- swe_ag
- Medlem ●
- Solna
Var hur?
Behöver man inte typ göra: En clean install av telefonen så att man får bort jailbreaket på 4.0.1
Sen uppgradera till 4.1 och jailbreaka.
Hur sparar man då program osv om man gjort en clean install.
Skaffade jailbreak första gången nu när 4.0.1 kom så har inte gjort uppgraderingen någon gång med jailbreak.
Var hur?
Behöver man inte typ göra: En clean install av telefonen så att man får bort jailbreaket på 4.0.1
Sen uppgradera till 4.1 och jailbreaka.
Hur sparar man då program osv om man gjort en clean install.
Skaffade jailbreak första gången nu när 4.0.1 kom så har inte gjort uppgraderingen någon gång med jailbreak.
AptBackup/AppBackup.
Själv gör jag alltid manuell backup på Meddelanden-databasen och lite annat smått innan en uppgradering.
Detta borde alltså betyda att den iPhone4 jag har köpt idag i USA går att använda med t.ex. Comviq i Sverige när jag kommer hem i nästa vecka?
Detta är jailbreak, inte upplåsning.
Hur lyckades du köpa en utan att binda dig i USA?
Detta är jailbreak, inte upplåsning.
Hur lyckades du köpa en utan att binda dig i USA?
Knallade in på apple retail store. Ok, hoppas det kommer möjlighet till att låsa upp den också, annars blir det en dyr ipod
Endast om basebandet låses upp. Personligen tycker jag att krånglet med att låsa upp och undvika nya firmware är inte värt det man sparar att köpa i USA. Den går inte låsa upp officiellt även efter 2 år, så återförsäljnings värdet minskar rejält också. Vi får se hur bra greenpois0n kommer att fungera.
//Rob
Endast om basebandet låses upp. Personligen tycker jag att krånglet med att låsa upp och undvika nya firmware är inte värt det man sparar att köpa i USA. Den går inte låsa upp officiellt även efter 2 år, så återförsäljnings värdet minskar rejält också. Vi får se hur bra greenpois0n kommer att fungera.
//Rob
Det är ju det. Jag har inget emot att köra unlock på en svensk lur för att kunna köra en annan operatör. Men att köpa från USA där man aldrig kan göra den olåst "på riktigt", ptja. Det gjorde jag bara med den första Iphonen då den inte fanns i Sverige.
Sålänge man inte har några problem med att binda sig vid något abonnemang blir det i slutänden alltid billigare att köpa i Sverige förvisso.
Dollarn är ganska låg nu. Fick en kurs på 6.79 då jag köpte på Visa kortet vilket innebär ett pris på drygt 5000SEK för 32GB modellen inkl 8,25% moms. Tror det blir ganska svårt att komma så lågt även om man binder upp sig för abonnemang. Var förbi en Apple retail store i England för någon vecka sedan och där var den betydligt dyrare så om man nu bara lyckas låsa upp den så borde det ändå vara ett ganska bra köp.
Förutom Applestore så var jag förbi Bestbuy i Texas och personalen där hävdade att det inte var några problem att ta bort AT&T operatörslåset via program och att man dessutom inte skulle gå miste om garantin om man köper av dem. Man skulle helt enkelt bara googla på ”Unlock iPhone4” så skulle man hitta en lämplig sida med programvara som inte är så dyr. Gör jag det så får jag upp den här
Unlock iPhone 4 4.1 Unlock iPhone 4G Unlocking Software
Kan det verkligen stämma det som står där?
Man skulle helt enkelt bara googla på ”Unlock iPhone4” så skulle man hitta en lämplig sida med programvara som inte är så dyr. Gör jag det så får jag upp den här
Scam kallas det.
Dollarn är ganska låg nu. Fick en kurs på 6.79 då jag köpte på Visa kortet vilket innebär ett pris på drygt 5000SEK för 32GB modellen inkl 8,25% moms. Tror det blir ganska svårt att komma så lågt även om man binder upp sig för abonnemang. Var förbi en Apple retail store i England för någon vecka sedan och där var den betydligt dyrare så om man nu bara lyckas låsa upp den så borde det ändå vara ett ganska bra köp.
Förutom Applestore så var jag förbi Bestbuy i Texas och personalen där hävdade att det inte var några problem att ta bort AT&T operatörslåset via program och att man dessutom inte skulle gå miste om garantin om man köper av dem. Man skulle helt enkelt bara googla på ”Unlock iPhone4” så skulle man hitta en lämplig sida med programvara som inte är så dyr. Gör jag det så får jag upp den här
Du kan inte ta bort operatörslåset på en amerikansk iPhone, du kommer alltid behöva jailbreaka.
Det var ju bra att du har frågat experterna på bestbuy. Lycka till med att låsa upp den på den sidan.
//Rob
Nu får du ju börja använda huvudet här. Hade det här fungerat hade väl varenda tjomme köpt en iPhone4 obunden till billigaste pris möjligt och sen kört den programvaran....
har en fråga. Köpte i Torsdags en iPhone 4 32 GB Black med Halebop. Den hade iOs 4.1 vid leverans. Betyder det att jag kan jailbreaka med detta nya GreenpoisOn när det släpps imorgon Söndag?
har en fråga. Köpte i Torsdags en iPhone 4 32 GB Black med Halebop. Den hade iOs 4.1 vid leverans. Betyder det att jag kan jailbreaka med detta nya GreenpoisOn när det släpps imorgon Söndag?
Ja...
Och det är riktigt jailbreak, inte tetherd?
Från länken i första inlägget:
UPDATE 4: MuscleNerd has now confirmed that GreenPois0n is going to be an untethered jailbreak for all fourth-gen iOS devices.