag får väl redan nu börja fundera på om jag blivit blåst, något parti då och då verkar ju konstigt nog försvinna. :-/

Senast redigerat 2010-09-28 08:37

Nu kom min fram till BL. Signad av gamle Gary. Hoppas han inte sätter sig och fikar resten av veckan bara.

Express, men det kostade ju lika mycket.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-27 18:35
Ursprungligen av kassaapparat:

Express, men det kostade ju lika mycket.

Låter bra

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-09-28 12:56

Jag sitter också och väntar på att min ska skickas, tycker det är lite dåligt att den inte har hunnit skickats sen i fredags 12:55 då jag betalade express frakten. För det är ju faktiskt express jag har betalat för och då ska det gå fort. Fast väljer alla express så blir det ju förstås knepigt att prioritera paketen Men det är väll bara att vänta och se när den skickas, det verkar som många tyskar har fått deras iPhone.. Kan det vara så att de inväntar något för att skicka vidare det mot Skandinavien?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-28 13:58

Glädje!

Höll på att skita i brallan när kassaapparat fick sin registrerad direkt och inte jag. Nu är dock min redo och jag betalade 5 minuter efter bekräftelsen från Borderlinx.

Väntar även jag på att min ska skickas, det tråkiga är ju att vi som nu väntar troligtvis inte kommer hinna få en gratis "bumper". Har för mig att det bara gällde till sista September.

Edit: Nu har det dykt upp ett Tracking nr

Senast redigerat 2010-09-28 17:11
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-28 18:26
Ursprungligen av UltrazPK:

Väntar även jag på att min ska skickas, det tråkiga är ju att vi som nu väntar troligtvis inte kommer hinna få en gratis "bumper". Har för mig att det bara gällde till sista September.

Edit: Nu har det dykt upp ett Tracking nr

Skönt med ett trackingnummer. Vill minnas att bumber-erbjudandet gäller för alla telefoner köpta innan sista september!

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-28 21:51
Ursprungligen av UltrazPK:

Väntar även jag på att min ska skickas, det tråkiga är ju att vi som nu väntar troligtvis inte kommer hinna få en gratis "bumper". Har för mig att det bara gällde till sista September.

Edit: Nu har det dykt upp ett Tracking nr

När beställde du din?
Jag beställde 1:a september, och apple har dragit pengar + att jag har betalat express delivery. Ännu inte ett ord från BL :/

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-28 22:22
Ursprungligen av Skuum:

När beställde du din?
Jag beställde 1:a september, och apple har dragit pengar + att jag har betalat express delivery. Ännu inte ett ord från BL :/

Det verkar mysko, vad står det som status på BL hemsida? Jag beställde 8:e September, min blev registrerad hos BL idag, dock inte skickad än.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-28 23:33

Den kom till BL i torsdags, men men. Statusen är "Being Processed". Kontaktade supporten och det tar cirka 24-48h för att skickas eller något liknande.
Imorgon bör vara sista dagen innan dem skickar.
I hope so

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-29 07:33
Ursprungligen av Skuum:

Den kom till BL i torsdags, men men. Statusen är "Being Processed". Kontaktade supporten och det tar cirka 24-48h för att skickas eller något liknande.
Imorgon bör vara sista dagen innan dem skickar.
I hope so

Samma sak för mig, bara att hålla tummarna på att dom har skickat den och att statusen byts idag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-28 16:17

Det är bara att ha tålamod grabbar. Det löser sig till slut

När kom den till BL då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-29 10:54

Samma här, och nu börjar det faktiskt bli lite frustrerande att logga in och ständigt se "Being processed", imorgon har det gått en hel vecka som dom haft grejorna utan att lyckas få iväg dom.

Bevaka tråden