- niclasc
- Medlem ●
- Finspång
Det var faktiskt riktigt billigt. Intressant att dom lyckas få en sån deal från Apple (?)
Är lite intresserad eftersom den har kamera inbyggt, eller ?!
Tittar man på Apples info så nämns inte ens ordet kamera i specifikationen vad jag kan se, bara filma i HD och Facebook, men vad är det för specifikation på kameran (inte den bakvända) ???
LCR
Tror jag har hittat svaret
iPod touch camera review: can't top iPhone 4; better than nothing
Inte speciellt imponerande...
LCR
Är ändå 800 spänn billigare än Applestore, behöver inte ens någon, men funderar på att slå till ändå
Begynelse till he "hoarder"...
LCR
En av definitionerna är just att man köper för att få den kicken av en bra affär, inte för att man behöver eller ens vill ha den...
LCR
Är ändå 800 spänn billigare än Applestore, behöver inte ens någon, men funderar på att slå till ändå
[lite OT]
Jag gjorde samma sak förra veckan fast på en digitalkamera från Inwarehouse (lördagserbjudande), 666:- för en Samsung ES70.
Har redan en Canon IXUS 100IS och en Canon digital systemkamera.
Ibland är erbjudandena för bra för att låta bli.
Tack för tipset här! Ser att priset nu är 50 kr rabatt endast:) Köpte 32 GB versionen tidigare till min son men detta erbjudande kunde jag själv ej motstå så det blir till att sälja min gamla 16GB 2G version. Skillnaden är enorm mellan 2G-4G!
Mvh
Janptr
Fick detta tråkiga meddelande idag:
"Tyvärr hade en felstansning i en databas skett vilket gjorde att priset såg ut att vara ett nätpris på 1490:-, när produkten egentligen skulle kosta 2249:-.
Vi har därför blivit tvungna att makulera din order, som alltså ej kommer skickas. Vi är väldigt ledsna över detta och ber verkligen om ursäkt."
Någon hade tydlligen råkat skriva in priset Teknikmagasinet tar för nya iPod nano 8 Gb
Eller Teknikmagasinet använder fortfarande hålkort?
Fick detta tråkiga meddelande idag:
"Tyvärr hade en felstansning i en databas skett vilket gjorde att priset såg ut att vara ett nätpris på 1490:-, när produkten egentligen skulle kosta 2249:-.
Vi har därför blivit tvungna att makulera din order, som alltså ej kommer skickas. Vi är väldigt ledsna över detta och ber verkligen om ursäkt."
Det förklarar det otroliga erbjudandet...
De har faktiskt rätt att göra så här.
"Uppenbart feltryck" är giltig ursäkt - i Sverige.
i Asien nånstans tryckte Dell fel pris på sina skärmar. De blev väldigt mkt billigare... sedan var de tvungna att leverera alla de som blev beställda innan de hann rätta felet.
De har faktiskt rätt att göra så här.
"Uppenbart feltryck" är giltig ursäkt - i Sverige.
i Asien nånstans tryckte Dell fel pris på sina skärmar. De blev väldigt mkt billigare... sedan var de tvungna att leverera alla de som blev beställda innan de hann rätta felet.
Dom har faktiskt en skrivning själva om detta på webben. Se under kundtjänst:
Feltryck
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, bilder och produkttexter som blivit felaktiga vid tryck. Detsamma gäller våra produktmanualer samt information på vår hemsida.
Och du hittar mycket ofta samma sak på trycksaker som hamnar i din brevlåda.
Fast i detta fall är frågan om jag har slutit ett bindande avtal med butiken, då de har accepterat köpet och dragit pengar. "Tryckfel" är en sak men accepterar butiken att sälja för ett visst pris så har man ett avtal. Frågan är bara när avtalet sluts vide e-handel. Är det det då det automatgenererade mailet kommer eller är det när varan skickas?
Är varan extremt felprissatt, typ en ny bil för 45000 kr i stället för 450000 kr så har köparen handlat i ond tro. Då gäller inte ev. avtal.
Fast i detta fall är frågan om jag har slutit ett bindande avtal med butiken, då de har accepterat köpet och dragit pengar. "Tryckfel" är en sak men accepterar butiken att sälja för ett visst pris så har man ett avtal. Frågan är bara när avtalet sluts vide e-handel. Är det det då det automatgenererade mailet kommer eller är det när varan skickas?
Är varan extremt felprissatt, typ en ny bil för 45000 kr i stället för 450000 kr så har köparen handlat i ond tro. Då gäller inte ev. avtal.
Köpte en ny SONY 40¨ LCD för ett tag sedan, Sony's hemsida skulle ha 11.000:-, Mediamarkt 7.990:- och Elgiganten special 1 dag på Internet 5990:- fraktfritt.
Det är inte lätt att veta vad som är rätt pris eller fel pris med dagens erbjudanden och extrema prisskillnader.
Elgiganten levererade förövrigt enligt pris på hemsidan så där stämde det i alla fall.
De har enligt min lärare i Juridik rätt att om det är "uppenbart feltryck i skrift" rätt att ensidigt häva avtalet.
Vi skulle diskutera kring detta på Torsdagens juridiklektion.
Återkommer ....
Egentligen ganska uppenbart men det är klart man köper den och "chansar" om man nu går i köp-tankar.
Dock tycker jag att man från Teknikmagasinet bör ge ut ett erbjudande till de som beställt till felaktigt pris och åtminstone ge någon typ av rabatt. Tydligen har det ju funkar för en i forumet hittills.
Intressant att en juriststudent deltar i tråden! Jag fick också Teknikmagasinets rabatterbjudande som plåster på såret, så de har skött sig ganska bra trots allt.
Intressant att en juriststudent deltar i tråden! Jag fick också Teknikmagasinets rabatterbjudande som plåster på såret, så de har skött sig ganska bra trots allt.
Samma här, men avstod köp. Sparar pengarna tills i kväll