Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-29 13:15

Jag förstår det som om att Apple skickar produkterna i vågor, vilket troligen gör att Borderlinx får väldigt mycket att göra ibland. Nu bör det väl dock komma vågor var dag, men antar att detta är orsaken.

Ursprungligen av doGG:

Jag förstår det som om att Apple skickar produkterna i vågor, vilket troligen gör att Borderlinx får väldigt mycket att göra ibland. Nu bör det väl dock komma vågor var dag, men antar att detta är orsaken.

Det stämmer, telefonerna kommer faktiskt på pall till Borderlinx, så deras arbetsbörda blir nog ganska stor när leveranserna kommer.

Det lär ju få plats ett par telefoner på varje pall.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-29 14:21
Ursprungligen av keptang:

Det stämmer, telefonerna kommer faktiskt på pall till Borderlinx, så deras arbetsbörda blir nog ganska stor när leveranserna kommer.

Det lär ju få plats ett par telefoner på varje pall.

Vi funderade faktiskt över detta på jobbet häromdagen. Minns när vi hade en container som blev bestulen med Nintendo DS i Göteborg. Räknade på att vi ungefär fick 3st iPhones per DS-kartong, och då var det en hel del som försvann.

Det är väldigt mycket pengar, väldigt mycket!

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-29 13:56

Denna dag skickar dem den alltså inte heller på, om dem inte skickar den om någon timme eller så, men man borde iaf få ett mail snarast, :S. Min polare Xizi fick sin efter 15 dagar, och det har gått 28 dagar för mig nu ::/

Aja, om jag den inte kommer imorgon så blir det att försöka snacka med supporten.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-29 14:57

Enligt den tyska statistik sidan så har ju dom flesta telefonerna som kom till borderlinx den 23/9 skickats iväg och kommit fram så tycker att våra/min borde vara skickade nu iaf. Speciellt när telefoner som kom fram den 24 har skickats iväg före..

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-29 15:09
Ursprungligen av robot6:

Enligt den tyska statistik sidan så har ju dom flesta telefonerna som kom till borderlinx den 23/9 skickats iväg och kommit fram så tycker att våra/min borde vara skickade nu iaf. Speciellt när telefoner som kom fram den 24 har skickats iväg före..

Vilken sida är detta?
Har inte tid att scrolla igenom alla sidor, måste fixa bilen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-29 15:57
  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-30 00:00

Verkar ha varit något problem med betalningen av frakten :S.

Kollade på min bank där det stod att jag utförde betalningen 24:e september, men det betalades inte förrän 28.e. Alltså har inte borderlinx skickat den pga detta. Hoppas det beror på det :).

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-30 07:46
Ursprungligen av Skuum:

Verkar ha varit något problem med betalningen av frakten :S.

Kollade på min bank där det stod att jag utförde betalningen 24:e september, men det betalades inte förrän 28.e. Alltså har inte borderlinx skickat den pga detta. Hoppas det beror på det :).

Eh näh. Det är normalt för alla kortbetalningar. Köpdatum vs bokningsdatum.

Problemet med att uppmana människor i ett forum att inte använda sig av Borderlinx är att det riskerar att ge ett väldigt olyckligt resultat. Bara för att ett fåtal i detta forum, och i några andra, har negativa erfarenheter av Borderlinx så betyder det inte per automatik att det inte är ett seriöst företag. Precis som någon sa tidigare så hanterar företaget massor av paket varje dag, och det är naturligt att en del försvinner och att en del kunder hamnar i kläm. Samma sak sker säkerligen hos DHL, Schenker, Posten m.fl.

Om man får problem med Borderlinx så kanske man ska överväga att göra en polisanmälan samt ta kontakt med Konsumentverket för fortsätt vägledning. I och med att Borderlinx har sin verksamhet i Europa så är det betydligt enklare att komma åt företaget när något gått fel.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-30 11:26

Nu har jag fått tracking nummer iaf, skönt!

Men vad betyder de nu ur leverans perspektiv?

Ursprungligen av robot6:

Nu har jag fått tracking nummer iaf, skönt!

Men vad betyder de nu ur leverans perspektiv?

Betyder att du kan spåra och se var paketet beffiner sig på DHL | Sverige | Svenska

Kan dock ta några timmar innan det börjar synas.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-09-30 12:30

Även jag har fått ett tracking number nu, så då är det väll bara att sitta och uppdatera DHL så fort den börjar funka Undra om den hinner komma imorgon eller om man måste sitta hela helgen och vänta. Jaja huvudsaken är väll att den äntligen är skickad även om det gick sakta.

