Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sämre batteritid på iPod efter iOS v4 uppdatering...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-09-24 11:40

Hej alla,

Jag upplever att batteritiden på min iPod (köpt sep 09) har blivit extrem mycket sämre sedan jag uppdaterade till iOS v4. Behöver inte ens använda podden för att batteriet ska sugas ur... exempelvis låg den bara lugnt och stilla på skrivbordet i natt och imorse var den i princip död. Tidigare kunde den lätt ligga i standby flera dagar.

Har inte ändrat några övriga inställningar sedan uppdatering till iOS v4.

Någon som upplevt liknande? Några tips på vad som kan göras?

MVH
Jojje

En del verkar ha upplevt försämrad battertid efter senaste iOS 4.1-uppdateringen. Det gäller både iPod och iPhone. Tyvärr verkar det ju som att det varken är bekräftat av Apple eller känt om det kommer en förbättring i och med att 4.2 släpps inom en snar framtid. Du får hålla ut.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-24 23:14

Min iPod verkar inte vara berörd av detta problem dock. Är en 16Gb 2 Gen. Hoppas det löser sig!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-09-25 07:45

Vissa program drar ur batteriet, tex. Skype. (Jag vet iofs inte om Skype fungerar på touch)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-25 11:24
Ursprungligen av theoo:

Vissa program drar ur batteriet, tex. Skype. (Jag vet iofs inte om Skype fungerar på touch)

Skype funkar till iPod Touch och precis som du säger så drar det slut på batteriet väldigt snabbt!

  • Medlem
  • 2010-09-30 16:55

Tror jag har lokaliserat felet... det verkar vara kopplat till "Platstjänster". Någon av applikationerna ligger och snurrar på Wifi konstant... och suger batteri. Vet att jag haft lite problem med YRs väderapp tidigare. Kan vara den som spökar.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2010-09-30 20:47

Jag har svårt att sätta fingret på det, men upplever att batteritiden är sämre sedan uppgraderingen till 4.1. Det som är _extremt_ mycket värre är som sagt platstjänster och hur dessa fungerar. Åker en del tåg, och en resa från Gbg -> Sthlm tar nästan ett helt batteri om man låter platstjänster vara påslaget.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-30 23:05
Ursprungligen av scurb:

Jag har svårt att sätta fingret på det, men upplever att batteritiden är sämre sedan uppgraderingen till 4.1. Det som är _extremt_ mycket värre är som sagt platstjänster och hur dessa fungerar. Åker en del tåg, och en resa från Gbg -> Sthlm tar nästan ett helt batteri om man låter platstjänster vara påslaget.

Välj bort platstjänster helt alternativ bocka av de program som du med säkerhet vet att du inte vill använda tjänsten platstjänster för. På så sätt slipper du problemet. Använder du heller inte wifi på tågresan etc så slå av detta med, detsamma gäller givetvis Bluetooth.

Kort och gott; använd endast det du vill använda.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-10-01 07:15

Du ser väl på kompasspilen vid klockan om det är aktiverat. Dubbelklicka på hemknappen, gör så att ikonerna skakar, och döda en app i taget så borde pilen försvinna.

1
Bevaka tråden