Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket displayskydd?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-24 11:11

Nu har jag bestämt mig efter att ha fått en repa i glaset på iPaden, trots att jag behandlat den galet varsamt.
Skydd skall på!!
Har alltid varit mot display-skydd, har min iPhone 2G i fickan med nycklar osv men aldrig fått en repa i själva glaset.

Testade ngn variant precis när jag fått iPaden, men blev galen av att det var så svårt att få bort ALLT damm/bubblor.

Så, vilket displayskydd skall man köra på om man vill ha ett bra skydd som är enkelt att applicera utan att få bubblor.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-24 11:22

Jag är ju, som många andra här också har påpekat för mig, galet nöjd med min skyddsfilm som jag har på min iPhone. Det är Artwizz Scratchstopper som jag har köpt på Macoteket, jag hade nog rekommenderat dig att testa någon av dessa två :

Artwizz ScratchStopper for iPad with Anti-Fingerprint coating - Fodral & Skydd - iPad - Macoteket
Artwizz ScratchStopper for iPad - Fodral & Skydd - iPad - Macoteket

• Medlem
  • 2010-09-24 20:11

Artwizz ScratchStopper for iPad with Anti-Fingerprint coating - Fodral & Skydd - iPad - Macoteket

Investerade i denna idag. Riktigt bra om ni frågar mig. Tro eller ej, men den var tom lätt att applicera, det är nog ganska ovanligt. Känns skönt att veta att skärmen är lite mer skyddad nu.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-29 20:32

LOL, jag returnerade mitt ArtWizz-skydd efter 2 dagar. Barnen hade spelat FruitNinja och det var repigare än ett gymnastiksalsgolv... som vanligt försvinner också all känsla, skärmen förlorar allt vad krispighet heter - faktum är att det hade sett bättre ut med vanlig tejp...=/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-03 16:10

Powersupport är det enda som håller måttet av de varianter jag sett. Använder deras "anti-glare" på min iPad och min iPhone 4.

• Medlem
  • 2010-10-10 19:22

Håller med föregående "talare" Powersupport är bäst. Hade den på min iPhone 2G i 2,5 år innan jag behövde byta det. Kör med Crystal-"versionen" på min iPad (och iPhone).

Den där "powersupport" vart hittar man den?

• Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-16 18:51

Ja verkligen. Det billigaste frakt alternativet jag fick upp för 1 film (med andra ord bara ett brev att skicka.) var 28.50$ och den dyraste 94.77$ ^^
Så blir ganska mycket.

Artwizz skyddet är riktigt bra enligt min mening.
Man slipper friktionen som blir på tex Zagg och Kopter skydden.
Och det ser snyggare ut.
Det kostar ju typ bara en hundring också så det skadar ju inte direkt att köpa en och prova om man blir nöjd eller inte.

Senast redigerat 2010-10-16 19:25

Har någon av er känt på både det vanliga "Artwizz ScratchStopper"-skyddet och "Artwizz ScratchStopper med Anti-fingerprint"? Är Anti-fingerprint-varianten märkbart mer beständig mot fingeravtryck? Ytan på den vanliga Artwizz Scratchstopper anses bättre än många andra skärmskydd. Anti-fingerprint-variantens yta ska dock vara mattare. Gör dess mattare yta att skärmskyddet mister fördelen gentemot andra tillverkares skydd?

Vilket rekommenderaso överlag, anti-fingerprint eller det vanliga?

Senast redigerat 2010-10-23 13:27

FYI så har jag under ett halvår använt ett skärmskydd från BestSkinsEver (på min Iphone 4) som jag varit nöjd med. På grund av överlag positiva omdömen och ett överkomligt pris köpte jag Artwizz ScratchStopper för att se om det verkligen är så mycket bättre än t.ex. BSE. Efter att ha misslyckats med den första framsidesappliceringen så har jag nu lyckats applicera både fram- och baksidesskyddet. Och efter några dagars användande kan jag konstatera att Artwizz ScratchStopper faktiskt erbjuder ett både tunnare och planare ytskikt än BSE. Artwizz ger helt enkelt en betydligt mer "glas-lik" känsla.

En nackdel med Artwizz är att jag upplever att fingeravtryck och fettfläckar syns tydligare än på BSE. Ett annat minus för Artwizz är att det var svårare att applicera än BSE, det blev flera stora luftbubblor första gången jag försökte och då är det bara att slänga skyddet (till skillnad från BSE). Lyckligtvis ingår tre framsidesskydd till Artwizz, så det är okej att misslyckas första gången. Ett tips är att applicera ytskikten i badrummet efter att ångan från en varm dusch minskat antalet dammpartiklar i rummet. Jag kan ännu inte uttala mig om hur repkänsligt Artwizz är, men mitt BSE var mycket beständigt mot repor och märken.

Summa summarum så föredrar jag Artwizz framför BSE. Jag har svårt att se att andra dyrare skärmskydd erbjuder så mycket planare ytskikt och bättre känsla, så det lär i så fall vara andra faktorer som berättigar till köp av dessa.

1
Bevaka tråden