Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivering av iPhone4 från US, frågor.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-10-16 13:30

Med risk för de sedvanliga påhoppen så frågar jag med säkerhet en fråga som redan har ställts men som jag inte funnit svar på, har sökt.

Går det i dagsläget att aktivera en 4G (Utan AT&T dvs)? Vet att sheriffen hade ett hack med ett dummy sim, men att Apple täppte det hålet. (?)

//Sebbe

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-16 14:28

Du kan inte aktivera den nej. Du kan inte ens utan jailbreak efter ett år ens få den aktiverad.

Enda sättet att använda luren utanför USA och utanför AT&T är att jailbreaka och sedan låsa upp den.

• Medlem
  • Umeå
  • 2010-10-16 17:46

Kan jag Jailbreaka den utan att aktivera den? Typ som man gjorde med 2G luren?

Ursprungligen av Sebbo:

Kan jag Jailbreaka den utan att aktivera den? Typ som man gjorde med 2G luren?

Ja, men du kommer ju ingenstans med det....
Du måste fortfarande aktivera den.

• Medlem
  • Umeå
  • 2010-10-16 17:56

Så, problemet är att man kan jailbreaka den och låsa upp den, men inte anv den för den är fortfarande inte aktiverad?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-16 22:12
Ursprungligen av Sebbo:

Så, problemet är att man kan jailbreaka den och låsa upp den, men inte anv den för den är fortfarande inte aktiverad?

Du kan jailbreaka men inte låsa upp har jag för mej.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-17 00:34

Just nu kan man inte aktivera telefonen eller låsa upp den. När pwnage tool släpps kommer aktiveringen men om den kommer att gå att låsa upp är svårt att veta. Jag har sagt det förut och måste säga det igen med allt strul med att jailbreaka och problem med aktiveringen är det inte värt att tjäna några hundra lappar på att köpa en låst telefon i USA. Vänta tills november när firmware 4.2 kommer så börjar problemen med jailbreak och aktivering igen. Och igen när 4.3 kommer osv.

//Rob

• Medlem
  • Umeå
  • 2010-10-17 20:51

Okay. Well, börjar mer å mer känna mig less på allt strul med upplåsning osv, har gjort det ända sedan 1.1.4.
Men tack för bra svar

1
Bevaka tråden