Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns greenpois0n för mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har provat att ladda ner greenpois0n för mac, men inget händer när jag klickar på mac, jag får bara ladda ner när jag klickar på windows, är det min dator som krånglar, har osx snow leo

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-12 10:35
Ursprungligen av nttekniker:

Har provat att ladda ner greenpois0n för mac, men inget händer när jag klickar på mac, jag får bara ladda ner när jag klickar på windows, är det min dator som krånglar, har osx snow leo

initialt enbart för win som det framgår på iClarified - Apple News - Chronic Dev-Team Releases Greenpois0n Jailbreak for iOS 4.1

//Peter

Det kommer snart säger dem, så jag får vänta lite till, men jag har nu laddat ner greenpois0n för windows, sparat shsh med tinyumbrella, installerad och körde greenpois0n till det sade quit, vad händer nu?
Hur vet jag om upplåsningen har lyckats?

Det kommer snart säger dem, så jag får vänta lite till, men jag har nu laddat ner greenpois0n för windows, sparat shsh med tinyumbrella, installerad och körde greenpois0n till det sade quit, vad händer nu?
Hur vet jag om upplåsningen har lyckats?

Upplåsning?
Greenpois0n är till för attjailbreaka.

Ber om ursäkt, jag tänker fortfarande nokia jag menar jailbreaked förstås

Jag laddat ner rc3, gick bra tror jag, nu får jag något som heter loader, jag kan fortfarande inte installera vissa program via itunes, är det nåt annat sätt man ska göra för att installera programmen nu efter jailbreak?

Jag laddat ner rc3, gick bra tror jag, nu får jag något som heter loader, jag kan fortfarande inte installera vissa program via itunes, är det nåt annat sätt man ska göra för att installera programmen nu efter jailbreak?

Ingen skillnad på att installera apps före/efter en jailbreak.

Jag hoppas verkligen inte du är inne på hur du ska installera crackade Appstore-apps då det är strikt förbjudet.
Vanligt nedladdade apps ska inte vara någon skillnad att installera bara för att luren är jailbreakad.

Leta fram alla grymma jailbreakapps/tweaks istället och bli impad av den jailbreakade världen på riktigt.

Är newbe i jailbreak värld och iphone, och vill egentligen kunna byta tema m.m., har laddat ner några apps och vill installera, men det går inte, det är kanske fel på nerladdat program, sedan ville jag använda luren utomlands med annat simkort, kan man göra det nu efter jailbreak?

Är newbe i jailbreak värld och iphone, och vill egentligen kunna byta tema m.m.,

Temaprogrammet heter Winterboard och finns i Cydia(jailbreakvärldens svar på Appstore).

Citat:

har laddat ner några apps och vill installera, men det går inte, det är kanske fel på nerladdat program,

Vad är det du har laddat ner för jailbreakapps? De laddar man ner genom Cydia.
Jailbreakapps installerar man alltså inte via iTunes.
Är det Appstore apps som du har laddat ner helt legit via Appstore och de inte går att installera?

Citat:

sedan ville jag använda luren utomlands med annat simkort, kan man göra det nu efter jailbreak?

Nej, Unlock och Jailbreak är två skilda saker. Det första kräver dock det andra(om vi inte snackar upplåsning av operatör så klart).

Det finns redan rätt många trådar om dessa ämnen, läs runt lite där så förstår du kanske bättre. Fråga vidare sen.

1
Bevaka tråden