Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker en antecknings-app till iPad

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har, efter mycket letande, hittat ett EVENTUELLT användningsområde för en eventuell Ipad.
Jag pluggar och gör väldigt mycket anteckningar. Finns det någon bra app för att anteckna på?
Jag vill egentligen ha något som är en helt clean sida där jag anteckna, spara snabbt och få upp en ny sida. Finns det någon BRA sådann app. Jag vill altså inte ha någon illustrations-app utan bara penna och sudd typ.

Finns det någon som har svar på dessa två frågor hade det uppskattats, särskilt eftersom polaren ska till USA "inom kort", och isåfall får uppdraget att köpa en pad till mig.

Och ja, jag vet. Jag har varit kritisk till hela Ipaden tidigare, men om det här går har jag hittat ett grymt användningsområde för Paden, och som är värt de 4000 den kostar.

• Avstängd
  • International user
  • 2010-05-07 13:46

Frågorna har delats upp på två separata trådar.

Den andra finns här:
http://www.99.se/ipad/277462-finns-det-nagon-penna-skriva-pa-ipad-med.html

/Mod

Jag gillade notify bättre. Penultimate har aldrig riktigt "fungerat" för mig

Det finns också en app för pdf som du kan rita på. Så har du en föreläsning där föreläsaren har lagt upp sin presentation innan så kan du anteckna direkt på den.

Penultimatum verkar bra, men enligt recensionen har killen svårt att skriva med en stylus-penna. Inte bra. Jag måste ha penna. Ska skriva mest mattematiska formler och sådär.

Anteckningsprogram för iPad

Jag letar efter ett antekningsprogram som jag kan både skriva i och rita i (både linjer/ diagram och fristil), skulle vara super ifall programmet även hade någon markeringsfuktion för klipp och klistra då jag även använder pages när jag för antekningar under lektioner.

Inlägg #6 har flyttats hit från en annan tråd.

Sök innan ni startar nya trådar! Det är stor chans att det redan finns en tråd med samma frågeställning.

/Mod

Underscore Notify funkar bra för mig. Jag kan skriva text i det, jag kan rita fritt samt så finns vissa geometriska figurer att använda i programmet. Kan också exportera till olika saker (såsom mail osv)

Ursprungligen av poseidon84:

Underscore Notify funkar bra för mig. Jag kan skriva text i det, jag kan rita fritt samt så finns vissa geometriska figurer att använda i programmet. Kan också exportera till olika saker (såsom mail osv)

Ganska bra tips

Jag kör goodreader för att göra anteckningar i pdfdokument, rekommenderas starkt, bra och billigt. Notify verkar vara ett komplement

Jag hann dock köpa iAnnotate innan GoodReader kom med sin uppdatering och även om iAnnotate har vissa saker som GoodReader saknar så är priskillnsden för stor.

Men notify kompletterar goodreader ganska bra

Men har Underscore Notify samma funktioner som microsofts paint? Det är typ de funktionerna som jag är ute efter i ritdelen av programmet.

Jag testade nu, du kan rita med ett finger (om det är sådant du menar) och du kan ändra färger om du vill det.

Min tanke var att jag skulle kunna dra raka linjer och sedan lägga text över eller skapa olika boxar och lägga text i och utanför, även kunna skapa "diagram" via att göra massa linjer. Tanken är att jag använder paddan som ett antekningsblock när jag sitter på föreläsningar.

Hoppas jag är liite mer tydlig nu hur jag tänkte

okej, om jag förstått dig rätt så gör underscore notify detta. Men är ju mestadels upp till dig och testa och se om appen gör som du vill.

Jag har än så länge använt appen till att skriva text (både med finger och tangentbord) Sedan har jag gjort enkla geometriska figurer som jag skrivit över och runtomkring.

Tack för inputen, jag gör den inte allt som jag vill så är det ju bara 7kr jag blev av med

*shoppar loss på apple store*

• Medlem
  • Täby
  • 2010-09-30 12:15

Jag kör med PlainText... den syncar dessutom min iPhone/iPad/MacBook Pro via dropbox!
Kostar gratis.

Obs! Endast text.

Ursprungligen av kainen:

Jag kör med PlainText... den syncar dessutom min iPhone/iPad/MacBook Pro via dropbox!
Kostar gratis.

Obs! Endast text.

Snygg...

Usch, vad det finns bra appar nu!

Grymt program. Kan rita min bild och markera det jag ritat och spara det i photoalbumet för att sedan hämta bilden till pages, super. Var precis det jag var ute efter (spara bilden eller kopiera är ju nästan samma sak).

Testade underscore notify också nyss, riktigt bra för att ta anteckningar och göra skisser! Väl värt 7kr. Tack för tipset!

• Oregistrerad
  • 2010-10-02 10:13

Simplenote. Man behöver inte Box etc - synkar via webben och man har alltid tillgång till sina notes från vilken dator som helst med webbläsare och internet - och så appen i iPhone/iPad så klart. Slår allt.

• Medlem
  • Täby
  • 2010-10-02 10:27
Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

Simplenote. Man behöver inte Box etc - synkar via webben och man har alltid tillgång till sina notes från vilken dator som helst med webbläsare och internet - och så appen i iPhone/iPad så klart. Slår allt.

PlainText är att föredra OM man använder DropBox eftersom man slipper skapa sig ytterligare konton och har alla sina filer samlade på en plats

Sen har jag inte provat Simplenote men som BlackSmp skriver så är PlainText snyggt... t.o.m sjukt snyggt skulle jag säga

Jag har kört simplenote men gillar lösningar som baserar sig på dropbox såsom plaintext och elements (som jag använder). Fördelen med dropbox (eller box) lösningar är att de är på väg att bli decfacto standard och är generella

Simplenote var helt ok men jag övergav den när dropboxbaserade alternativ kom

Och ett stort tack för tipset om notify! Den växte snabbt i mina ögon!

1
Bevaka tråden