Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPad i Berlin

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon rekomendera en återförsäljare i Mitte eller runt Alexanderplatz, inte Media Markt?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-03 09:18

Vill inte verka dryg, men det kommer nog gå snabbare för dig att googla fram ett svar; än att vänta på att någon som kanske kan Berlin, kanske läser din tråd och kanske svarar.

Jag "bor" på Google men har inte hittat något i närheten av mitt hotell. Söker kanske fel.....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-10-03 10:39
Ursprungligen av konkas:

...inte Media Markt...

Varför inte MediaMarkt?

Det ligger en MediaMarkt i köpcentrat Alexa, precis vid Alexanderplatz.

Tack för alla svar, verkar som Media M är den butik som ligger närmast.
Tycker bättre om att handla i mindre butiker där servicen och kunnandet oftast är bättre än tex Media M.

Ursprungligen av konkas:

Tack för alla svar, verkar som Media M är den butik som ligger närmast.
Tycker bättre om att handla i mindre butiker där servicen och kunnandet oftast är bättre än tex Media M.

I det här fallet vet du ju precis vad du ska ha. Då är det inga problem med service och kunnande... Du vet väl allt du behöver veta om produkten?

btw, låt de inte kränga på dig någon Apple-care. Det fungerar inte om du bor i Sverige.

Kan rekommendera Gravis.
Ligger visserligen inte jämte hotellet men med buss eller bil så tar det ca 10 minuter att köra.
De har två butiker men den som ligger närmast är Ernst-Reuter-Platz 9.
Värt ett besök!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-05 00:02
Ursprungligen av heiko:

Kan rekommendera Gravis.
Ligger visserligen inte jämte hotellet men med buss eller bil så tar det ca 10 minuter att köra.
De har två butiker men den som ligger närmast är Ernst-Reuter-Platz 9.
Värt ett besök!!

+1 på den...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-26 23:25

Jag ska förhoppningsvis besöka Hamburg någon gång i december och tankarna går ju åt att man vill besöka den Apple Store som finns i just Hamburg för att kanske köpa en iPad.

Jag har läst runt i de antal trådar som finns i ämnet men inte riktigt blivit klok på om det är något ut över det vanliga man bör tänka på. Vad säger ni?

- Hur fungerar det med garantin, är den world wide på iPad?
- Jag köper den i ett annat EU-land, då behöver jag väl inte fundera kring att jag tar den på flyget hem till Sverige?
- iPad är väl aldrig operatörslåst vad jag har förstått, oavsett i vilket land man köper den i?
- Behöver jag tänka på att ha med mig ett microSIM till Tyskland för att se till att aktiveringen går som det ska?

En del frågor, jag hoppas på er expertis

Ursprungligen av zinned:

Jag ska förhoppningsvis besöka Hamburg någon gång i december och tankarna går ju åt att man vill besöka den Apple Store som finns i just Hamburg för att kanske köpa en iPad.

Jag har läst runt i de antal trådar som finns i ämnet men inte riktigt blivit klok på om det är något ut över det vanliga man bör tänka på. Vad säger ni?

- Hur fungerar det med garantin, är den world wide på iPad?
- Jag köper den i ett annat EU-land, då behöver jag väl inte fundera kring att jag tar den på flyget hem till Sverige?
- iPad är väl aldrig operatörslåst vad jag har förstått, oavsett i vilket land man köper den i?
- Behöver jag tänka på att ha med mig ett microSIM till Tyskland för att se till att aktiveringen går som det ska?

En del frågor, jag hoppas på er expertis

Det enda land där jag hört att iPaden är operatörslåst är Japan. Huruvida garantin är world wide är jag inte helt 100 på. Jag tror inte det, men man kan ju alltid maila/ringa Lan-Master eller dylik Apple servicecenter och se vad dem säger.
Sen är det ju ett EU-land du handlar i så det ska inte vara något problem som jag förstått det med tull och dylikt.
Ingen aning om hur det blir med aktiveringen, det kanske inte skadar att ha med sig ett microSIM men jag är inte säker på att det är növdvändigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-28 15:40
Ursprungligen av sirsnurre:

Huruvida garantin är world wide är jag inte helt 100 på. Jag tror inte det, men man kan ju alltid maila/ringa Lan-Master eller dylik Apple servicecenter och se vad dem säger.

Hmm, ok.

Vad säger ni befintliga iPad-ägare om detta med garantin?

Ursprungligen av kenjon:

Det behövs inget SIMkort, men ett iTunes med en fungerande Internetkoppling.

Ursprungligen av Robo-X:

Ja och för det mesta kan man låta den aktivera den direkt i affären.

//Rob

Ålrajt, dock så kanske jag är lite egen i detta fallet men när jag köper nya produkter ("leksaker") så vill jag gärna i lugn och ro packa upp dem själv och allt som hör därtill. Att då tvingas "riva upp paketet" och låta någon annan fingra på den innan jag själv lockar inte

Fungerar det förresten att aktiveera den med vilken dator med iTunes som helst? Det måste inte vara min egen som den framöver kommer att kopplas till? Tänkte bara så man inte slösar bort någon av de fem auktoriseringarna på en tillfällig dator i butiken.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-28 22:59
Ursprungligen av zinned:

Fungerar det förresten att aktiveera den med vilken dator med iTunes som helst? Det måste inte vara min egen som den framöver kommer att kopplas till? Tänkte bara så man inte slösar bort någon av de fem auktoriseringarna på en tillfällig dator i butiken.

Med vilken iTunes som helst.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-27 11:56
Ursprungligen av zinned:

J
- Behöver jag tänka på att ha med mig ett microSIM till Tyskland för att se till att aktiveringen går som det ska?

Jag kunde aktivera min iPhone 4 utan att ha ett fungerande micro-sim. Det borde alltså inte vara något problem men det finns väl säkert någon iPad-ägare här som kan svara på det helt säkert.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-27 21:16

Det behövs inget SIMkort, men ett iTunes med en fungerande Internetkoppling.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-27 22:21
Ursprungligen av kenjon:

Det behövs inget SIMkort, men ett iTunes med en fungerande Internetkoppling.

Ja och för det mesta kan man låta den aktivera den direkt i affären.

//Rob

1
Bevaka tråden