- robertkarlsen
- Medlem ●
- Halmstad
En tjejkompis har en iPhone 3G som nyligen uppdaterades till iOs 4.1 via iTunes. Men nu är telefonen äckel-seg att använda? Är hon ensam om det eller lider alla 3G-ägare av detta problem? Hur kan det avhjälpas?
men visst va det så att iPhone 3G kommer bli snabbare med iOs 4.2?
imao så säger apple en jävla massa saker
Segheten kom med 4.01 och PDF-hålet tätades med 4.02. I övrigt är de lika.
3G som cripplas av för lite RAM och långsam CPU blev betydligt bättre med 4.1.
4.2 kommer i november och det är väl osäkert än hur den "ställer till det" med 3G.
3G har ju 2,5 år eller så på nacken med, hade det vart en Samsunglur - tror du att du hade kunnat ens uppgradera luren till senaste och fått det att öht fungera?
Tycker Apple gör förbannat bra ifrån sig med iOS och kompabiliteten bakåt.
Segheten kom med 4.01 och PDF-hålet tätades med 4.02. I övrigt är de lika.
3G som cripplas av för lite RAM och långsam CPU blev betydligt bättre med 4.1.
4.2 kommer i november och det är väl osäkert än hur den "ställer till det" med 3G.
3G har ju 2,5 år eller så på nacken med, hade det vart en Samsunglur - tror du att du hade kunnat ens uppgradera luren till senaste och fått det att öht fungera?
Tycker Apple gör förbannat bra ifrån sig med iOS och kompabiliteten bakåt.
inget fel på deras vilja att uppdatera, men dom får väl för fasiken kolla att deras kunders telefoner inte sackar ihop helt, eller?
inget fel på deras vilja att uppdatera, men dom får väl för fasiken kolla att deras kunders telefoner inte sackar ihop helt, eller?
de hamnade väl i kläm mellan
"Jävla Apple, som inte låter mig med min 3G uppdatera, fan ta dem"
och
"Jävla Apple, som lät mig uppdatera till 4.xx, segare än sirap ju, fan ta dem."
Men, jag tycker också man kunde få ett val, hur mkt framåt man vill gå.
- och att man skulle kunna backa bakåt om det inte passar.
Jag kan förstå frustrationen men tycker trots allt att det är bättre att de satsar framåt utan att de hindras av de begränsningar som de äldre modellerna har. Det står oss helt fritt av eget val att uppgradera eller inte. Ingen tvingar oss att uppgradera äldre telefoner.
Jag kan förstå frustrationen men tycker trots allt att det är bättre att de satsar framåt utan att de hindras av de begränsningar som de äldre modellerna har. Det står oss helt fritt av eget val att uppgradera eller inte. Ingen tvingar oss att uppgradera äldre telefoner.
Det hade dock varit ypperligt om Apple kunde godkänna att man går tillbaka i iOS-version. Dvs att jag kan testa att uppgradera min gamla lur och blir jag inte nöjd kan jag nedgradera igen. Som det är nu är man fast på 4:an om man inte vill vända sig till tredjeparts-verktyg.
Det hade dock varit ypperligt om Apple kunde godkänna att man går tillbaka i iOS-version. Dvs att jag kan testa att uppgradera min gamla lur och blir jag inte nöjd kan jag nedgradera igen. Som det är nu är man fast på 4:an om man inte vill vända sig till tredjeparts-verktyg.
Det var EXAKT så jag satt och önskade när jag kollade på hennes snigel-sega 3G.
Det är väl det som är problemet med dagens telefoner, deras programvara är ju inte ett "firmware" längre utan ett komplett os. Försök att nedgradera din 10.6 till 10.1 så får du se hur bra det går............
Det intressanta med apple var ändå deras "multitasking" snack på 4.x och Iphone 3G. Steve förklarade ju säkert i 5 minuter att dom gärna ville erbjuda den funktionen men telefonen blev helt enkelt för seg. Känns som dom borde sagt att 4.x blev för segt istället - då dom garanterat varit medvetna om problemet.
Min 3G uppgraderade jag och jailbreakade (så jag fick multtasking) fungerade hur bra som helst i 2-3 dagar sedan så dög telefon nästan. Återställning hjälpte inte. Telefonen konsumerar helt enkelt för mycket ram oavsett vad du gör.
Det finns dock sätt att gå tillbaka till 3 om man vill. Men det blir på sätt och vis en "jailbreak" det med.
Men är den så seg i 4.1 då? Att den är "äckel-seg" i 4.0.x är ju välbekant, men många säger att den blev användbar igen med 4.1. Tycker snarare att det låter som något galet. Har ni följt det tidigare rådet om återställning?
Den blev lite snabbare med 4.1, ångrar fortfarande grovt att jag var tvungen att uppgradera men min iphone hade dött mjukvaromässigt så var tvungen att återställa = uppgradera.. tyvärr!
Den blev lite snabbare med 4.1, ångrar fortfarande grovt att jag var tvungen att uppgradera men min iphone hade dött mjukvaromässigt så var tvungen att återställa = uppgradera.. tyvärr!
Samma här. Jag ångrar också att jag gick upp till 4:an. Jag varnade min fru som fortfarande kör på 3:an och har en mycket rappare 3G än jag.
Samma här. Jag ångrar också att jag gick upp till 4:an. Jag varnade min fru som fortfarande kör på 3:an och har en mycket rappare 3G än jag.
Körde JB på 3.xxx med multitask, DET gick fortare än vad de gör på 4.xxx
vad syftar du på? Om jag hade bakgrund på hemskärmen så ja det hade jag, hade multitask och hade ett program för att filma med kameran.
De 3 grejerna hade jag på min JB, men uppdaterade till 4.xxx då min mobil hängde sig totalt så var tvungen.
Och fortfarande var den snabbare än med 4.1 i sig
vad syftar du på? Om jag hade bakgrund på hemskärmen så ja det hade jag, hade multitask och hade ett program för att filma med kameran.
De 3 grejerna hade jag på min JB, men uppdaterade till 4.xxx då min mobil hängde sig totalt så var tvungen.
Och fortfarande var den snabbare än med 4.1 i sig
Du skrev att du kör multitask på 3.xxx så jag undrade om du använde Backgrounder till det.
3G är superseg med senaste 4.x även om man inte drar in sin backup.
Ja egentligen skulle jag bett Apple dra åt helvete för att de inte låter mig nedgradera.
Men istället kunde jag inte låta bli och det fick bli en iphone 4. Aldrig någonsin jag skulle rekommendera att uppdatera en 3G förbi. 3.x.x
Jag upplevde samma seghet efter att uppgraderat till 4:an.
Det gick dock bra att nedgradera via denna guide:
How to Downgrade Your iPhone 3G[S] from iOS 4 to iOS 3.1.3
Dock fick jag lägga in allt innehåll på nytt, men det är ju en smal sak om man har synkat med iTunes innan (kontakter etc).
Ja backgrounder använde jag