Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sämre batteritid i iPhone 4 med iOS 4.1

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av keptang:

Du har något som ligger och drar batteri, helt klart.

iPhone 4 har betydligt bättre batteritid än tidigare modeller, så är det bara.

Jag hade min telefon fulladdad i morse, står nu på 98% batteri kvar, detta efter 28 minuters (varav 15 minuters telefonsamtal) använding och 3 timmars standby.

Jag har push osv på samt har ett gäng appar i multitasking.

Om du läser på trådar ovan mig så har fler problem än mig. Jag har inga appar öppna som kan dra ström, eller något annat som kan ligga i bakgrunden och suga musten ur telefonen på detta sättet.

Ursprungligen av Patrik D:

Om du läser på trådar ovan mig så har fler problem än mig. Jag har inga appar öppna som kan dra ström, eller något annat som kan ligga i bakgrunden och suga musten ur telefonen på detta sättet.

Då hade jag gått och lämnat in den för utbyte/lagning om batteriet är så dåligt.

Eller har jag fått ett superbatteri?

Ursprungligen av keptang:

Då hade jag gått och lämnat in den för utbyte/lagning om batteriet är så dåligt.

Eller har jag fått ett superbatteri?

Provat att stänga av push för mail?

Ursprungligen av scooterbabe:

Provat att stänga av push för mail?

Jag har inga problem med min batteritid.. http://www.99.se/1936763-post45.html

Halloj! Har även jag märkt en grymt försämrad batteritid sedan jag uppdaterade. Från 100% batteri till 16% på 6 timmar vid standby. Inga appar i bakgrunden heller. Hittade dock den här Artikeln igår: Apple Technicians Isolate Cause of Battery Drain & Heat Issues with iOS 4.1 - Softpedia
Blir nog att gå in till PhoneHouse och gnälla. Hoppas dom är lika förstående.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-09 19:43
Ursprungligen av BigAdam:

Halloj! Har även jag märkt en grymt försämrad batteritid sedan jag uppdaterade. Från 100% batteri till 16% på 6 timmar vid standby. Inga appar i bakgrunden heller. Hittade dock den här Artikeln igår: Apple Technicians Isolate Cause of Battery Drain & Heat Issues with iOS 4.1 - Softpedia
Blir nog att gå in till PhoneHouse och gnälla. Hoppas dom är lika förstående.

Hur gick det för dig BigAdam? För mig ville PH i Farsta skicka min iP4 till verkstad

//Peter

Köpte min iP4 från halebop och den levererades med iOS 4.1. Men jag va tvungen att återställa, då jag pillat en del med Jailbreak. Efter typ 3-4 återställningar, utan backup, inställd som ny telefon, så va battery-drain-problemet ett faktum. Innan återställning va den bra som attan. Iaf, jag provade en sak igår. Jag lät telefonen självdö. Batteri 0%. Dead. Sen kl. 22.00 igår (ungefär) så va den fullladdad till 100 %. Nu 24 timmar senare så ligger batteriet på 67 %, efter en hel del lek i winterboard, respringande, slå på ¨å slå av wifi, dåliga täckningsförhållanden, söker nät ofta under 2 långa bussresor, testat GPs och en del apps. Så ja, tricket med att låta den dö, verkar ha löst mitt problem iaf. Ska testa lite mer, annars blir det återställning i DFU-mode och sist men inte minst, iOS 4.2, men så drastiska ska vi väl inte behöva bli eller?

Verkar som att iaf min batteritid fixat sig själv?

Just ja, glömde nästan....intervallen 100-50 % håller längre än 49-0 %...fråga mej inte varför, men det är ett faktum. Även att stänga av Push för mejl och för allt annat verkar vara kanon. Starta gärna om luren varje morgon om den laddat hela natten. Det är mina knep, och mitt batteri rock-my-world-totally

Ursprungligen av robertkarlsen:

Köpte min iP4 från halebop och den levererades med iOS 4.1. Men jag va tvungen att återställa, då jag pillat en del med Jailbreak. Efter typ 3-4 återställningar, utan backup, inställd som ny telefon, så va battery-drain-problemet ett faktum. Innan återställning va den bra som attan. Iaf, jag provade en sak igår. Jag lät telefonen självdö. Batteri 0%. Dead. Sen kl. 22.00 igår (ungefär) så va den fullladdad till 100 %. Nu 24 timmar senare så ligger batteriet på 67 %, efter en hel del lek i winterboard, respringande, slå på ¨å slå av wifi, dåliga täckningsförhållanden, söker nät ofta under 2 långa bussresor, testat GPs och en del apps. Så ja, tricket med att låta den dö, verkar ha löst mitt problem iaf. Ska testa lite mer, annars blir det återställning i DFU-mode och sist men inte minst, iOS 4.2, men så drastiska ska vi väl inte behöva bli eller?

Verkar som att iaf min batteritid fixat sig själv?

Just ja, glömde nästan....intervallen 100-50 % håller längre än 49-0 %...fråga mej inte varför, men det är ett faktum. Även att stänga av Push för mejl och för allt annat verkar vara kanon. Starta gärna om luren varje morgon om den laddat hela natten. Det är mina knep, och mitt batteri rock-my-world-totally

Kan ju vara så enkelt att den kanske tappar batterikalibreringen när man joxar för mycket med den, och då kanske visningen av hur mycket batteri som är kvar blir helt fel, alltså kanske visar att det är nästan tomt fast det inte är det.

Att då låta batteriet gå helt tomt så att den självdör, och sen låta den ladda sig fullt igen, återställer batterikalibreringen.

