Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-link->W-lan->AExtreme->ethernet->dator=möjligt?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har sökt och sökt men inte hittat någon tråd som passar mitt behov.

Jag skulle tillfälligt behöva använda min Airport Extreme som acesspunkt typ.

Som jag skrev i rubriken så finns det en trådlös d-link router inne i "stora huset", jag sitter i ett annat hus på tomten där jag har en Airport Extreme-->ethernet-->Stationär dator. Jag har försökt köra "Trådlöst läge: Utökat nätverk", jag hittar d-linken, jag ansluter och min Airport Extreme får Ip-adress som stämmer.

Men Airport Extremen utropar ändå att något är fel med mitt "utökade nätverk", det funkar alltså inte.

Det känns som detta bör fungera då inställningarna finns där osv, men vad tror ni problemet kan vara?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-10-04 01:46

Du kan inte ansluta med ethernetkabel till AirPort Extreme när den utökar ett befintligt nätverk, om du inte använder WDS. Men det förutsätter att d-link-routern också har stöd för WDS. I så fall kan man brygga ihop basenheterna med hjälp av mac-adresserna på datalänk-nivå.

Om du inte kan använda WDS så borde det gå att ansluta trådlöst till Airport extreme som är inställd på att utöka ett befintligt nätverk. Men det förutsätter att du har ett trådlöst nätverkskort i datorn.

1
Bevaka tråden