Hej jag har en macbook med mobilt bredband från bbb som har funkat fint tills för någon dag sedan..
Jag provade Comviqs surfsticka för en dag och efter det så börjar alla problem.

Jag använder mig av Sony ericssons modem "MD400" och Stay Connected 1.6.3. och har Mac OS X 10.6.3 (Snow leopard)

Det som har hänt nu är att när jag matar in modemet i usb porten så hittar min macbook
modemet men det gör inte stay connected (det står bara mata in modemet för att fortsätta)
Comviqs surfsticka och Sony ericssons MD400 måste krocka på något sätt..
Har avinstallerat allt som hade med Comviqs modem att göra men det funkar endå inte..
Provat ominstallerat Stay Connected också inga resultat..
Ringt BBB's support som är helt inkompetent på mac datorer och säger att jag ska "leta på internet efter en lösning".

Sitter på modemet just nu så det är inte trasigt heller..

Hittar inga drivrutiner heller för modemet MD400 till Mac OS X... (Har inte installerat dom förut heller utan det har bara vart att mata in och kör igång)

Kan det gå att lösa i nätverksinställningar? Isåfall hur? Raderade alla modem och dylikt där för att försöka få det att hitta dom på nytt men inte hände det..

Har nån haft samma problem?
Någon som har en lösning?

Har sökt här på forumet men inte hittat något som kan vara till hjälp utan bara liknande problem!

Vore väldigt tacksam om någon orkade hjälpa mig att lösa mitt problem...

Kan även tillägga att jag e ny på mac fronten så det är inte så lätt att grejja och fixa själv hehe!

MVH

Ches