Ursprungligen av Jackee:

Även jag har fått ett tracking number nu, så då är det väll bara att sitta och uppdatera DHL så fort den börjar funka Undra om den hinner komma imorgon eller om man måste sitta hela helgen och vänta. Jaja huvudsaken är väll att den äntligen är skickad även om det gick sakta.

Min blev skickad nu också, får hålla tummarna att den kommer imorgon!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-30 12:39

Samma här. Skönt att dom fick tummen ur till slut!

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-30 13:24

Sjukt skönt med tracking nummer :).
Annars skulle dem verkligen ha tummen mitt i handen, hehe.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-30 17:04

Nu finns min telefon inne i DHLs nätverk och om jag inte är helt ute och cyklar så borde den vara påväg mot arlanda just i detta nu. Äntligen!

Ursprungligen av robot6:

Nu finns min telefon inne i DHLs nätverk och om jag inte är helt ute och cyklar så borde den vara påväg mot arlanda just i detta nu. Äntligen!

Det är nog lite väl optimistiskt. Skulle tippa på att den kommer skickas iväg till någon sorteringscentral snart, sen vidare till flygplatsen. På väg till Arlanda lär den inte vara förrän ikväll/inatt.

Fick trackingnr. förut jag med.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-30 17:28

Nu så :D:D

1 Information om försändelsen mottagen BIRMINGHAM - UK 16:43

Härligt, nu får man reda på lite saker, :D:D.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-30 18:05

Likaså jag har fått ett trackingnummer idag, men har den skickats idag är ju frågan.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-30 18:21
Ursprungligen av doGG:

Likaså jag har fått ett trackingnummer idag, men har den skickats idag är ju frågan.

Har du trackat den på DHL.se?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-30 18:35
Ursprungligen av Skuum:

Har du trackat den på DHL.se?

Yep, ingenting när jag söker på den. Sedan läste jag att det kunde ta ett par timmar. Skall jag kunna trycka på tracking-numret på Borderlinx? Jag kan nämligen inte trycka eller dylikt!

För mig står det bara:

Latest tracking status:
Being processed
Tracking #och mitt T&T-nummer

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-30 18:42

Du ska bara kopiera det numret och sedan gå in på dhl.se och spåra din försendelse.

Det är så jag fått reda på mina saker

torsdag, September 30, 2010 Ort Tid
2 Hanterad i BIRMINGHAM - UK BIRMINGHAM - UK 17:14

1 Försändelse hämtad BIRMINGHAM - UK 16:58

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-30 18:45
Ursprungligen av Skuum:

Du ska bara kopiera det numret och sedan gå in på dhl.se och spåra din försendelse.

Det är så jag fått reda på mina saker

torsdag, September 30, 2010 Ort Tid
2 Hanterad i BIRMINGHAM - UK BIRMINGHAM - UK 17:14

1 Försändelse hämtad BIRMINGHAM - UK 16:58

Får inte upp någonting, så antar att den skickas imorgon kanske...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-30 19:13
Ursprungligen av doGG:

För mig står det bara:

Latest tracking status:
Being processed
Tracking #och mitt T&T-nummer

Om man kan lita på killen så gör det de. Gjorde det för mig också i några timmar..

Anyway, nu är min telefon hanterad i Birningham iaf, vad de nu betyder

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-30 18:50

För mig står det:
Shipment handed over to delivery agent
Tracking #998XXXXXX

Så du får nog vänta till Being Processed statusen har blivit utbytt

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-30 18:55

@Robo6, eftersom han har ett tracking nummer så står det inte längre being processed.

Men iaf, det tar lite tid för DHL att kunna informera sin hemsida.

Jag kollade på en bild i ett tidigare inlägg, där stod det att paketet hanterades i tyskland, och 1 timma senare var det på arlanda. Dem är inte så jätte snabba ibland på att uppdatera :).

Hoppas det löser sig!

Skulle tippa på att det betyder att den är i Birmingham

Något som vet hur det fungerar med DHL? Ringer de innan? Om de kommer imorn så lär jag vara på jobbet då, och således missa dem.

Ringer för det mesta inte. Du får en lapp i brevlådan och får boka en utkörning genom att ringa upp DHL.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-30 20:38

Någon som fått fram sitt paket till DHL center i UK?

EDIT:

kom aldrig upp att min varit på DHL stationen, utan nu kom det upp:

3 Lämnat DHLs station i BIRMINGHAM - UK BIRMINGHAM - UK 19:52

Tomat vad nära nu!

Senast redigerat 2010-09-30 21:00
Bevaka tråden