- dala
- Medlem ●
- Uppsala
Hösten är ohjälpligt här. Vi följer väl traditionen och försöker hitta tecken i tiden.
Hösten 2008
Vintern 2008/2009
Våren 2009
Sommaren 2009
Hösten 2009
Vintern 2009/2010
Våren 2010
Sommaren 2010
Här kommer några bilder från vad skogen kan erbjuda så här års.
Bilderna tagna med den lysande kombinationen Nikon D40 + Nikkor 35/1.8G.
Hej . Väntar man ytterliggare en vecka så kommer naturen runt Kopparhatten här i Skåne att gå från gult mot mer rött. Är det några som precis har börjat att plugga här i Lund eller inte känner till Kopparhatten så är området väl värt att besökas
Från toppen av Kopparhatten kan man se många mil en klar dag.
Längst ner i dalen rinner det en bäck och Jan Troell spelade in indianscener här. Några km från Kopparhatten kan man finna resterna från en vulkan 60m hög. Slut på Skånereklamen
Har inga direkta höstbilder från i år, men förra helgen fotograferade jag lite höstporträtt av en god vän.
Vill någon läsa om sessionen eller se fler bilder, så kan man göra det i min fotoblogg - Rei Trulsson - Rei:s fotoblogg
Taget från balkongen, med min iPhone4!
Mycket viktigt med sista - 4:an! Den bilden hade kunnat vara tagen i februari, då man inte kan urskilja årstiden på bilden. Dock då med en iPhone 3Gs som bäst...
Snöfall i Osthammar
iPhone 4 är kamera!
Ett par bilder från den helgen.
Fox by Joakim Östberg, on Flickr
Autumn at Indalsälven by Joakim Östberg, on Flickr
Ett par bilder från den helgen.
Fox by Joakim Östberg, on Flickr
Autumn at Indalsälven by Joakim Östberg, on Flickr
Wow, två grymma bilder! Räven är riktigt välkomponerad med tanke på hur skygg de kan vara. Har du lite problem med vitbalansen (rävbilden är något grön och landskapet är magenta/violett) eller är det konstnärlig kreativitet?
Wow, två grymma bilder! Räven är riktigt välkomponerad med tanke på hur skygg de kan vara. Har du lite problem med vitbalansen (rävbilden är något grön och landskapet är magenta/violett) eller är det konstnärlig kreativitet?
Kul at du gillade bilderna. Jag var ute i fjälltrakterna mellan Dalarna och Härjedalen och åkte då räven sprang över vägen och lade sig omedelbart ner för att nyfiket titta på oss.
Kameran var redo på någon sekund.
Angående vitbalansen. Att rävbilden är något grön har jag inte kunnat se, antingen har jag dåligt färgseende eller dåligt kalibrerad bildskärm.
Den andra bilden var meningen att den skulle få en lite varmare ton men jag ser nu när du säger det att det kunde ha gjorts bättre av mig.
Kul at du gillade bilderna. Jag var ute i fjälltrakterna mellan Dalarna och Härjedalen och åkte då räven sprang över vägen och lade sig omedelbart ner för att nyfiket titta på oss.
Kameran var redo på någon sekund.
Jo, jag misstänkte att det var en sån där ögonblicksbild.
Angående vitbalansen. Att rävbilden är något grön har jag inte kunnat se, antingen har jag dåligt färgseende eller dåligt kalibrerad bildskärm.
Den andra bilden var meningen att den skulle få en lite varmare ton men jag ser nu när du säger det att det kunde ha gjorts bättre av mig.
Rävbilden är jag osäker på. Det kan även vara min skärm som är lite konstig.
Jo, jag misstänkte att det var en sån där ögonblicksbild.
Rävbilden är jag osäker på. Det kan även vara min skärm som är lite konstig.
rävbilden ligger ganska rätt, naturbilden med himmel ligger lite skevt med ett magentastick
Jag gillar räven, vad är det som skuggar längst ner till höger?
På min skärm är räven väldigt neutral i färgerna och sticker inte åt grönt alls.
Mycket trevliga bilder här på 99.se
Lite höstbilder...
Frukost
Mushroom!
Ligger lite "höstnytt" under min Daily operations på Terringphoto - Fotograf Björn Terring
Inga höstlöv dock 8-)