Dr Tinnitus

över 48 timmar nu...batteristatus: 39 % och ikväll har verkligen lekt med den. SSH, Winterboard, Respringande osv...min gamla 3GS gav upp om jag tog den full från laddning runt kl 08.00 så ville den ha ström igen på eftermiddagen, med samma användarmönster. Fullt godkänt av iPhone 4

Ni som tycker att det slukar mer batteri med 4.1, har ni inte funderat på att ni kanske av nyfikenhet omedvetet har börjat pilla mer på nallen nu för att kolla in 4.1 än ni gjorde tidigare?

Jag har i alla fall en 3Gs som verkar helt normal i batteritid med 4.1, ja kanske den blivit bättre med då det ju skulle bli lite bättre batteritid över hela modellserien med 4.1. Men det återstår ju att se.

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Ni som tycker att det slukar mer batteri med 4.1, har ni inte funderat på att ni kanske av nyfikenhet omedvetet har börjat pilla mer på nallen nu för att kolla in 4.1 än ni gjorde tidigare?

Jag har i alla fall en 3Gs som verkar helt normal i batteritid med 4.1, ja kanske den blivit bättre med då det ju skulle bli lite bättre batteritid över hela modellserien med 4.1. Men det återstår ju att se.

Dr Tinnitus

Jag tror då inte det. Jag laddade nyss klart mobilen, kopplade ur kabeln, och har låtit den ligga på bordet i ca 40 minuter nu. 97% kvar...
Nej, vänta, nyss ändrades det till 96?

Tycker det är oerhört skumt.

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Ni som tycker att det slukar mer batteri med 4.1, har ni inte funderat på att ni kanske av nyfikenhet omedvetet har börjat pilla mer på nallen nu för att kolla in 4.1 än ni gjorde tidigare?

Jag har i alla fall en 3Gs som verkar helt normal i batteritid med 4.1, ja kanske den blivit bättre med då det ju skulle bli lite bättre batteritid över hela modellserien med 4.1. Men det återstår ju att se.

Dr Tinnitus

Haha, såklart är det så - tänkte ju inte på att jag spelat 7h idag med Game Center!

Eller hade gärna hoppats att så var fallet..
Har inte använt telefonen överdrivet mycket idag, 19% kvar nu.

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Haha, såklart är det så - tänkte ju inte på att jag spelat 7h idag med Game Center!

Eller hade gärna hoppats att så var fallet..
Har inte använt telefonen överdrivet mycket idag, 19% kvar nu.

Prova att titta på användingstiden. Jag har märkt att ibland så verkar något låsa sig så att min "totala tid" och "använd tid" är identiska, telefonen går aldrig ner i "sleep" och då försvinner batteritiden åt motsatt håll:(.

Det händer någon gång då och då. En omstart brukar lösa upp situationen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-10 07:40
Ursprungligen av BlackSmp:

Prova att titta på användingstiden. Jag har märkt att ibland så verkar något låsa sig så att min "totala tid" och "använd tid" är identiska, telefonen går aldrig ner i "sleep" och då försvinner batteritiden åt motsatt håll:(.

Det händer någon gång då och då. En omstart brukar lösa upp situationen.

Mest troligt något program som inte stänger ner sig korrekt.

Det låter vettigt. Har avslutat alla program som låg igång, samt gjort en omstart.
Får se hur det går då.

Tack för tipsen!

Jag tog min 3Gs med 4.1 ur laddaren i förmiddags. Har använt den 16 min står det, väntetid 5 tim 5 min och batteriprocent är 96%. Då är blåtand på, 3G, platstjänster, push och belysningen på medium och auto, samt att den varit kopplad till mitt WiFi-nät hemma mest hela tiden utom när jag var ut och handlade lite.

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Jag tog min 3Gs med 4.1 ur laddaren i förmiddags. Har använt den 16 min står det, väntetid 5 tim 5 min och batteriprocent är 96%. Då är blåtand på, 3G, platstjänster, push och belysningen på medium och auto, samt att den varit kopplad till mitt WiFi-nät hemma mest hela tiden utom när jag var ut och handlade lite.

Dr Tinnitus

??
Var detta ett konstaterande, klargörande, svar eller en fråga? Hängde inte riktigt med.

Ursprungligen av theplague:

??
Var detta ett konstaterande, klargörande, svar eller en fråga? Hängde inte riktigt med.

Det var nog tänkt som en info till de som hade batteritidsfunderingar med 4.1 lite tidigare i tråden.

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Adrian B:

Är det någon som upplever att batteritiden blivit sämre? Om det har att göra med uppdateringen till iOS 4.1 (med HDR-fotografering påslaget ibland) eller om det bara är något som hänt över tiden vet jag inte säkert. Men jag ser rött batterie och 20- och 10-procentsvarningen oftare nu, utan att jag ökat användningen ytterligare.

Ja absolut, batteriet räcker inte ens en dag längre.

Ursprungligen av Adrian B:

Är det någon som upplever att batteritiden blivit sämre? Om det har att göra med uppdateringen till iOS 4.1 (med HDR-fotografering påslaget ibland) eller om det bara är något som hänt över tiden vet jag inte säkert. Men jag ser rött batterie och 20- och 10-procentsvarningen oftare nu, utan att jag ökat användningen ytterligare.

Batteritiden har minskat för mig med! Det blev sämre med iOS 4.1.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-09-17 09:59

Jag upplever också att batteritiden har minskat.
Visst klarar jag av över 24-40h med telefonen men innan uppdateringen klarade jag av 2-3 dygn!

Jag har inte märkt något. Mitt batteri håller riktigt bra fortfarande. Jag håller mig flytande på att ladda i bilen de 25 minuterna på väg till/från jobbet plus att koppla in på datorn då och då för att synka etc.

Skönt, då är det i alla fall inte bara jag som har problem med det. Hoppas på 4.1.1...

Bevaka tråden