Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Limera1n släpps 101009

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-09 02:52

Så tydligen så kommer Gehot tillbaka och släpper en jailbreak för alla 3e och 4e generations prylar dagen efter Greenp0ision från dev team släpps.
Frågan är ju vilket tool som kommer bli bäst/lättast att använda.
Tydligen så är dev-team lite sura över det hela eftersom dom tycker att hacket kunde lika gärna sparats tills nästa generations apple prylar kommer istället för att bränna 2 hacks direkt.
Och får nog personligen hålla med där.

Limera1n iOS 4.1 Jailbreak is REAL [Confirmed] | Redmond Pie

Senast redigerat 2010-10-09 23:49
  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 10:27

Spelar nog inte så stor roll. Det dyker upp fler och fler rykten om att Apple jobbar på en Verizon iPhone (CDMA) vilket kommer förmodligen att baseras på Qualcomms nya CDMA/GSM/UMTS chip som har en helt annan bootrom.

Och skulle Apple släppa olåsta iPhone överallt så tror jag att jailbreake scenen skulle minska rejält. Och på samma gång skulle Apple öka marknadsandelar igen.

//Rob

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-09 19:36
Ursprungligen av Robo-X:

Spelar nog inte så stor roll. Det dyker upp fler och fler rykten om att Apple jobbar på en Verizon iPhone (CDMA) vilket kommer förmodligen att baseras på Qualcomms nya CDMA/GSM/UMTS chip som har en helt annan bootrom.

Och skulle Apple släppa olåsta iPhone överallt så tror jag att jailbreake scenen skulle minska rejält. Och på samma gång skulle Apple öka marknadsandelar igen.

//Rob

En CDMA iPhone kommer ju aldrig bli aktuellt i sverige eller i resten av världen utanför USA i princip.
Eftersom gsm är det nät som används över allt annars.
Förstår inte riktigt vad du försöker få fram men jailbreak scenen kommer nog vara stor så länge inte apple släpper på alla tyglar till iphone och låter en göra vad man vill.

Jailbreak och carrier unlock är ju inte samma sak, (även om dom används i kombination ofta) så jailbreakandet kommer fortsätta.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 20:58

Läs igenom mitt inlägg igen.

//Rob

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-09 23:49

Download Limera1n to Jailbreak iOS 4.1 on iPhone 4, 3GS, iPad, iPod touch 4G | Redmond Pie

Dom släppte det idag istället
Så det finns att få tag på nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 23:58
Ursprungligen av zOlid:

Download Limera1n to Jailbreak iOS 4.1 on iPhone 4, 3GS, iPad, iPod touch 4G | Redmond Pie

Dom släppte det idag istället
Så det finns att få tag på nu.

Ja, och nu lär greenpois0n dröja eftersom de måste använda samma exploit som den här klåparen...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-10 00:58
Ursprungligen av zappee:

Ja, och nu lär greenpois0n dröja eftersom de måste använda samma exploit som den här klåparen...

Klåpare skulle jag inte kalla honom. Geohot är faktiskt väldigt bra hacker men tyvärr med ett otroligt stort ego. Nu är det faktiskt så att dev team kan spara shatter hacket och förbättra geohots hack.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-10 01:00
Ursprungligen av Robo-X:

Klåpare skulle jag inte kalla honom. Geohot är faktiskt väldigt bra hacker men tyvärr med ett otroligt stort ego. Nu är det faktiskt så att dev team kan spara shatter hacket och förbättra geohots hack.

//Rob

Well, jag skulle säga klåpare med tanke på hur han beter sig.

Jag citerar dev-team.

"Please geohot return to your "fail" ps3 scene. Leave us alone."

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 23:52

Ja men på twitter är det många som varnar att inte använda den speciellt om man kör ultrasn0w.

//Rob

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-10 00:10

Devteam på twitter: "Hopefully we can get geohot's exploit implemented and release greenpois0n tomorrow, cleaning up the mess he made."

Får la se vad som händer men jag tänker iaf vänta tills man vet säkert vad som händer med devteams release.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-10 01:11

De är bara sura för att han släppte sin version före dev team. Samma spel som för något år sen. Och han gjorde det nog för att väcka uppmärksamhet och kanske få människor att gr honom lite pengar.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-10 01:40
Ursprungligen av Robo-X:

De är bara sura för att han släppte sin version före dev team. Samma spel som för något år sen. Och han gjorde det nog för att väcka uppmärksamhet och kanske få människor att gr honom lite pengar.

//Rob

Eller så är de sura för att de nästa slängde iväg en exploit till, ganska förståeligt.

Efter att ha provat limera1n kan jag konstatera att det inte fungerar på iphone4 4.1...
Står bara "waiting for device"... Provat på 3 datorer..

Ursprungligen av DANiELG:

Efter att ha provat limera1n kan jag konstatera att det inte fungerar på iphone4 4.1...
Står bara "waiting for device"... Provat på 3 datorer..

funkade för mej. Kör windows 7 av valde: kör som admin

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-10 10:38

Det kan alltid vara bättre att vänta några dagar för att se om det fixas några buggar först. Med nästan alla program har det varit så att det kom en uppdatering som fixade något problem. Kan vara samma sak med limera1n. Dev Team har också sagt att de ska göra en version av Pwnage Tool som använder Limera1n luckan.

