Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker en antecknings-app till iPad

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har, efter mycket letande, hittat ett EVENTUELLT användningsområde för en eventuell Ipad.
Jag pluggar och gör väldigt mycket anteckningar. Finns det någon bra app för att anteckna på?
Jag vill egentligen ha något som är en helt clean sida där jag anteckna, spara snabbt och få upp en ny sida. Finns det någon BRA sådann app. Jag vill altså inte ha någon illustrations-app utan bara penna och sudd typ.

Finns det någon som har svar på dessa två frågor hade det uppskattats, särskilt eftersom polaren ska till USA "inom kort", och isåfall får uppdraget att köpa en pad till mig.

Och ja, jag vet. Jag har varit kritisk till hela Ipaden tidigare, men om det här går har jag hittat ett grymt användningsområde för Paden, och som är värt de 4000 den kostar.

• Avstängd
  • International user
  • 2010-05-07 13:46

Frågorna har delats upp på två separata trådar.

Den andra finns här:
http://www.99.se/ipad/277462-finns-det-nagon-penna-skriva-pa-ipad-med.html

/Mod

Jag gillade notify bättre. Penultimate har aldrig riktigt "fungerat" för mig

Det finns också en app för pdf som du kan rita på. Så har du en föreläsning där föreläsaren har lagt upp sin presentation innan så kan du anteckna direkt på den.

Penultimatum verkar bra, men enligt recensionen har killen svårt att skriva med en stylus-penna. Inte bra. Jag måste ha penna. Ska skriva mest mattematiska formler och sådär.

Anteckningsprogram för iPad

Jag letar efter ett antekningsprogram som jag kan både skriva i och rita i (både linjer/ diagram och fristil), skulle vara super ifall programmet även hade någon markeringsfuktion för klipp och klistra då jag även använder pages när jag för antekningar under lektioner.