Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-30 20:34

Kommer den till Tyskland i kväll då har du den imorgon om du nu inte bor för långt bort från dhls hub.

//Rob

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-30 20:50
Ursprungligen av Robo-X:

Kommer den till Tyskland i kväll då har du den imorgon om du nu inte bor för långt bort från dhls hub.

//Rob

Vart ligger den? Jag bor i mitten Norrland typ, en bit bort antar jag.

Ursprungligen av Skuum:

Någon som fått fram sitt paket till DHL center i UK?

Jag har som sagt fått mitt hanterat i Birmingham, vet inte om de är vad du frågar efter dock..

Ursprungligen av Robo-X:

Kommer den till Tyskland i kväll då har du den imorgon om du nu inte bor för långt bort från dhls hub.

//Rob

Okej, jag bor i Linköping.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-09-30 21:06

En annan bor ca 15 min från Arlanda, lämnar den England innan midnatt så tror jag den hinner komma till Sverige och påbörja sin leverans inom landet.
Har hittat den här händelsesekvensen:

Citat:

fredag, Augusti 06, 2010
9 Anlänt till DHLs sortering i Arlanda - Sweden Arlanda - Sweden 05:49
8 Lämnat DHLs station i Leipzig - Germany Leipzig - Germany 04:08
7 Skickad via Leipzig - Germany Leipzig - Germany 04:07

torsdag, Augusti 05, 2010

6 Lämnat DHLs station i East Midlands - UK East Midlands - UK 23:34
5 Hanterad i East Midlands - UK East Midlands - UK 21:52
4 Anlänt till DHLs sortering i East Midlands - UK East Midlands - UK 20:47
3 Lämnat DHLs station i Birmingham - UK Birmingham - UK 19:45
2 Hanterad i Birmingham - UK Birmingham - UK 19:02
1 Försändelse hämtad Birmingham - UK 18:46

Just nu ligger min på punkt nummer 3, men min är 6 min segare.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-30 21:19

Fasen då, min ligger 7 minuter efter. Då är du 1 min före mig!
Men om den kommer till Arlanda vid 6, tror ni att den kommer hinna göra den ca 50 mil långa resan hit innan helgen?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-30 21:24

Nej! Nu går jag och gör annat, tänker fasiken inte uppdatera DHL mer. Hittar fortfarande ingenting på mitt nummer, antingen tappade lastbilen paketet på vägen, eller så ligger det hos Borderlinx. Jag har väl den på måndag-tisdag om allt går vägen!

Hoppas ni njuter av luren i helgen!

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-10-01 05:12

8 Lämnat DHLs station i LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:07

Hoppas dem hinner komma förbi mig innan 12, för då måste jag lämna hemmet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-10-01 10:53

Min status är nu: Överlämnad för vidarebefodran.
Den är påväg eller?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-10-01 11:02

Vart står den statusen?
Jag har iaf inte fått något sådant, min står det att den är ute med kurir för överlämning.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-10-01 11:08

På dhl.se, står också att jag inte kommer att få några fler leverans besked..

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-10-01 11:11

Ring DHL och fråga, 0771- 345 345, så får du nämna ditt fraktsedelsnummer och så kollar dem upp detta.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-10-01 11:16

Okej tack, men misstänker att dom överlämnat de till posten eller liknande. Kanske för lång sträcka för att skicka kurir.

Min är också ute för leveranas, lämnade malmö kl 08.07, bor i karlskrona så blir väll några stopp på vägen!

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-10-01 11:26

Helvete, ringde DHL för jag måste lämna hemmet, och dem säger att mitt paket borde komma antingen halv 1 eller innan 5... CRAP!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-10-01 11:28

Ringde numret och killen sa att jag kunde vänta leverans på tisdag..
Lite segt men sånt får man ta om man bor långt bort antar jag.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-10-01 11:30

Min har varit ute för leverans sedan 08:06 och det tar som sagt ca 15 min att åka hit ifrån där de åker.. Man kanske ska ringa och fråga vad de pysslar med?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-10-01 11:33

Till mig sa dem att dem hade suttit mitt paket på "dagtids leverans" som betydde att dem kommer mellan 12:30 och 17:00. :S

Lite weird tider då folk oftast jobbar dessa tider. :S

Ursprungligen av Skuum:

Till mig sa dem att dem hade suttit mitt paket på "dagtids leverans" som betydde att dem kommer mellan 12:30 och 17:00. :S

Lite weird tider då folk oftast jobbar dessa tider. :S

På borderlinx kan man själv välja eller ändra till någon lämplig leveransadress, dessa kan vara hemadress, arbetsplatsen etc. Har paketet redan skickats från borderlinx blir det förstås knöligare.

