Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS - välja version själv ?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fråga: Om man uppgraderar en äldre iPod Touch, kan man välja hur högt man vill gå i version?

Vad jag förstår så kan man INTE backa, t.ex. från iOS 4.x till 3.x (vilket jag tycker suger).

Jag är Mac OS människa ut i fingerspetsarna och mekar ofta med gamla Mac datorer, plockar fram mina gamla skivor (har t.o.m. System 1 på disk) och installerar den version av OS X som passar bäst på den generationen.

Jag har en iPod Touch gen.1 på 16GB (iOS 1.1.5) som jag inte gjort annat än att lyssna på musik med, men min son har en gen.2 med nyare iOS och problemet är att jag inte kan köra några apps, kommer inte ens åt iTunes Store verkar det som.

MEN jag vill inte köra iOS 4.1 utan kör hellre en passande version för en gen.1 iPod Touch.

Följdfråga: Vilken är den bästa versionen av iOS för en gen.1 iPod Touch?

LCR

Första generationens iPod Touch kan inte köra nyare iOS än 3.1.3, så det är den du kommer att få i iTunes.

I och med att iPod Touch-uppdateringarna kostar (kostade) pengar så kan du kanske välja vilken version du kan lägga in, i stora drag i alla fall. Sök i iTunes Store så kommer du nog att hitta åtminstone 3.x-uppdateringen.

EDIT: Eller inte. Vilken version har du på din iPod Touch nu då?

Om vi tar min gen.1 iPod Touch 16GB, vilken är den bästa versionen iOS ?

Är det 3.1.3 eller finns det någonting som blir sämre om jag tar klivet ända dit?

LCR

Nej, jag kan inte se någon anledning till att inte köra 3.1.3. Har inte läst några rapporter om att den skulle bli för långsam eller så. 3.1.3 är en stabil version av iOS.Du får ju bl a Copy/Paste och Spotlightsökning i 3.x.

Cool! Då gör jag det!

Då har jag en följdfråga.

Min son har nu en iPod Touch gen.2 med 3.1.2.

Går det att uppgradera till 3.1.3 ?

När jag kollar på iTunes så verkar det bara gå att kliva upp till 4.1

Är det verkligen så här taskigt ställt ???

LCR

Ja jag tror inte det går att uppdatera till 3.1.3, det måste i så fall göras innan en ny version kommer ut, i det här fallet 4.0 i somras. Men jag tycker 4.1 är ganska stabilt. Varför inte köra det? Mappar är ju suveränt, bara det är anledning nog att uppdatera.

Ursprungligen av Capeman:

Men jag tycker 4.1 är ganska stabilt. Varför inte köra det? Mappar är ju suveränt, bara det är anledning nog att uppdatera.

Min son (11år) och min dotter (8år) har varsin iPod Touch gen.2 8GB och har ingen nytta av mappar...

Tycker det är riktigt dåligt av Apple och inte tillåta folk att välja version.

Ok, jag köper att vissa versioner kanske visade sej att ha vissa problem, men att man bara kan välja det absolut senaste känns surt.

LCR

Ingen som tvingar dig att använda mappar för att mappar finns.

Ursprungligen av keptang:

Ingen som tvingar dig att använda mappar för att mappar finns.

Det är inte riktigt det saken handlar om...

LCR

Ursprungligen av LCR:

LCR

Ska jag vara helt ärligt så fattar jag inte riktigt vad saken handlar om.

Ursprungligen av LCR:

LCR

Varför skriver du saker som det inte handlar om? Verkar ju aningen förvirrande.

Läs genom inlägg #1.

Jag ogillar att man inte kan ominstallera/backa tillbaka till en äldre version av iOS efter att man uppgraderat, t.ex. om man uppgraderat till 4.x men vill återgå till 3.x så kan man inte. Om jag har en MacBook och installerar Snow Leopard men inser att något program inte fungerar så är det bara att ominstallera med Leopard eller Tiger, men med iOS har jag inget val, det går inte!

Sedan om vissa tycker att mappar är bra hör väl inte hit!

Är det något som är oklart med detta?

LCR

Jag har läst första inlägget och även läst ditt inlägg #7.

"Min son (11år) och min dotter (8år) har varsin iPod Touch gen.2 8GB och har ingen nytta av mappar..."

Tolkar jag som att ni inte vill ha det. Vilket var vad jag svarade på att man inte måste använda det för att det finns.

O&O

Okej, men då antar jag att du fått svar på dina två frågor:

1. Nej.
2. 3.1.3.

1
Bevaka tråden