FYI så har jag under ett halvår använt ett skärmskydd från BestSkinsEver (på min Iphone 4) som jag varit nöjd med. På grund av överlag positiva omdömen och ett överkomligt pris köpte jag Artwizz ScratchStopper för att se om det verkligen är så mycket bättre än t.ex. BSE. Efter att ha misslyckats med den första framsidesappliceringen så har jag nu lyckats applicera både fram- och baksidesskyddet. Och efter några dagars användande kan jag konstatera att Artwizz ScratchStopper faktiskt erbjuder ett både tunnare och planare ytskikt än BSE. Artwizz ger helt enkelt en betydligt mer "glas-lik" känsla.
En nackdel med Artwizz är att jag upplever att fingeravtryck och fettfläckar syns tydligare än på BSE. Ett annat minus för Artwizz är att det var svårare att applicera än BSE, det blev flera stora luftbubblor första gången jag försökte och då är det bara att slänga skyddet (till skillnad från BSE). Lyckligtvis ingår tre framsidesskydd till Artwizz, så det är okej att misslyckas första gången. Ett tips är att applicera ytskikten i badrummet efter att ångan från en varm dusch minskat antalet dammpartiklar i rummet. Jag kan ännu inte uttala mig om hur repkänsligt Artwizz är, men mitt BSE var mycket beständigt mot repor och märken.
Summa summarum så föredrar jag Artwizz framför BSE. Jag har svårt att se att andra dyrare skärmskydd erbjuder så mycket planare ytskikt och bättre känsla, så det lär i så fall vara andra faktorer som berättigar till köp av dessa.