Jag valde hemadressen för jag viste att jag skulle vara hemma. Hade jag vetat att jag skulle befinna mig på arbetsplatsen hade jag valt arbetsplatsen som leveransadress. Hade jag vetat att jag inte skulle befinna på hemadressen eller arbetsplatsen hade jag valt någon adress till familj / vänner.

Gäller bara att planera lite.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-01 18:22
Ursprungligen av Skuum:

Till mig sa dem att dem hade suttit mitt paket på "dagtids leverans" som betydde att dem kommer mellan 12:30 och 17:00. :S

Lite weird tider då folk oftast jobbar dessa tider. :S

Precis, det är då folk oftast jobbar... även på DHL!

Ursprungligen av Jackee:

Min har varit ute för leverans sedan 08:06 och det tar som sagt ca 15 min att åka hit ifrån där de åker.. Man kanske ska ringa och fråga vad de pysslar med?

Det är personer med din attityd som borde få vänta till sista paketet ska levereras, eller rent ut sagt kanske få en dags fördröjning i leveransen.
Du är nog inte den enda som har ett paket i den leverans som gick ut på morgonen.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-10-01 12:35
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det är personer med din attityd som borde få vänta till sista paketet ska levereras, eller rent ut sagt kanske få en dags fördröjning i leveransen.
Du är nog inte den enda som har ett paket i den leverans som gick ut på morgonen.

Självklart vet jag att andra också har saker som ska levereras.. Ironi kanske inte går fram så bra, men vilken negativt svar.

Ska bort senare ikväll, så då kan jag lika gärna ringa och kolla om den kommer komma innan jag åker eller om jag ska säga att de lika gärna kan strunta i att åka till mig och göra det på måndag ist.

Shit, kan ni ta det lite lugnt.
Och ja, DHL levererar på dagtid.

Jackee,
Det är knappast bara till dig chauffören ska åka till idag.

Ursprungligen av keptang:

Shit, kan ni ta det lite lugnt.

Ja, det är mycket mer hysteriskt nu än då jag var i farten

Ursprungligen av Användarnam:

Ja, det är mycket mer hysteriskt nu än då jag var i farten

Helt otroligt.
Jag fick min den 1a juli via Borderlinx och inte ens då var det hälften så hysteriskt som det är nu.

Hoppas alla ni som beställt den får den inom kort.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-02 11:19
Ursprungligen av keptang:

Helt otroligt.
Jag fick min den 1a juli via Borderlinx och inte ens då var det hälften så hysteriskt som det är nu.

Hoppas alla ni som beställt den får den inom kort.

Det är nog inte riktigt sant

Nu är det ju bara en handfull personer som spamar sönder tråden med varje liten detalj som händer.

Mer än chat än en läsbar tråd nu.

Och värre blir det eftersom det inte går att hitta det vettiga längre

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-02 12:43
Ursprungligen av zappee:

Det är nog inte riktigt sant

Nu är det ju bara en handfull personer som spamar sönder tråden med varje liten detalj som händer.

Mer än chat än en läsbar tråd nu.

Och värre blir det eftersom det inte går att hitta det vettiga längre

Ja det stämmer men det som är viktigt att veta står i början på de första 4-5 sidorna på tråden i alla fall.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-02 14:38
Ursprungligen av Robo-X:

Ja det stämmer men det som är viktigt att veta står i början på de första 4-5 sidorna på tråden i alla fall.

//Rob

Finns en bra "guide" också någonstans i tråden.

Ursprungligen av zappee:

Det är nog inte riktigt sant

Nu är det ju bara en handfull personer som spamar sönder tråden med varje liten detalj som händer.

Mer än chat än en läsbar tråd nu.

Och värre blir det eftersom det inte går att hitta det vettiga längre

Det har varit en chat hela tiden. Om du nu vill hitta det vettiga så kan du använda sök-funktionen.

Vad har ni fått betala på Borderlinx, som använt er av de på senare tid? Jag hörde någon som fått betala ca. 500 sek. Väntar precis som Zili ovan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-10 15:49
Ursprungligen av museo12:

Vad har ni fått betala på Borderlinx, som använt er av de på senare tid? Jag hörde någon som fått betala ca. 500 sek. Väntar precis som Zili ovan.

Vad jag vet så kostar det ungefär 350 kr för express delivery..

Bevaka tråden