Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till Whatsapp?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har börjat tröttna på de tekniska problemen med Whatsapp.
Senaste veckorna har de haft hur mycket problem som helst, vilket medfört att man inte kunna koppla upp sig och använda tjänsten.

Är det någon som har tips om ett bra alternativ?

Är du säker på att problemen ligger hos Whatsapp?
Jag kör det rätt mycket och har inte haft några problem här.

PingChat! är ett alternativ: PingChat! - The Ultimate Cross-Platform Messenger for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

• Medlem
  • Trondheim
  • 2010-10-04 10:26

Tycker också att den funkar lite halvkasst. Den har ibland problem med uppkopplingen (trots tillgång på wifi), men det största problemet är nog att jag sitter med en iPhone 3G och den är inte tillräckligt snabb för Whatsapp helt enkelt. Byte till iPhone 4 drar sig allt närmare känner jag...

Tack för tipset om Pingchat!

Ang problemen så brukar jag kolla inläggen på twitter när jag har problem, och de senaste veckorna har whatsapp strulat rätt ofta.
Även om de själva inte rapporterar det via deras @wa_status

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-04 16:01

Skype?

• Oregistrerad
  • 2010-10-04 17:29

Har Skype push - om man har en iPhone 3G så har man ju inte multitasking? Jag tror att man måste ha Skype aktiverat i en äldre iPhone - annars kontaktas man inte. Eller?

Ursprungligen av shandar:

Skype?

Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

Har Skype push - om man har en iPhone 3G så har man ju inte multitasking? Jag tror att man måste ha Skype aktiverat i en äldre iPhone - annars kontaktas man inte. Eller?

Det stämmer.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-04 17:53

Vi har också haft mycket problem med WhatsApp, den kan inte koppla upp sej mot servern. De har nog blivit överlastade av alla iPhoneköpare...

Senast redigerat 2010-10-04 19:41
1
Bevaka tråden