Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt svenskt pusselspel: Lazy Joe's Warehouse

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, vi på nya apputvecklarna PiJa Mobile Apps från Stockholm har gjort ett spel som heter Lazy Joe's Warehouse och finns på App Store. En gång i tiden när vi var små satt vi med en 286:a och spelade ett spel som hette Lagret, eller Sokoban.(YouTube - Sokoban: Level 6 solution så såg det ut ) För dem som inte känner till det gick det gick ut på att skjuta runt en massa lådor tills de stod på rätt plats. Enkelt koncept men svårt och roligt.

När vi nu skulle göra vårt första iPhonespel ville vi göra en egen version av Lagret och lägga till något nytt. Det blev att vi la till en andra våning och hissar att åka upp och ner i med lådorna. Troget originalet men med något extra som åtminstånde jag själv tycker blev riktigt bra. :">
Om ni gillar kluriga pusselspel hoppas jag några av er prövar på Lazy Joe's Warehouse och berättar vad ni tycker! Vi tar gärna emot förslag på förbättringar. Spelet har även OpenFeint-stöd så man kan jämföra sina resultat med vänner och andra. Spelet är gratis att ladda ner.

Lazy Joe's Warehouse for iPhone and iPod touch on the iTunes App Store

Mvh,
Markus Ekblad
PiJa Mobile Apps

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-12 20:06

Skrota Openfeint direkt och kör Game Center.

Det var egentligen tanken från början men Apple's nuvarande begränsning på 25 leaderboards per app gjorde att vi fick hitta nått annat. Ska förhoppningsvis kunna lägga till Game Center stöd parallellt med OpenFeint såsmåningom dock.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-13 17:50
Ursprungligen av PiJaMobileApps:

Det var egentligen tanken från början men Apple's nuvarande begränsning på 25 leaderboards per app gjorde att vi fick hitta nått annat. Ska förhoppningsvis kunna lägga till Game Center stöd parallellt med OpenFeint såsmåningom dock.

Nu är det möjligt att jag missförstod lite men på vilket sätt är du i behov av fler än 25 leaderboards?

Använder separata leaderboards för varje bana. Två stycken per bana t.o.m. då det går att mäta på antingen pushes eller moves. Så med snart 73 banor behövs det en hel del. Vet inte hur Apple tänkte där men jag är inte ensam om att ha klagat på den begränsningen på developer forumet.

1
Bevaka tråden