//Rob

Vad rekomenderar ni? Använda Limera1n eller vänta på greenpoison är lite sur nu att det inte kommit.

Körde in limera1n på min 4a igår, funkar utmärkt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-10 14:13

Kanske är lite trög men går det att låsa upp en USA köpt iphone med hjälp av det här verktyget så jag kan använda en svensk operatör i stället för AT&T?

Ursprungligen av P1200VB:

Kanske är lite trög men går det att låsa upp en USA köpt iphone med hjälp av det här verktyget så jag kan använda en svensk operatör i stället för AT&T?

Upplåsning och jailbreak är inte samma sak.

Jag har testat både på syrrans pc och mina föräldrars pc det står bara waiting for the device >.<

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-10 14:47
Ursprungligen av iPoduser:

Jag har testat både på syrrans pc och mina föräldrars pc det står bara waiting for the device >.<

Vilken iPhone?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-10 16:17

Man måste ha iTunes installerat för att det ska fungera, drivrutinerna som behövs saknas annars.

För er som inte orkar vänta på mac-versionen så kan man använda limera1n via Parallels. Se till att ha iTunes installerat även i Windows bara, annars kommer det bara stå "Waiting for device".
Jag gjorde det själv den vägen med min iPhone 4 (4.1).

Ursprungligen av H_enke:

Man måste ha iTunes installerat för att det ska fungera, drivrutinerna som behövs saknas annars.

För er som inte orkar vänta på mac-versionen så kan man använda limera1n via Parallels. Se till att ha iTunes installerat även i Windows bara, annars kommer det bara stå "Waiting for device".
Jag gjorde det själv den vägen med min iPhone 4 (4.1).

Även jag gjorde precis enligt denna procedur. Nu är den jailbreakad och det fungerar perfekt.

Gjorde detta mest av nyfikenhet. Lät bli jailbreak på min 3G då den blev för seg. 4:an verkar inte ha några större problem med detta. Jag märker inte av att den blivit långsammare efter jailbreaket.
Frågan är nu bara om det finns några fördelar med att behålla den jailbreakad eller om jag ska återställa den igen. Har heller inget framtida intresse av att låsa upp den.

Varför har ni med iPhone 4, iOS 4.1 jailbreakat? Kan vara kul att få lite tips på vad för kul som finns i cydia nu för tiden. Har inte vart i jailbreakgemet sedan 2.x-tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-10 18:13
Ursprungligen av Qmaster:

Även jag gjorde precis enligt denna procedur. Nu är den jailbreakad och det fungerar perfekt.

Gjorde detta mest av nyfikenhet. Lät bli jailbreak på min 3G då den blev för seg. 4:an verkar inte ha några större problem med detta. Jag märker inte av att den blivit långsammare efter jailbreaket.
Frågan är nu bara om det finns några fördelar med att behålla den jailbreakad eller om jag ska återställa den igen. Har heller inget framtida intresse av att låsa upp den.

Varför har ni med iPhone 4, iOS 4.1 jailbreakat? Kan vara kul att få lite tips på vad för kul som finns i cydia nu för tiden. Har inte vart i jailbreakgemet sedan 2.x-tiden.

Mest för att få SBSettings och Infinifolders. Det senare tar bort spärren som gör att du bara kan ha 12 appar i samma mapp.
Har även testat Wifi sync som fungerar väldigt smidigt, rekommenderas!

Ursprungligen av H_enke:

Mest för att få SBSettings och Infinifolders. Det senare tar bort spärren som gör att du bara kan ha 12 appar i samma mapp.
Har även testat Wifi sync som fungerar väldigt smidigt, rekommenderas!

Funkar sbsettings som det ska med flightmode?,min jailbreak via jailbreakme funkar ej, sbsettings med avstängning på sbsettings telefonläge-flightmode

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-10 20:48
Ursprungligen av westerlu77:

Funkar sbsettings som det ska med flightmode?,min jailbreak via jailbreakme funkar ej, sbsettings med avstängning på sbsettings telefonläge-flightmode

Det fungerar inte som flightmode-switchen i Inställningar, utan Wifi lämnas på och signalen ändras till "Ingen service".
Så inget äkta flightmode, nej.

En stor chock att saker i cydia börjat kosta pengar. Har som sagt inte jailbreakat på ett tag.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-10 21:34
Ursprungligen av Qmaster:

En stor chock att saker i cydia börjat kosta pengar. Har som sagt inte jailbreakat på ett tag.

En stor chock?

Ska du piratkopiera kan du gå någon annanstans.

Ursprungligen av zappee:

En stor chock?

Ska du piratkopiera kan du gå någon annanstans.

Japp, hade nämligen ingen aning om det.

Vem har sagt något om att piratkopiera?

Ursprungligen av Qmaster:

En stor chock att saker i cydia börjat kosta pengar. Har som sagt inte jailbreakat på ett tag.

Vissa apps i Cydia har kostat pengar i minst 1,5 år. Inget konstigt med det.

Bevaka tråden